Undersøge restgæld i mc'er
Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-01-04 16:40

Hey.

Er der nogen, der kan huske linket til siden, hvor man kan tjekke restgæld i
MC'ere?

Og sig nu ikke bare "ja". Jeg vil også have selve linket.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Ninja Rider

Dato : 25-01-04 17:06

Hejsa

> Er der nogen, der kan huske linket til siden, hvor man kan tjekke restgæld i
> MC'ere?
http://www.nettidende.dk/tingbladet

Men den er altså ikke sikker hvergang. Ring til din bank, og spørg dem.
De skal bare bruge Reg nr'et, og stelnr'et!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-01-04 18:14

> http://www.nettidende.dk/tingbladet
>
> Men den er altså ikke sikker hvergang. Ring til din bank, og spørg
> dem.
> De skal bare bruge Reg nr'et, og stelnr'et!

Takker. Det var en kammerat, der skulle købe hans første mc i morgen. Har
sagt til ham, at han også lige skal prøve banken for at være sikker.

En AUC'er mere på mc. Nu er der jo snart mange herude.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 25-01-04 19:40

Hej Jacob!

> En AUC'er mere på mc. Nu er der jo snart mange herude.

Lyder godt!

Hilsen
Lars

Fra : MFO

Dato : 25-01-04 19:53

Lars T. Thomsen wrote:

> Hej Jacob!

> Lyder godt!
>
> Hilsen
> Lars

Tja.
Tiderne har sku ændret sig. Da jeg var i lære på Aalborg Værft, kørte
AUC'er på pedalcykel, der var det "mændene" der kørte MC

mvh
Michael
der har en Kawa årg. 1978 (det år jeg fik kørekort)

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-01-04 21:53

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tiderne har sku ændret sig. Da jeg var i lære på Aalborg Værft, kørte
> AUC'er på pedalcykel, der var det "mændene" der kørte MC

Aalborg Værft?!? Hvad er det?

Rittig
(Tidl. AUC'er på motorcykel)

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 25-01-04 22:41

Man kan også ringe til Bilbogen" v/retten i Århus på tlf. 86 12 91 45 mellem
kl. 11 og 14.

Man skal kunne oplyse mc'ens stelnummer (står som regel på
registreringsattesten). Oplysningen er gratis.

Mvh

Jens Brauer
RF900

Fra : Armand

Dato : 26-01-04 01:55

"Jens B. Rasmussen" <rf900@email.dkDETTESKALFJERNES> skrev i en meddelelse
> [...]
> kl. 11 og 14.
>
> Man skal kunne oplyse mc'ens stelnummer (står som regel på
> registreringsattesten). Oplysningen er gratis.

Men der oplyses kun om der er lyst pant i køretøjet men ikke om dette pant
sidenhen ér betalt ud!
Hvilken motorcykel er ikke oprindeligt købt på afbetaling (= pant)?
Ergo vil oplysningen givetvis kun være bekræftende (at der ér pant i den!)!
Dette kan man så bruge til at sælger skal dokumentere at pågældende pant er
betalt ned, eller også at man forvisser sig om at købsbeløbet bliver brugt
til at betale pantet ud (afslut handelen i sælgers bank!)! :-|

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-01-04 08:58

> Men der oplyses kun om der er lyst pant i køretøjet men ikke om dette
> pant sidenhen ér betalt ud!

Men er problemet ikke, at der netop slet ikke må være taget pant i den og
derfor skal den være slettet fra registret? Hvis panten er betalt af, men
den ikke er slettet fra registret, kan sælger jo optage lån i mc'en igen.
Husker jeg helt forkert?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 26-01-04 09:00

> [...]
>
> Hvilken motorcykel er ikke oprindeligt købt på afbetaling (= pant)?
> Ergo vil oplysningen givetvis kun være bekræftende (at der ér pant i den!)!

Jamen den oplysning er da også væsentlig nok i mine øjne, fordi godtnok er
min mc købt for lånte penge, men det er mellem mig og banken dvs. jeg har
stillet anden sikkerhed end min mc. Fordi det jo typisk afføder et
kaskokrav fra banken og pensionsforsikring osv. kan det jo være dyrt at
stille sikkerhed i mc'en.

Man kan jo sagtens forestille sig at dem med stor friværdi i boligen
stiller den som sikkerhed når man alligevel skal låne til det nye køkken
til fruen

> Dette kan man så bruge til at sælger skal dokumentere at pågældende pant er
> betalt ned, eller også at man forvisser sig om at købsbeløbet bliver brugt
> til at betale pantet ud (afslut handelen i sælgers bank!)! :-|

Præcis min tanke

Jens

Fra : Troels Nielsen

Dato : 26-01-04 16:38

Det er korrekt som Armand skriver, men personligt ville jeg aldrig drømme om
at købe et køretøj som er behæftet med et pantebrev. Jeg ville kræve af
sælgeren at han skulle få det pågældende pantebrev aflyst før en handel
kunne finde sted. Det kan godt være gælden tilhørende pantebrevet er betalt,
men aflyses det ikke, så skal man selv til at få pantebrevet aflyst når man
skal skifte næste gang og det kan godt blive lidt besværligt hvis man ikke
er i besiddelse af det originale pantebrev.

Iøvrigt er det jo ikke en selvfølge at et finansieret køb af en MC
forudsætter pant i køretøjet. Det er noget man kan aftale med den
finansieringsudbyder man bruger, f.eks. en bank. Ved godt de fleste ønsker
det, men egentlig er det jo bare en forhandling om lånevilkårene mellem
låner og långiver.

Mvh TN

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 27-01-04 23:38

Claus Rittig wrote:
> "MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aalborg Værft?!? Hvad er det?
>
> Rittig
> (Tidl. AUC'er på motorcykel)

Der er et sted der nede hvor man kan få malet sin MC til en rimelig pris
....!

Bent Erik Thomsen
(Også tidlige AUC på Honda 750K7 (ca. 1977-1982). Der kunne være 2 kasser øl
plus undertegnede på den)

nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1987 BMW K100RS
1992 Golf TD(i)

Fra : anders majland

Dato : 28-01-04 09:32

> Der er et sted der nede hvor man kan få malet sin MC til en rimelig
> pris ...!

Bliver den så ikke noget tungere ? - Men måske ikke dumt for en
helårskører. Ruler de det på ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk (Også tidl. AUC'er - dengang på
trædecykel)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-01-04 21:43

MFO wrote:

> Tja.
> Tiderne har sku ændret sig. Da jeg var i lære på Aalborg Værft, kørte
> AUC'er på pedalcykel, der var det "mændene" der kørte MC

Duk dig, du er i mindretal!
--
mvh Jes Vestervang