Strøm på en XT600
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-01-04 21:07

Har lagt mærke til, at lyset falder og stiger i lysstyrke i takt med
blinklyset.

Blinklyset tænder / lyset i forlygten blir svagere
Blinklyset slukker/ lyset i forlygten blir stærkere

.....og ved hvert cirka fjerde blink sker der ikke noget, lyset i forlygten
holder lysstyrken - måske ikke helt regelmæssigt.

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-01-04 21:19

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i

> [...]
>
> ....og ved hvert cirka fjerde blink sker der ikke noget, lyset i forlygten
> holder lysstyrken - måske ikke helt regelmæssigt.

Hrmmm, glemte lige: Er det som det skal være på såén en XTér?

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 27-01-04 05:49

tror det sådan set ikke Arne. Min SR 250 - Der jo er en landevejsudgave af
en XT 250 - Havde ikke sådanne symptomer.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-01-04 22:11

On 26 Jan 2004 20:06:57 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Arne.

>Blinklyset tænder / lyset i forlygten blir svagere
>Blinklyset slukker/ lyset i forlygten blir stærkere

MC EL er noget bras!
Det er generelt underdininsioneret, og forbrugsspænding føres gerne
2-4 gange gennem kabelbubdtet før det når sin endelige forbruger.
De fleste MC'er har desuden al forbrugsstrøm gennem nøglekontakten.
Så det du beskriver er desværre gældende for mange MC mærker.
Der findes en ret enkel løsning på de værste af problemerne selv om
det stadig ikke er en endegyldig løsning.
Jeg havde det samme på min Paso, og da det tillige ressulterede i at
nøglekontakten "nedsmeltede" kreerede jeg en ændring der bevirker at
nøglen kun trækker et relæ, og at forbrugsstrøm går direkte fra
sikringsboksen til forbrugeren (tænding, lys, stoplys og blinklys).
Det var faktisk rart at få ordenligt lys på cyklen
Ændringen er beskrevet på www.ducati.dk under teknik - ændring af
Ducati's elsystem.
Det er nemt at lave og har en forrygende virkning.

>....og ved hvert cirka fjerde blink sker der ikke noget, lyset i forlygten
>holder lysstyrken - måske ikke helt regelmæssigt.

Er du sikker på at du skulle have haft den sidste pilsner ?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-01-04 08:27

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in

> [...]
> Det er generelt underdininsioneret, og forbrugsspænding føres gerne
> 2-4 gange gennem kabelbubdtet før det når sin endelige forbruger.

[klip]

> Er du sikker på at du skulle have haft den sidste pilsner ?

ROFL!
Har ikke rørt hverken pils eller andet alkoholisk i 3 uger, så deet...

Observerede fænomenet på vej hjem fra arbejde, hvor jeg holdt bag en bil
i en regulering. Cirka hvert fjerde blink havde ingen nedsættende effekt
på forlyset.(og nej, jeg betragtes i almindelighed som rimelig normal

Checker stelforbindelserne her i weekenden, så må jeg se.

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-01-04 22:04

Sådan husker jeg ikke det var på min XT'er.

Måske en dårlig stelforbindelse??

Er det kun lyset i forlygten der ændre sig? Jeg ved ikke om blinklys foran
for forlys har fælles stel?!? Men det kunne måske være der at problemet er.
Bare et gæt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-01-04 22:40

On Mon, 26 Jan 2004 22:04:27 +0100, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

Hej Henrik.

> [...]
>for forlys har fælles stel?!? Men det kunne måske være der at problemet er.

Du har helt ret.
Dårlige forbindelser er roden til megen besvær.
Det bør man selvfølgelig undersøge før man griber til mere drastiske
ændringer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 24-02-04 17:18

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret.
> Dårlige forbindelser er roden til megen besvær.
> Det bør man selvfølgelig undersøge før man griber til mere drastiske
> ændringer.

Mit skud i tågen er at der er meget lidt syre på dit batteri - Kontrollér og
efterfyld med dest. vand om nødvendigt!!

En simpel test af elsystemet er at forsyne motorcyklen med "garanterede" 12V
ved at montere et par startkabler fra et bilbatteri - evt. med bilen igang
(= 14V ladespænding!).
Hvis fejlen skyldes et svagt mc-batteri, eller en svaghed i motorcyklens
ladesystem, så vil forsyning af starthjælps-strøm udbøde problemet, og
derved er det primært batteriet (á check af vædske og/eller en opladning) og
sidenhen (hvis dét ikke retter op på fejlen) ladesystemet!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-02-04 08:55

Jep. Og er det ladesystemet er Schnabel din ven

Fra : Frans Jensen

Dato : 28-01-04 16:06

> [...]

>....og ved hvert cirka fjerde blink sker der ikke noget, lyset i forlygten
>holder lysstyrken - måske ikke helt regelmæssigt.

sådan gør min XT årg. 2000 ikke,
prøv at gå dit ledningsnet efter for dårlige forbindelser

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk