Yamaha R6 som nybegynder!!!
Fra : Johnny Johansen

Dato : 23-01-04 16:19

Jeg står overfor at erhverve mig min første MC, og er blevet forelsket i en
Yamaha R6. SÅ er det lige jeg vil høre om der er andre der har startet på en
R6? Jeg ved godt mange vil sige at den er alt for vild til mig, men jeg har
aldrig betagtet mig selv som en fartbølle og kan ikke se at jeg skulle blive
det på en R6, selvom den ligger kraftigt op til det.

Hilsen Johnny

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-01-04 16:35

" men jeg har
> aldrig betagtet mig selv som en fartbølle og kan ikke se at jeg skulle
blive
> det på en R6, selvom den ligger kraftigt op til det."

Du sagde det selv *G*

Fra : lange

Dato : 23-01-04 16:39

> [...]
blive
> det på en R6, selvom den ligger kraftigt op til det.

Efter min opfattelse er problemet ikke at den er for vild for den kan
sagtens køres 'på normal' vis.

Problemet er snarere om det er tilfredsstillende at betale afdrag og
forsikring på sådan en raket og så ikke udnytte den.

Et andet problem er at mange i deres første sæson får lagt mc'en ned på den
ene eller anden måde (ved godt at det ikke gælder alle), og sådan en R6'er
(ikke specielt den model, det gælder alle mc'er af sportstypen) koster altså
spidsen af en jetjager at få pæn igen efter at plastikken har været krøllet.

Mit råd ville være at gemme nogle af pengene og anskaffe en lidt ældre og
billigere mc og få lært at køre på den et års tid. Så er ulykken ikke så
stor hvis uheldet er ude. Der er rigtig mange penge at spare på
forsikringen.

Det er hårde ord og ikke spor morsomt når du nu har forelsket dig i R6'eren.

Lange

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-01-04 17:11

lange wrote:

> [...]
> at spare på forsikringen.
>
> Det er hårde ord og ikke spor morsomt når du nu har forelsket dig i

Ja det er sku slemt at forelske sig. Hvis du har knapperne til det er der
vel ikke noget for at du kan køre på den. Men som lange sagde, så er det møg
dyrt at genopbygge kåbemaskiner, og så koster de mere end spidsen af en
jetjager.
En R6´er uden kasko er sku nok ikke det bedste.

De fleste folk starter på noget de kan betale sig fra, og som de har råd til
at ligge ned.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
yzf1000r

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-01-04 17:09

> Jeg står overfor at erhverve mig min første MC, og er blevet
> forelsket i en Yamaha R6. SÅ er det lige jeg vil høre om der er andre
> der har startet på en R6?

Hej Johnny

En R6 er lavet til hårdkørsel på små snoede veje, og banedage. Hvis du selv
siger du ikke er en fartbølle, så er der ingen grund til at købe en R6, og
du er ved at lave et fejlkøb. Hvis du faktisk er en fartbølle i svøb, så bør
du nok sigte ligt lavere, hvis ikke du vil krølle din R6'er på første sæson.
Det koster forresten ca 20.000kr at vippe den ned på siden med 20km/t.

P.S. Du kan sikkert ikke forsikre den alligevel. Find ud af hvad du kan
forsikre, og vælg noget ud derfra.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 23-01-04 17:17

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> for vild til mig, men jeg har aldrig betagtet mig selv som en
> fartbølle og kan ikke se at jeg skulle blive det på en R6, selvom den

Hej Johnny,

Det er alt sammen noget, du skal gøre op med dig selv, og hvis man *vil*
have den mc, preller alle kommentarerne hér i gruppen jo formegentlig bare
af på én!
Hvis du ikke er en "fartbølle" er en Yamaha R6'er helt sikkert ikke noget
for dig som udgangspunkt! Ikke at man ikke kan køre langsomt på sådan én og
score kællinger på strandvejen, for det kan den sikkert bruges til, men du
sidder ikke godt på en motorcykel af den type, hvis ikke du udnytter dens
køreegenskaber og motoreffekt bare lidt, hvilket du alligevel ikke kan de
første par år, som grøn mc'ist.
Jeg har ærlig talt aldrig haft muligheden for at køre på en R6'er, men mon
ikke min gixxer 600 minder lidt om den i køreegenskaber osv... En ting som
forbavsede mig en del, efter jeg havde kørt de først 100 km på 600'eren var
kørestillingen. Den er meget extrem, og du sidder ikke videre behageligt,
hvis ikke du kører i et tempo, hvor vinden kommer ind og "bærer" lidt af din
kropsvægt. Den styrer rigtig godt sådan raket og bremserne er helt i top,
men det er altsammen noget, der er beregnet til fart og nedlægninger. Som
sagt kan man godt køre pænt på en plastikraket, men det er en langt nemmere
og federe følelse at toure stille og roligt rundt på en touringsmaskine
eller andet, hvor designet ikke skriger om fart, og hvor du først og
fremmest har det godt i dine arme og ben, når du stiger af igen. (Jeg får
ondt i håndledene efter alt for meget bykørsel på 600'eren.)
Du burde måske prøve en R6'er og svare tilbage, om jeg har ret i mine
udtalelser. Du vil under alle omstændigheder ikke kunne udnytte netop de
gode sider ved denne maskine, før du har kørt rutine i kroppen på en model,
hvor egenskaberne som udgangspunkt passer til din kunnen.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Bo-gsxR

Dato : 23-01-04 17:29

En ting som
> forbavsede mig en del, efter jeg havde kørt de først 100 km på 600'eren var
> kørestillingen. Den er meget extrem, og du sidder ikke videre behageligt,

på min gsxr750, er kørestillingen først behagelig ( på motorvejen og når det går lige
ud langt ) over 170km/t. under 150 bliver hænderne lidt trætte med tiden.
og bykørsel er et rent helved. da hænderne bliver trætte af at man bremser hele tiden.
og aldrig kommer lidt op i fart.

> hvis ikke du kører i et tempo, hvor vinden kommer ind og "bærer" lidt af din
> kropsvægt. Den styrer rigtig godt sådan raket og bremserne er helt i top,

> Du burde måske prøve en R6'er og svare tilbage,

og det kan du næsten sikkert d. 17-18.4 hos sphmotor.dk i næstved.

bo-gsxR

Fra : RacerNiels

Dato : 24-01-04 14:02

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> og bykørsel er et rent helved. da hænderne bliver trætte af at man bremser

Er I alle IT-nørder med "dunk" ??
Man kan aflaste hænderne ved at spænde i sækken når man kører. Så bliver man
måske træt i maven, men det gør ikke ondt på samme måde som i håndledene.
Altså, ret ryggen, spænd i bug'en og mærk hvordan dine håndled aflastes.
5 min efter: Du er jo sunket sammen, din sæk kartofler - stram op igen!

Niels *en af hverdagens helte*
S FAU himmelblau

Fra : Bo-gsxR

Dato : 25-01-04 13:29

> Er I alle IT-nørder med "dunk" ??

> Man kan aflaste hænderne ved at spænde i sækken når man kører
øh, hvis jeg ikk tager helt fejl. Så trækker man overkroppen ned/sammen,
når man spænder i maven alene! = større pres på arme og hænder

bo-gsxR

Fra : RacerNiels

Dato : 25-01-04 15:59

> øh, hvis jeg ikk tager helt fejl. Så trækker man overkroppen ned/sammen,
> når man spænder i maven alene! = større pres på arme og hænder

Prøv det nu bare....

/Niels
S FAU himmelblau

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 15:17

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trætte med tiden. og bykørsel er et rent helved. da hænderne bliver trætte
> af at man bremser hele tiden. og aldrig kommer lidt op i fart.

En af mine kammerater købte sig en R1'er, men har aldrig nået at sælge sin
gamle VFR750 - Dette fordi at dén udfylder de basale behov uden at man
smadrer nakken og håndled, samt kan have både bagage og fruen med. Faktisk
er det så grelt at da han og en kammerat planlagde en hit'n run tur til
GP'et i Tjekkiet uden fruer, fik VFR'eren en tiltrængt støddæmper og var den
der blev brugt som tour-damper

R6 Er forøvrigt den eneste motorcykel jeg har prøvet der har løftet
forhjulet uprovokeret - Blot ved gasgivning i 1.gear =

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-01-04 23:09

Armand wrote:

> R6 Er forøvrigt den eneste motorcykel jeg har prøvet der har løftet
> forhjulet uprovokeret - Blot ved gasgivning i 1.gear =

Hej Kim.

