Rengøre sæde
Fra : Anne & Torben

Dato : 25-01-04 10:59

Hæææj.

Jeg skal have gjort sædet på min vf500 rent. Det er rødt læder/plastic, som
er noget beskidt.
Hvad gør jeg det bedst ren i, og skal man behandle det med et eller andet
bagefter?

Mvh
Torben.

Fra : Per P.

Dato : 25-01-04 11:31

"Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er noget beskidt.
> Hvad gør jeg det bedst ren i, og skal man behandle det med et eller andet

Brun sæbe og varmt vand

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : brobaek

Dato : 25-01-04 12:26

Per P. wrote:
> "Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse

> Brun sæbe og varmt vand

Og, ihvertfald hvis det er læder, giv det en omgang læderfedt. Du kan evt.
købe farvet læderfedt (rødt), som dækker småridser etc. - hvis man ellers
kan få rød.

Pas iøvrigt på tøjet de første par gange

Mvh
Martin

Fra : Kim Olsen

Dato : 25-01-04 14:36

> Hvad gør jeg det bedst ren i, og skal man behandle det med et eller andet
> bagefter?
>

> Mvh
> Torben.

Hej Torben

Jeg tror også at vand og sæbe er at foretrække.

Jeg fik selv i sommers i et ubetænktsomt øjeblik givet min saddel
vinylrens!!
Den blev da også både blank og flot, men var faktisk umulig at sidde fast på
bagefter

Hilsen

Kim Olsen
Geely Boss

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 25-01-04 14:47

Kim Olsen wrote:

> [...]
> vinylrens!!
> Den blev da også både blank og flot, men var faktisk umulig at sidde

Så skal det bare have en gang Autosol så er den klaret...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Armand

Dato : 25-01-04 14:46

> [...]
> er noget beskidt.
> Hvad gør jeg det bedst ren i, og skal man behandle det med et eller andet

Medmindre at du får våd røv uger efter at have kørt i regnvejr, er det nok
ikke læder :-|
Sædebetræk er normalt i vinyl, hvortil man kan købe vinylrens, som nok er
dét der graver dybest i tilsmudsningen af din røde farve!

--
Armand.

Fra : Jens Fogh

Dato : 27-01-04 00:22

I skal bruge flydende skurecreme da det er nappa sædet er lavet af. I får
den originale farve retur når i gør sådan. Jeg har brugt det flere gange.
Ingen rensemidler og vinyl rens/silikone.
Skulle det ikke være til at få rent, kan jeg lave et nyt til jer.
Jens

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-04 19:18

On Tue, 27 Jan 2004 00:22:24 +0100, "Jens Fogh"
<jensfogh@get2net.dk> wrote:

>I skal bruge flydende skurecreme da det er nappa sædet er lavet af.

gu' er det ej nappa, det er en eller anden form for kunststof

http://www.fi.dk/hjemmet/toejsko/skindtoej/skindtyper/egenskaber/

Nappa
Nappa er narvskind af spaltede eller uspaltede skind, hvor den
glatte side - hårsiden - er brugt som retside.

Nappa der kun er garvet, er sart og opsuger nemt fugt og snavs.
Overfladen kan behandles yderligere med voks eller dækkes med et
mere eller mindre tykt lag farve. Jo tættere skindet er dækket,
jo mere modstandsdygtigt er det over for fugt og snavs. Men det
går samtidig ud over skindets evne til at lede fugten bort fra
kroppen, og skindtøjet bliver dermed tilsvarende mindre
behageligt at have på.

Udækket nappa (også kaldet olieret nappa) er behandlet med voks
eller olie. Det er behageligt at have på og har bevaret skindets
naturlige, smukke udseende. Til meget fine skindjakker af udækket
nappa kræves skind med fejlfri overflade. Til mere rustikt
skindtøj bruges derimod ofte skind med rifter, ar eller andre
overfladedefekter, som udgør en del af det rustikke præg.

Udækket nappa kan suge fugt og snavs. Det bliver plettet af vand,
og vandpletter kan i nogle tilfælde ikke fjernes. Skindet er
meget modtageligt for fedtpletter, som er næsten umulige at
fjerne.

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : MFO

Dato : 26-01-04 20:02

Frans Jensen wrote:

> [...]
> og vandpletter kan i nogle tilfælde ikke fjernes. Skindet er
> meget modtageligt for fedtpletter, som er næsten umulige at

Hej!
Dengang plastikbetrukne møbler kom frem, kaldte man også det nappa.
Betegnelsen var selvfølgelig forkert, men det var sikkert en måde at
antyde, at det var "kvalitet".

Michael
Kawa Z650 (med plastikbetræk på sædet)

Fra : Jens Fogh

Dato : 28-01-04 23:51

Det er ikke plastik det er pvc og det kan stadig godt renses med skurecreme.
Men der er altid personer der kun leder efter fejl i stedet for at prøve at
løse det aktuelle problem. kværulant

Fra : MFO

Dato : 28-01-04 07:44

Jens Fogh wrote:

> [...]
> skurecreme. Men der er altid personer der kun leder efter fejl i
> stedet for at prøve at løse det aktuelle problem. kværulant

Nu har jeg lige klippet i dit inlæg, så der det tilbage jeg havde
skrevet, og det du har svaret.
Hvad fanden mener du med kværulant?

--
Michael