Tændrør
Fra : sleeper

Dato : 24-01-04 17:16

Skal have nye tændrør...
Er der nogen der har erfaringer med alm. i forhold til de nye platintændrør
?

Mikkel

Fra : M. Høy

Dato : 24-01-04 17:27

Hej

ND Nippon Denso tændrør skulle være gode, efter hvad man hører fra folk, har
hørt at NGK-rør skulle have problemer med at drukne og kan have tendens til
at gå i udu efter derefter, er det korrekt? (Se også tråd: 18mm
tændrørsnøgle søges).

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : anders majland

Dato : 24-01-04 17:38

> [...]
> folk, har hørt at NGK-rør skulle have problemer med at drukne og kan
> have tendens til at gå i udu efter derefter, er det korrekt? (Se også

På min aprilia er det 16mm ngk rør og dem har jeg aldrig haft problemer
med. Der har jeg også kørt tæt på 40000km med platinium rør. De gør den
lidt lettere at starte når den har stået nogle dage (Aprilia ændrede på
et tispunkt på bunde af karburatoreren og begyndte at anbefale platinium
rør netop pga startproblemerne) men de holder også særdeles godt.

På yamahaen har jeg "vist nok" druknet den grundigt. Jeg skal så ikke
kunne sige om det vil hjælper at tage det ud og lufte det eller det er
dødt - For jeg kan squ ikke få røret ud..... Jeg har været rundt ved
nærmeste mc-klub (MC Bethesda men der var ingen hjemme) og lokale
tankstationer uden held. Jeg fangede endda en ved nærmeste autogenbrug
men han havde ikke adgang til mekanikernes værktøjkasser

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 27-01-04 09:30

> Der har jeg også kørt tæt på 40000km med platinium
> rør.

Altså ikke på samme rør - jeg hat skiftet forebyggende omkring 18-20kkm
men der så de ikke slidte ud

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-01-04 19:50

> Skal have nye tændrør...
> Er der nogen der har erfaringer med alm. i forhold til
> de nye platintændrør ?

Hej Mikkel

Det skal forstås den anden vej rundt. Nogen motorcykler drukner NGK tændrør
så slet at de ikke kan tænde mere, selv om de ser fine ud. Hvis din MC ingen
problemer har med NGK tændrør så køb glad NGK igen. Hvis du har en MC hvor
du har oplavet at måtte skifte NGK tændrør efter en drukning, så burde du
nok se dig om efter et andet mærke som Denso eller Champion.

Jeg har kørt sammenlagt ca. 100.000km på NGK tændrør uden problemer, så helt
elendige er de ikke.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-01-04 21:28

"sleeper" <faerk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal have nye tændrør...
> Er der nogen der har erfaringer med alm. i forhold til de nye
platintændrør

Tjah, de er dyrere end almindelige rør.

Rittig

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 26-01-04 09:12

"sleeper" <faerk@hotmail.com> wrote in message
> Skal have nye tændrør...
> Er der nogen der har erfaringer med alm. i forhold til de nye
platintændrør
> ?
>
> Mikkel

Som der står i Christopher A.Jacobs: "The Doctor´s Step-By-Step Guide to
Optimizing Your Ignition", da de tester tændrør, at bilen har 168 Hp med
standard tændrør, og da de så skifter til platinium, med samme gap bliver
der 171 Hp.

Derudover er det jo tændrørsgapets størrelses betydning.

Jeg har kørt meget med platinium rør, udover ikke platinium rør i min BMW
R100, men har aldrig haft besvær med nogen tændrør overhovedet. Jeg skifter
for hver 10.000 km.

Mvh.
Gert Thorgersen