Deraf kan jeg så udlede at du aldrig har prøvet en Bandit 1,2, hvis du
spørger pænt kan du _måske_ få lov til at prøve min på et tidspunkt i
løbet af 2004 sæsonen

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 01-02-04 13:40

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Deraf kan jeg så udlede at du aldrig har prøvet en Bandit 1,2,

Hvilket du har ganske ret i!
Til gengæld har jeg været på nakken af en del af de motorcykler (især
V2'ere), som ejere bedyrer næsten ikke kan holde forhjulet nede, uden at
spore andet end lidt løst styr når kørt absolut uprovokeret!
Forklaringen kan være noget med chaufførens vægt, men på den anden side så
skulle et forhøjet tyngdepunkt (mer-vægten = lagt oven på sædet!), samt en
større samlet inerti nærmest være fremmende for en motorcykels
wheelie-tendens :-/
Hvad figur angår matcher vi to til gengæld hinanden meget godt, hvorfor jeg
må regne denne faktor for ikke at skulle gøre nogen forskel omkring B12'eren

> ........ hvis du spørger pænt kan du _måske_ få lov til at prøve min
> på et tidspunkt i løbet af 2004 sæsonen

Meget gerne - så kan du jo også prøve at blive skruet ned i Lillefrøen
Jeg må hellere begynde at øve mig i at være høflig og spørge pænt!!

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 01-02-04 16:19

R6'eren er måske den eneste ikke-Harley du har kørt ?

> [...]
> skulle et forhøjet tyngdepunkt (mer-vægten = lagt oven på sædet!), samt en
> større samlet inerti nærmest være fremmende for en motorcykels

jeg har oplevet at personer som vejer 30-40kg. mere end mig, fortælle at
en kværn har løftet hjulet på gassen. hvor den ikk har gjort det med mig.
jeg har ingen rigtige ideer til hvorfor, men har derfor ment at nolge mc'er
( afh. af tyngdepunkt og vægtfordeling ) har lettere ved at løfte hjulet med
tungere chauffører! ??

se det kunne jeg også godt tænke mig, jeg mener ikk at du havde fået dyset mv.
om. sidste sommer da potterne lige var kommet på.
men den var sku sjov at prøve sådan en stor BanDit.

bo-gsxR
WWW.VFR.DK

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-02-04 16:25

Bo-gsxR wrote:

> se det kunne jeg også godt tænke mig, jeg mener ikk at du havde fået
> dyset mv. om. sidste sommer da potterne lige var kommet på.
> men den var sku sjov at prøve sådan en stor BanDit.

Hej Bo.

Som jeg husker det, havde jeg da ikke fået anden udstødning på da du prøvede
den ?

Den er heller ikke dysset ind til potten endnu, jeg skal lige have lidt
overarbejde

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-02-04 16:22

Armand wrote:
> [...]
> side så skulle et forhøjet tyngdepunkt (mer-vægten = lagt oven på
> sædet!), samt en større samlet inerti nærmest være fremmende for en

Hej.

Moller påstår at det er fordi at min bagdæmper er ved at være slidt, med en
frisk bagdæmper skulle den ikke være så tilbøjelig til at rejse sig ?

Det må vi lige huske hinanden på

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-02-04 18:50

> Moller påstår at det er fordi at min bagdæmper er ved at være slidt,
> med en frisk bagdæmper skulle den ikke være så tilbøjelig til at
> rejse sig ?

Hej Dennis

Det er lige omvendt. Hvis bagdæmperen stadig har en fjeder med korrekt
fjederstyrke og noget tilbage der hedder kompressionsdæmpning, så er den
nemmere at få på hjulet. Er bagdæmperen dæd, så synker den sammen i stedet
for at rejse sig på baghjulet.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 02-02-04 20:05

> [...]
> nemmere at få på hjulet. Er bagdæmperen dæd, så synker den sammen i stedet

jeg ved det ikk, men lufter lige en ide.
hvis bagdæmperen synker meget/helt sammen, vil der så ikk ( forestil jer en vippe
der vipper... ned i den ende hvor bagdæmperen sider ) blive en vægtforskydning bagud
og lidt ned. som så vil få forgaflerne til at strække sig lidt mere, pga. af mindre vægt foran.
= wheelie, hvis der er krafter nok til at gøre mere end blot at tynge bagdæmperen ned.???

lige så vel som jeg tror at det er sværere at lave stoppies med en hård forgaffel, da der
ikk er lige så meget vægtforskydning frem på forhjulet.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 03-02-04 00:31

> [...]
> strække sig lidt mere, pga. af mindre vægt foran. = wheelie, hvis der er
> krafter nok til at gøre mere end blot at tynge bagdæmperen ned.???

Det er min overbevisning at det alene kan anskues ud fra hvor højt at det
samlede (mand + maskine) tyngdepunkt befinder sig, sådan at forstå at et
højere tyngdepunkt gavner wheelie-tendensen - Og hvis affjedringen sætter
sig, så sænkes tyngdepunktet!

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-02-04 01:07

> Det er min overbevisning at det alene kan anskues ud fra hvor højt at det
> samlede (mand + maskine) tyngdepunkt befinder sig

er det ikk lettere at løfte hjulet, hvis man har en bagpå?
selv om fjedren er sat op til det, bag.
dvs. at det efter min mening er væsentligt lettere hvis der er 150kg.
på baghjulet og 5 på forhjulet (måske en smule overdrevet ).
selv om at højden på tyngdepunktet har præcis samme højde,
som før. men nu 40cm længere bagude.
Se eksempelvis en offroader i luften, hvad sker der hvis der er meget vægt
bagud?

bo-gsxR

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-02-04 05:13

Bo-gsxR wrote:

> [...]
> som før. men nu 40cm længere bagude.
> Se eksempelvis en offroader i luften, hvad sker der hvis der er meget

Jeg vil ikke mene det er nemmere. Så lang tid at tyngdepunktet for
bagsæde-passageren ikke flyttes længere bagud en baghjulets kontakt-flade,
vil fronten jo ikke lettes, ergo skal motoren lave nøjagtigt det samme
arbejde for at løfte forenden.
Der gør dog en forskel når først for-hjulet er oppe, for så forskydes hele
motorcyklens tyngdepunkt bagud. Når tyngdepunktet er nøjagtig over
baghjulets kontaktflade er cyklen i balance, og der kræves ikke længere
tilført energi fra motoren for at holde den oppe. Med en passager, vil dette
punkt ligge længere "nede", dvs forhjulet skal ikke så højt op.

MVH / Best Regards
Anders Thorup(Skrevet meget tidligt, inden jeg skal på arbejde, så der tages
forbehold for at det hele er noget sludder)
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-02-04 10:07

> Jeg vil ikke mene det er nemmere.

på begge de mc' jeg har haft, løftede forhjulet på gassen
alene, i 2.gear med en bagpå. Det kunne de med nød og næppe
gøre i 1 g. hvis jeg kørte alene.
derfor antager jeg at det må være lettere for mc'en.

bo-gsxR

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-02-04 05:17

Bo-gsxR wrote:
> Se eksempelvis en offroader i luften, hvad sker der hvis der er meget
> vægt bagud?
>
> bo-gsxR

Absolut ingenting, fordi en off-roader i luften vil falde med samme
hastighed som føreren, ergo vil førerens vægt være lig med 0(nul). Dermed
ikke sagt at han ikke kan ændre off-roaderens hældning,,, det kan han
sagtens, ved f.eks at hive i styret osv.

MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : Armand

Dato : 03-02-04 21:04

> [...]
> på baghjulet og 5 på forhjulet (måske en smule overdrevet ).
> selv om at højden på tyngdepunktet har præcis samme højde,

En motorcykels tyngdepunkt befinder sig væsentligt under sædehøjde, og det
samlede tyngdepunkt vil derfor hæves for hvert mer-kg som man lægger på
sædet - Dette være sig om det er en pilot med pondus, eller to spirrevipper
samt ikke mindst med 2 á 0,1T !
Ergo: Når der kommer en passager på hæves tyngdepunktet fra det som piloten
måtte være vant til og modellen vil, iflg mine ovenst. betragtninger, have
større tendens til at rejse sig på baghjulet.
Men passagerer sidder sikkert tillige så langt tilbage at vægten mindskes
fra forhjulet, hvilket naturligvis gør det lettere at hæve :-|

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 23-01-04 17:24

> [...]
> aldrig betagtet mig selv som en fartbølle og kan ikke se at jeg skulle blive
> det på en R6, selvom den ligger kraftigt op til det.

en R6'er kan sagtens køres af en begynder ( hvor gammel er du?? ).
Men der er nogle ting der taler imod.
1. 0-200 = 10 sek. = du risikerer at det er din første og Sidste sæson på
mc!!!
2. hvis du vælter koster kåben ( uden håndtag mv. ) ca. 20.000kr.
3, afhængig af alder, hvis du er under 30. og har under 4 års ancinnitet fra
bil. koster kasko 20-30.000 kr. ansv. ca. 8.000kr.
4. mange fartbøder (
5. pga. din manglene erfaring vil enhver harley eller bmw overhale dig på
de snoede veje. og det er ikk godt :-l
6. da den kom frem, var den berygtet for mange uheld, da den kræver
meget af chauføren hvis man skal udnytte den potentiele bare 50%
7. når du har vendt dig lidt til kræfterne, ( lige ud... ) er det nemt at komme
til at komme for hurtigt ind i svinget. samt at overvurdere sine evner.
derfor kommer mange glidene ud af svinget og havner i rabatten

alternativer er eks. en gixxer fra '97 vil give dig mer end rigeligt
af både effekt og udfordringer. man skal være rutineret i baneræs, for at kunne
udnytte forskellen på en gsxR600 '97 og en sprit ny R6.
og en gixxer kan fås fra 85.000 og 10-13.000 i kasko ( alder/bopæl/anc. osv. ).

du siger at du ikk er en fartbølle, det er fint nok. men ingen har købt en R-model
for at køre 50 på de små veje, eller aldrig gå over 5.000 omdrejninger.
intentionerne har sikkert været gode, men de glemmes hurtigt

bo-gsxR

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-01-04 21:05

Bo-gsxR wrote:
> 3, afhængig af alder, hvis du er under 30. og har under 4 års
> ancinnitet fra bil. koster kasko 20-30.000 kr. ansv. ca. 8.000kr.

Hvad med det forsikringsselskab som forsikrer alt under 999ccm for ca. 2200
om året? Tror det er GF.. Det er selvfølgelig kun ansvar, men de er vel
ligeglade hvilken cykel det er, bare den er under 999 ccm ?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : M. Høy

Dato : 23-01-04 21:21

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om året? Tror det er GF.. Det er selvfølgelig kun ansvar, men de er vel
> ligeglade hvilken cykel det er, bare den er under 999 ccm ?

Det må da være en and, den har jeg svært ved at tro på, har endda hørt om at
GF ikke er meget for at tage nye motorcykler, er der nogen der kan be- eller
afkræfte det?

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-01-04 21:54

> [...]
at
> GF ikke er meget for at tage nye motorcykler, er der nogen der kan be-

Skal du kun have ansvar, så skulle den gælde med de maks 999 ccm. Men de kan
være ret mavesure over kasko til maskiner, desuden skal man være fyldt
mindst være 30 år, før at de vil overveje det.

Hilsen
Lars
.... hvis far, der trods *mange* års ancinitet og trofasthed overfor GF, ikke
kunne få sin dengang nyindkøbte bil (Alfa Romeo 156, 2.0 T-Spark)
kasko-forsikret i dette selskab...

Fra : M. Høy

Dato : 23-01-04 22:29

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.brige> skrev i en meddelelse
> [...]
> være ret mavesure over kasko til maskiner, desuden skal man være fyldt
> mindst være 30 år, før at de vil overveje det.

Snip

Det kan så være, men det er det, folk mange gange glemmer, når de snakker om
fantastiske tilbud på forsikringer, der er mange gange nogle klausuler, der
er ivejen!

Jeg skal også have ringet til GF ang. kasko til min cykel, og du har ret i
at de er vanskelige at have med at gøre, så jeg er spændt på det chock man
nok får!

Fra : anders majland

Dato : 24-01-04 18:23

> Jeg skal også have ringet til GF ang. kasko til min cykel, og du har
> ret i at de er vanskelige at have med at gøre, så jeg er spændt på
> det chock man nok får!

Jeg har har fået en ok behandling af dem. Først med "knallerten" i deres
maks 175ccm kategori og nu også med Tenereen. Jeg har kasko på begge
selvom apriliaen står stille ... Men jeg skal have den kørende igen og
så gider jeg ikke skulle til syn med den igen og der er 8 månederne
endnu af den kasko der er forudbetalt.

Men det er også korrekt at de ikke kaskoforsikre mc for "unge under 30".

Der er specielt 2 ting der taler for kasko hos GF
- De forsikrer efter aktuel værdi så præmien på en ældre og billigere
maskine er billigere end på en ny.
- Selvrisikoen ved tyveri er "normal" og ikke de 20% som andre kører
med.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-01-04 00:52

M. Høy wrote:

> Det må da være en and, den har jeg svært ved at tro på, har endda
> hørt om at GF ikke er meget for at tage nye motorcykler, er der nogen
> der kan be- eller afkræfte det?

Prøv at gå ind her og tryk på "motorcykelforsikring"
<http://www.gf-forsikring.dk/tempfiles/165.asp?frames=no&#>

Hvis den ikke virker så gå ind på forsiden og klik dig videre derfra..

Mine data:
Postnummer: 5700
Skadefri år: 0
176-999 cm^3: 2291

Selvrisikoen er på 500, dog stiger den til 1000 hvis man er under 25 eller
30 år..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : M. Høy

Dato : 24-01-04 01:14

> [...]
> 176-999 cm^3: 2291
>
> Selvrisikoen er på 500, dog stiger den til 1000 hvis man er under 25 eller

Så skylder jeg vist dig en undskyldning, undskyld :-/ - men hvordan virker
den? Kan ikke få den til at fungere, ang. udregning????

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-01-04 10:30

M. Høy wrote:
> Så skylder jeg vist dig en undskyldning, undskyld :-/ - men hvordan
> virker den? Kan ikke få den til at fungere, ang. udregning????

Det behøves du nu ikke.. Og jeg ved ikke hvordan den virker, hvis du tænker
sådan rent teknisk?

Herhjemme indtaster jeg blot postnummeret og trykker i "Motorens størrelse:
176-999cm3" så kommer prisen automatisk i den nederste boks.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peder

Dato : 27-01-04 16:37

Den Fri, 23 Jan 2004 17:23:39 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev:

-snippe
>alternativer er eks. en gixxer fra '97 vil give dig mer end rigeligt
>af både effekt og udfordringer. man skal være rutineret i baneræs, for at kunne
>udnytte forskellen på en gsxR600 '97 og en sprit ny R6.

Ehm.
Jeg kører på en 2003'er R6. Men jeg bruger den udelukkende til
baneræs.
Min sidste cykel før denne var en GSXR750 fra 97 med 99-motor (135 HK
indsprøjtning).

Det bliver til en del banekørsel, så jeg kommer generelt lidt ud i
krogene.

Min første tur på R6'eren gav (på trods af den ikke kedelige GSXR) et
sug i maven jeg ikke har prøvet længe. Den er virkelig (!) hurtig. Og
let.

Ud fra et fornuftssynspunkt: Lad være. Den er alt for vild, og det er
overkill når du ingen erfaring har med mc. Du kommer meget let til
skade, da du alt alt alt for hurtigt kører meeeget stærkt.

Men hvem prøver jeg at narre? Hvem køber mc med hjernen?
Hvis du har råd til forsikringen og ikke som de fleste andre
(inklusive mig sæl) lægger fornuften, når du tager hjelmen på, så køb
den. Den er meget let kørt og bremser iøvrigt også fint.
--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Martin G.

Dato : 23-01-04 17:41

Hey!

Jeg kan i hvert fald bekræfte at mange vælter den første sæson de køre MC.
Jeg kender en der gjorde det, og jeg gjorde det faktisk også selv sidst på
sommeren sidste år.
Jeg har også en platikcykel, en Suzuki GSX600F fra '98, en rigtig lækker
maskine, og den kan heldigvis laves for under 5-6000kr.
Men det kunne sagtens have gået meget værre.

Skulle jeg vælge om i dag, ville jeg nok have fundet en lidt ældre MC uden
kåbe.
Og du kan sagtens få nogle fede MCer selvom de ikke har kåben.
Tag fx. en Suzuki Bandit, Yamaha Diversion (Ved godt de har lidt platik, men
de er tilgengæld meget billige) eller en Honda CB500.
Og der er mange andre cykler, og de er stadig oppe i rimelig kubik og med
nogenlunde HK. til at man både kan ligge og lege på landevejen, men også kan
køre stille og roligt i lave RPM. i byen.

Jeg har endnu ikke fortrudt købet af min GSX, for den køre virkelig
vidunderligt, men havde jeg vidst at jeg ville vælte, ville jeg hellere have
valgt Hondas CB i stedet.
Godt det ikke blev dyrere, tilgengæld blev jeg klogere ;)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=215

Fra : Johnny Johansen

Dato : 24-01-04 02:36

Vræææææl, jamen jeg vil altså ha sådan en mor :)
Det er da utroligt så pessimistiske i er :)
Jeg vil overhovedet ikke købe en mc hvis jeg som udgangspunkt regnede
med at køre galt med det samme. Det lyder som om at alle faktisk
vælter på vej over kantstenen fra forhandleren (overdrivelse). Er der
ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson? Med hensyn til
forsikring skal jeg gi 11.000 hos tryg og det finansielle er på plads,
det er bare cyklen der mangler. Til orientering er jeg 26 og har 4 års
ancinnitet med bil. Jeg har prøvet 3 forskellige cykler: Kawasaki ZX9,
Honda CBR 900 Fireblade, Yamaha R6. Jeg har kørt ca. 4 timer på hver.
Det var i forbindelse med en rejse til udlandet hvor jeg lejede dem
for en dag. Kawasakien var meget let kørt efter min meninge, jeg synes
bare den var for stor og kluntet til mig (174 cm høj). Hondaen fik jeg
ikke et særligt godt indtryk af, hvilket jeg tror skyldes en mystisk
gear kasse. Det virkede som om 1. gearet var meget højt!!!! Yamahaen
var den jeg prøvede sidst, og jeg synes den passede til mig i
størrelse, da jeg ikke er en af de største. Det var også den jeg kunne
køre længest på baghjul på!!!!...JOKE!
Jeg kan klart mærke at den er mere sporty end de 2 andre og er mere
stiv i det eller hvad man nu kalder det. Min kæreste skal nok også
lokkes med ud at køre et par ture, og så vil alle sikkert sige, den
man man heller ikke sidde bagpå! :) Er der ikke nogen der har prøvet
at sidde bagpå en R6 der kan komme med en kommentar om hvordan man
sidder. Jeg kan af gode grunde ikke selv vurdere det. Jeg har også
overvejet en Honda CBR 600 F4, og skal om 3 uger prøve Hondaen og
R6´eren. Jeg har godt fået noget stof til eftertanke og vil komme med
min endelige "ruling" om 3 uger hvis der er vejr til at trille en
lille tur.

Hilsen Johnny

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-01-04 10:30

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> vælter på vej over kantstenen fra forhandleren (overdrivelse). Er der
> ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson?

Joda,, jeg har ikke væltet på min første sæson,,, eller den 2. eller 3.
Men jeg startede også på en Kawasaki GPZ500 fra 93 med 61 heste en behagelig
kørestilling
Derefter begyndte jeg at læse så den blev solgt pga. økonomi. Kort tid efter
kunne jeg dog ikke undvære to hjul længere, og jeg købte en GN125, som jeg
havde i 2 uger hvorefter den blev byttet til den jeg har nu, nemlig min
GSX250. Det er faktisk først nu jeg rigtigt er begyndt at udnytte cyklens
egenskaber,, og det er kun lykkedes mig at gnave noget af fodhvilerne på min
GSX250.
Ikke at jeg var en dårlig motorcyklist da jeg havde GPZ'en men jeg manglede
rutinen til at udnytte dens køre-egenskaber ordenligt, og det samme spår jeg
vil være tilfældet for dig med en R6.
Vi er skam slet ikke pessimister her i gruppen, selvom det selvfølgelig
virker sådan, når man står for at få sin drøm opfyldt, og egentlig slet ikke
vil lytte til fornuft aligevel
Jeg vil ligesom de fleste andre her anbefale dig at sigte lidt lavere bare
den 1. sæson, både pga. økonomien men også for at få opbygget en erfaring og
rutine på en motorcykel, der måske ikke så nemt bringer dig i en sitiuation
hvor det går galt.

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 15:29

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er skam slet ikke pessimister her i gruppen, selvom det selvfølgelig
> virker sådan, når man står for at få sin drøm opfyldt, og egentlig slet
> ikke vil lytte til fornuft aligevel

Og alene dén kendsgerning (at spørgeren i 99% af tilfældene vil være
uomvendeligt forelsket længe før givne spørgsmål bliver stillet) er næsten
grund nok til at begynde at ignorere slige indlæg :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 15:02

> [...]
samme
> spår jeg vil være tilfældet for dig med en R6.

Og det matcher med den historie om Lars-Lodret, som jeg plejer at trække
frem i de tilbagevendende tråde om nærværende subj!
Denne gang har jeg ikke formået at finde link'et tilbage tidligere brug af
historien, hvorfor jeg lige bringer den i sin fude længde hér:

P.g.a. fast arbejde på havnen fra den dag han kom ud af skolen, var en af
mine ungdomskammerater i stand til at købe sig en Laverda 1000 straks da han
fik kørekort.
Fedt når han var ved stranden med sine gamle kammerater hvis læreløn
ikke rakte til mere end små off-road'ere og en enkelt CB 400F!
Men det skulle vise sig at kammeraterne hurtigt blev så fortrolige med
deres "skravl" at de formedelst kunne køre i cirkler omkring Lars, som gerne
kaldte sig for "Laverda-Lars", men bag ryggen hurtigt kom til at hedde
"Lars-Lodret" ud fra hans kurvestil!
Tiden gik og vennerne fik større mc'er mens Lars holdt stilen og købte
en italiener der var endnu dyrere; men billedet blev aldrig anderledes:
Lars havde svært ved at holde stilen i forhold til vennernes kåde
udnyttelse af deres motorcykler.

