Scoottolie på en bandit 600
Fra : Spiff

Dato : 27-01-04 13:06

Hejsa NG

Er der nogen her der har prøvet at monter Scoottolie på deres bandit 600.
Jeg har besluttet at jeg vil have sådan en bekvæmlighed monteret men er i
tvivl om jeg selv vil montere det eller jeg skal lade et værksted gøre det
sammen med eftersyn som den skal til sasong start.

Min tvivl går mest på om banditten (årgang 2001) har en varkumstuds som
anlæget kan tilsluttes eller om man skal bore et hul i "gummistykket" mellem
karborator og motorblokken og selv montere en studs. ?
Hvis det sidste er tilfældet tror jeg at jeg står af og overlader det til
mekanikeren.

Jeg har læst på DMCM udemærket hjemmeside om folks oplevelser og erfaringer
ved monteringen. Er der nogen der kan supplere disse erfaringer ?

MVH
Jesper

Fra : Moller

Dato : 27-01-04 14:37

> Er der nogen her der har prøvet at monter Scoottolie på deres bandit 600.

Jeg har på min Bandit 1200, men det er samme montering...

> Jeg har besluttet at jeg vil have sådan en bekvæmlighed monteret men er i
> tvivl om jeg selv vil montere det eller jeg skal lade et værksted gøre det
> sammen med eftersyn som den skal til sasong start.

Spild af penge, hyg dig en weekend med at montere den flot og
fornuftigt...

> [...]
mellem
> karborator og motorblokken og selv montere en studs. ?

Der er 4 stks. varkumstudser på en Bandit, den ene er den som du bruger
til din vacum slange, og på de 3 andre kaburatore sider der en gummi hætte
over studserne, præcis samme steder som den sider på den du har vacumslangen
monteret :) det er de samme 4 som du bruger til at syncronisere
kaburatorene.

> Jeg har læst på DMCM udemærket hjemmeside om folks oplevelser og
erfaringer
> ved monteringen. Er der nogen der kan supplere disse erfaringer ?

På banditten er der go plads til at skjule den under højre bagsideskjold
ved siden af sædet... der kan også være et resovair fra en GSX-r 750 dæmper
derinde også :) hvis du vil ha sådan en upgrade senere.

Omkring monteringen af slangen nede ved kæden er der mange ide'er... jeg
er fortaler for et messing rør fra Johannes Fog, men må nok advare på det
kraftigste mod Lim løsningen, så der må du bruge en del tid på at tænke over
hvordan dette skal side, og der er det en kæmpe fordel at du gør det selv da
en Mekker vil koste kassen hvis han ik bare skal klaske den på med nogen
strips.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Spiff

Dato : 27-01-04 15:00

> [...]
vacumslangen
> monteret :) det er de samme 4 som du bruger til at syncronisere

Tak for tippet, så er jeg ikke bekymret for gør-det-selv-projektet.
Nu mangler jeg blot at finde det til en god pris. Jeg har cheket på
Louis.de. Er der nogen der har andre gode links ?

MVH
Jesper

Fra : Soren Lindholt

Dato : 27-01-04 15:20

Spiff <xx@xxx.com> wrote in article
> Tak for tippet, så er jeg ikke bekymret for gør-det-selv-projektet.
> Nu mangler jeg blot at finde det til en god pris. Jeg har cheket på
> Louis.de. Er der nogen der har andre gode links ?

www.goetz-motorsport.de, nr. 3488374, 130euro

Soren

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 27-01-04 16:53

"Spiff" skrev i meddelelsen

> Nu mangler jeg blot at finde det til en god pris. Jeg har cheket på
> Louis.de. Er der nogen der har andre gode links ?

http://www.kjmotorcykler.dk/autkaedesmoer.htm
Scottoiler 799,- Det kan vist ikke gøres meget billigere.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271

Fra : Moller

Dato : 27-01-04 17:07

> http://www.kjmotorcykler.dk/autkaedesmoer.htm
> Scottoiler 799,- Det kan vist ikke gøres meget billigere.

Det satme billigt, blir mere og mere glad for KJ motor :) de har kanon
produkter til ufattelige lave priser..

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : anders majland

Dato : 27-01-04 17:16

> http://www.kjmotorcykler.dk/autkaedesmoer.htm
> Scottoiler 799,- Det kan vist ikke gøres meget billigere.

De har også Chaintec electronic chain oiler til samme pris

Noger der har erfaringer med den ?

Umiddelbart lyder det mere tiltalende med el end vacum som drivmiddel..

Jeg søgte lige og her er lidt flere systemer
http://www.ta-deti.de/ta/scott.html

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bjørn S

Dato : 27-01-04 18:25

meddelelse news:bv62tb$cht$2@sunsite.dk...

> De har også Chaintec electronic chain oiler til samme pris
>
> Noger der har erfaringer med den ?
>
> Umiddelbart lyder det mere tiltalende med el end vacum som drivmiddel..

Det ser da næsten ud til at være en Chaintec de kalder en Scottoiler ud fra
billederne og prislisten, ikke ?
Den "touring-model" ligner i prisen en standard Scottoiler, SO's
touringmodel har lidt større oliebeholder.
SO kan også købes direkte fra producent i UK, de har nogle gange tilbud :
www.scottoiler.com
Her kan man også hente monteringsanvisning, hvis man er bange for at give
sig i kast med det, men det er nu ræt nemt.

Drivmiddelet er i begge tilfælder tyngdekraften, den vakumslange er altså
ikke noget at rive sig i håret af, for de fleste er den nemmere at montere
end at snitte sig ind i el-nættet.

--
/Bjørn

Fra : RacerNiels

Dato : 27-01-04 23:31

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bv62tb$cht$2@sunsite.dk...
> Umiddelbart lyder det mere tiltalende med el end vacum som drivmiddel..

Hvorfor? Jeg er enig med Bjørn S - alt andet lige, lyder det, for mig, som
om at det forstyrrer mindre at snuppe vakm fra f.eks. benzinhanen, end bryde
ind i elnettet.

Jeg købte iøvrigt min hos M&P på tilbus til ?60
Den fungerer glimrende og så har jeg lige købt 5 liter Texaco Clingtex 125 i
Silvan til 100kr D

Bestilling direkte hos Scottoiler.com til £70 ser også ud til at kunne
betale sig hvis man er nogle stykker der deler portoen.

Niels
S FAU himmelblau *kun en enkelt patentløsning for montering af scottoiler*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : anders majland

Dato : 28-01-04 09:15

> Hvorfor? Jeg er enig med Bjørn S - alt andet lige, lyder det, for
> mig, som om at det forstyrrer mindre at snuppe vakm fra f.eks.
> benzinhanen, end bryde ind i elnettet.

Det er nok nærmest lidt "opdragelse". Jeg er ikke bange for at rode med
strøm men sådan noget vacum fra karburatorerne virker lidt fremmed
Også derfor at jeg betaler mig fra at få renset karburatorerer

Fra : Hekto

Dato : 27-01-04 23:47

anders majland wrote in news:bv62tb$cht$2@sunsite.dk:

> Umiddelbart lyder det mere tiltalende med el end vacum som
> drivmiddel..

Hvorfor? Intet er da mere enkelt end at sætte et t-stykke på
vacuumslangen til benzinhanen? Det forstyrrer da ikke ret meget mere
end ... benzinhanen!?
Umiddelbart tror jeg det har en lavere fejlrate end dårlige
forbindelser, elektronik og ledninger med stik!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Spiff

Dato : 27-01-04 19:53

">
> http://www.kjmotorcykler.dk/autkaedesmoer.htm
> Scottoiler 799,- Det kan vist ikke gøres meget billigere.

Jeg ringede til Rydbergs MC lidt uden for Århus
Pris kr. 795,-

Det er åbenbart ikke alt der kan betale sig at købe i Tyskland. (129,95 EUR
x 7,45 = 968,-)

Så nu er det bare om at komme ud og hente et sæt og komme igang.

MVH
Jesper

Fra : Henrik

Dato : 27-01-04 23:46

Spiff wrote:

> [...]

> x 7,45 = 968,-)

> Så nu er det bare om at komme ud og hente et sæt og komme igang.

http://www.scottoiler.co.uk/marketplace/default.asp?productid=28

69,95£

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 28-01-04 07:40

Henrik wrote:

> http://www.scottoiler.co.uk/marketplace/default.asp?productid=28
>
> 69,95£

69,95 * 10,78 = 754 dkr.- og der kommer vel også porto & Visa gebyr til, så
det kan hvis ikke betale sig.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)