Olieskift på en B12... de må være syge i h~
Fra : Moller

Dato : 26-01-04 23:38

Hva satan, ser nu i den originale service manual at min Bandit 1200 skal
ha skiftet olie for hver 6000km.... de må da ha roterende fis i kasketten
??? med en kapacitet på 3,5L så vil jeg jo snildt ha et forbrug på 10,5L
årligt hvis ikke mere.... og hvem var det der ikke ville tro på at man kan
få opbrugt en 40L trommel.

Min gamle MZ kan køre 20.000km på et olieskift.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-01-04 00:15

Moller wrote:

> [...]
> ??? med en kapacitet på 3,5L så vil jeg jo snildt ha et forbrug på 10,5L

Tjaeh, det er vist ellers et ret almindeligt interval, og det var nok ikke
lige på en oliekølet model at jeg ville spare på olieskiftene. Køb noget
olie du har råd til at skifte istedet, det er nok bedre for motoren... med
mindre du har økonomi som Sierra Leone
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 27-01-04 01:05

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message

> [...]
> olie du har råd til at skifte istedet, det er nok bedre for motoren... med

Ja det er da meget almindeligt med 6.000 km for olieskift, min BMW R100
ligger normalt på en 7.000 km.
Derimod studsede jeg noget i forgårs da jeg i Clymer manualen til min Honda
XR250 off-roader fandt skift af motorolie, forgaffelolie og bremsevæske for
hver 1.500 km!

Altså 4 gange så ofte som de 6.000 km. Men det passer også meget godt med at
forhandleren for min 125 cc Honda til bykørsel, uden oliekøler, opfordrer
til olieskift for hver 2.000 km kontra at der i pocketbooks manualen står
5.000 km. Når man tænker på hvor varmt vi kan have det her i Thailand.

Mvh Gert Thorgersen

Fra : Jens Jessen

Dato : 27-01-04 08:05

Din gamle MZ går længere på et olieskift - det skulle den da også helst,
motorenen er jo en to-takter, og det du tror skal skiftes ved hver 20.000
km, er altså gearolie!

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471
E-mail jens.jessen@get2net.dk

Fra : Hekto

Dato : 27-01-04 10:21

"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> wrote in

> Din gamle MZ går længere på et olieskift - det skulle den da også helst,
> motorenen er jo en to-takter, og det du tror skal skiftes ved hver 20.000
> km, er altså gearolie!

.... samt at 'Slamberten' kører med samme olie til motor og gearkasse,
ligesom de gamle Mascot'er.
Det kan tydeligt ses på oliepumpe m.m. at gearhjulene efterlader 'noget' i
olien.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-01-04 09:02

Min skal have skiftet hver 12.000km, men jeg skifter nu alligevel for hver
6000.

6000km er vist ikke helt unormalt....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-01-04 10:43

> [...]
> få opbrugt en 40L trommel.
>
> Min gamle MZ kan køre 20.000km på et olieskift.

Moller... du ved det godt... køb en Honda.... 18.000 imellem hver....
*intern joke*

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Per

Dato : 27-01-04 14:17

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Moller... du ved det godt... køb en Honda.... 18.000 imellem hver....
> *intern joke*

---

Er det ikke helt almindeligt på stort set alle MC mærker at man skal skifte
olie ved hver 6000Km. Jeg har både Honda Cbr600 og Yamaha XT600 og de
foreskriver vist begge at skifte ved 6000km

Godt det ikke er en en Geely Warrior - der skal der skiftes motorolie efter
hver 1000!! km.

Mvh. Per

---
Denne mail er scannet og fundet virusfri.

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-01-04 14:20

> [...]
> olie ved hver 6000Km. Jeg har både Honda Cbr600 og Yamaha XT600 og de
> foreskriver vist begge at skifte ved 6000km

Der tager du fejl... er 100% sikker på at en CBR også er 18.000km men her
kan vi da lige spørge bager om han ikke lige kan kaste lys over det...

mvh Tommy Fer

> Godt det ikke er en en Geely Warrior - der skal der skiftes motorolie
efter
> hver 1000!! km.

DAMN... mon ikke den er bygget til at køre på friture olie eller noget..

mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 27-01-04 14:28

> efter
>
> DAMN... mon ikke den er bygget til at køre på friture olie eller noget..

mon ikke den kan klare gearkasse olie SAE90 Castrol fra louis.de til
2EUR pr. Liter *GGG*

VH
Lars Molnit
Som lige har bestilt 20 flasker olie til MZ'en af den grinagtige pris
150Kr. :) for 10L... hæhæ

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-01-04 22:33

> [...]
>
> VH
> Lars Molnit
> Som lige har bestilt 20 flasker olie til MZ'en af den grinagtige pris

Hmm, men når du så køre dine 20.000km mellem skiftene bruger du 20L 2t olie,
til pris af hvormeget?

mvh Tommy Fer

Fra : Jan

Dato : 27-01-04 15:33

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> Der tager du fejl... er 100% sikker på at en CBR også er 18.000km men her
> kan vi da lige spørge bager om han ikke lige kan kaste lys over det...
>
> mvh Tommy Fer

Hej Tommy.

Nu ved jeg ikke, hvilken CBR 600 vi snakker om, min min F3 skal ifølge
instuktionsbogen have skiftet for hver 12kkm.. hmm.. leder tankerne hen på
Toyota... 12kkm på cbr 600.. det er jeg 112% sikker på

Mvh. Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-01-04 22:17

> Nu ved jeg ikke, hvilken CBR 600 vi snakker om, min min F3 skal ifølge
> instuktionsbogen have skiftet for hver 12kkm.. hmm.. leder tankerne
> hen på Toyota... 12kkm på cbr 600.. det er jeg 112% sikker på

Hej Jan

Min F2'er skal også ifølge Honda have skiftet olie hver 12.000km.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-01-04 22:32

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> instuktionsbogen have skiftet for hver 12kkm.. hmm.. leder tankerne hen på
> Toyota... 12kkm på cbr 600.. det er jeg 112% sikker på

He... procent regning er vist ikke min stærke side.. Var HELT sikker på min
egen cykel havde 18Kkm imellem olie skift.. når men vil lige slå det op på
nettet.. ser 12K... weird.. når og ser ventilerne skal justeres for 12Kkm,
det kan ikke passe.. finder min originale fortokopi af bruger håndbogen..
der står 24 Kkm mellem ventil justering.. damn.. nu er jeg forvirret.

mvh Tommy Fer

Fra : Veset

Dato : 27-01-04 18:14

>Er det ikke helt almindeligt på stort set alle MC mærker at man skal skifte
>olie ved hver 6000Km. Jeg har både Honda Cbr600 og Yamaha XT600 og de
>foreskriver vist begge at skifte ved 6000km

Min Honda skal ifølge manualen have skiftet ved hver 12000km....

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-01-04 15:05

Moller wrote:
> Min gamle MZ kan køre 20.000km på et olieskift.

Min gamle Russer kører 1000km/skift ...

Hold op med at brokke dig.

(når den ellers engang kommer ud på vejen)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : RacerNiels