On 26 Jan 2004 20:06:57 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
Hej Arne.
>
>Blinklyset tænder / lyset i forlygten blir svagere
>Blinklyset slukker/ lyset i forlygten blir stærkere
>
MC EL er noget bras!
Det er generelt underdininsioneret, og forbrugsspænding føres gerne
2-4 gange gennem kabelbubdtet før det når sin endelige forbruger.
De fleste MC'er har desuden al forbrugsstrøm gennem nøglekontakten.
Så det du beskriver er desværre gældende for mange MC mærker.
Der findes en ret enkel løsning på de værste af problemerne selv om
det stadig ikke er en endegyldig løsning.
Jeg havde det samme på min Paso, og da det tillige ressulterede i at
nøglekontakten "nedsmeltede" kreerede jeg en ændring der bevirker at
nøglen kun trækker et relæ, og at forbrugsstrøm går direkte fra
sikringsboksen til forbrugeren (tænding, lys, stoplys og blinklys).
Det var faktisk rart at få ordenligt lys på cyklen
Ændringen er beskrevet på
www.ducati.dk under teknik - ændring af
Ducati's elsystem.
Det er nemt at lave og har en forrygende virkning.
>....og ved hvert cirka fjerde blink sker der ikke noget, lyset i forlygten
>holder lysstyrken - måske ikke helt regelmæssigt.
Er du sikker på at du skulle have haft den sidste pilsner ?
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk