Langsommeligt blinklys?
Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-01-04 00:08

Halløjsa...

Sagen er den, at når jeg på min gsx-r400 ('91) tænder for blinklyset, går
der mellem et halvt til 1,5 sek. før det begynder at blinke. Det er lige
meget til hvilken side, og når det først blinker, blinker det fint. Og når
det blinker til den ene side, kan man skifte til den anden side med det
samme. Hvad kan være skyld i problemet?
Jeg har fået skiftet blinkrelæet da det gik på et tidspunkt, men det skete
også med det gamle. I øjeblikket står cyklen låst inde i en dejlig, opvarmet
garage, men det ville jo være rart at vide lidt om, hvad problemet kan være
inden den skal frem igen.

Nogen forslag?

Hygge...
Daniel

Fra : Hekto

Dato : 27-01-04 10:23

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in

> Nogen forslag?

Ja. Skift blinkrelæet.
Alternativt trækker kredsløbet for meget strøm, så er der en 'lille'
kortslutning?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-01-04 12:29

"Hekto" wrote in message news:bv5alu$213p$2@news.cybercity.dk...
> Ja. Skift blinkrelæet.

Men som jeg skrev, gjorde den det samme med det gamle blinkrelæ! (se længere
nede)

> Alternativt trækker kredsløbet for meget strøm, så er der en 'lille'
> kortslutning?

Hmm... må være noget i den retning.... Forresten så er den samme tid om at
reagere, hvis man blot forbinder ledningerne uden om blinkrelæet (så går der
også et halvt til 1,5 sek før lyset tænder).... så det må jo helt udelukke
at fejlen ligger i det!

Hygge...
Daniel

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-01-04 15:16

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message

> [...]
der
> også et halvt til 1,5 sek før lyset tænder).... så det må jo helt udelukke

Hvis det er gennem kontakten, så er det den der skal skilles, renses,
fugtbeskyttes og samles (tror jeg).

vh
Torben

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 27-01-04 17:40

"Torben Scheel" wrote in message news:40167c24$1@news.carlbro.dk...
> Hvis det er gennem kontakten, så er det den der skal skilles, renses,
> fugtbeskyttes og samles (tror jeg).

Ok, det vil jeg da i hvert fald prøve! Ud over blinkrelæet, så sidder der
ikke andet som strømmen går igennem?? En kondensator eller noget? For ellers
må det vel være en dårlig forbindelse et sted...

Hygge...
Daniel

Fra : Hekto

Dato : 27-01-04 18:41

Daniel Alstrup wrote in

> [...]
> sidder der ikke andet som strømmen går igennem?? En kondensator
> eller noget? For ellers må det vel være en dårlig forbindelse et

Ikke andet end nogle stik. Hvis jeg husker rigtigt, sidder der på
Suzuki'er et stik i forlygten, eller deromkring, der fordeler strøm til
hhv højre og venstre side. Gå det hele igennem, og giv det noget mod
fugt og korrosion. silicone eller WD40.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-01-04 10:36

"Hekto" wrote in message news:Xns947DBDDF9F579hektodk@62.243.74.162...
> Gå det hele igennem, og giv det noget mod
> fugt og korrosion. silicone eller WD40.

Det vil jeg prøve. Tak for alle svarene...

Hygge...
Daniel