Efter mange år befinder alle vi venner sig nu spredt for alle vinde
indenfor mc-genren: Èn er mc-betjent, en motorjournalist, én har begået
sig indenfor Roadracing DM'et, og endnu én arbejder hos en af
mc-importørerne.
Hvad angår Lars, så slog han pludselig et krumspring og købte sig en
sprit ny Harley, og alle er i det stille enige om at den passer nok
bedst til hans præstationer på hjul - "Lars-Lodret" er efterhånden
blevet et navn der er kendt i hele byen for sit beherskede brug af
HD'en til ren show-off; men ikke desto mindre er han stadig en dedikeret
motorcyklist der sammenligner sig med alle på to hjul når diskussionen
om motorcykler vender over frokostbordet nede i havnehuset.

Men: Hvordan havde motorcyklisten Lars mon set ud i dag hvis han havde været
lidt mere moderat i sit valg af første motorcykel? :-/

--
Armand.

Fra : Johnny Johansen

Dato : 31-01-04 19:12

LOL Armand :)
Jeg har ikke været herinde længe, men er der en der kan få mine
lattermuskler til at gå i krampe er det sku dig :)
Lars-Lodret!!!!

Mit andet valg er en CBR 600 F4, men det er vel lige så sindsygt, som en
R6???
Jeg har hørt Hondaen er letter kørt og mere til alm. brug, ikke at jeg
derved kalder den en Tourer.

Hilsen Johnny

Fra : Armand

Dato : 01-02-04 13:41

> LOL Armand :)
> Jeg har ikke været herinde længe, men er der en der kan få mine
> lattermuskler til at gå i krampe er det sku dig :)
> Lars-Lodret!!!!

Ikke desto mindre er det en ganske ofte forekommende situation, og det er
ganske enkelt at skille de yngste piloter på de dyreste maskiner ud, alene
igennem en vurdering af jomfrueligheden af deres dæksider

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 11:56

"Johnny Johansen" <mcbig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælter på vej over kantstenen fra forhandleren (overdrivelse). Er der
> ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson?

Næ jeg væltede først på min 4 sæson, med ca 30 km/t, i et venstre sving
skred baghjulet ud da det ramte et eller andet glat, som jeg aldrig har
fundet ud af hvad var, der skete ikke så meget med cyklen, forbremsegrebet
bukkede, kåben/udstødningen fik lidt skrammer, og jeg brækkede kravebenet,
dækkene var varme, og det var ikke fordi jeg lige skulle prøve cyklen af.

Dannie

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 17:23

"Johnny Johansen" <mcbig@hotmail.com> wrote in message

: Kawasaki ZX9,
> Honda CBR 900 Fireblade, Yamaha R6. Jeg har kørt ca. 4 timer på hver.
> Det var i forbindelse med en rejse til udlandet hvor jeg lejede dem
> for en dag.

Hvor var det ?
Hvad kostede det ?
Selvrisiko ?

--
Poul B-H
Honda MC21 NSR250SE

Fra : Johnny Johansen

Dato : 25-01-04 00:30

Jeg kom hjem fra Thailand d. 15 Dec. og på Phuket i Thailand kan man
leje stort set alle stor sportscykler. Det kostede 170 kr at leje en
stor sportscykel i 24 timer. Dvs. hvis du lejede den om morgenen
skulle den afleveres samme tid næste morgen. Med hensyn til forsikring
er der ikke noget der dækker! Der var ingen forsikringer på cyklerne
så hvis man væltede og smadrede dem, måtte man betale ved kasse 1. Det
skal så lige siges at cyklerne koster en brøkdel af hvad de gør
herhjemme. Feks. en 900 Fireblade fra 99 kostede 40.000 kr på gaden i
Thailand. Med hensyn til rejseforsikring, skal man være sikker på at
man har en udvidet forsikring, som dækker ved farlige sport osv. Stort
set alle alm. rejseforsikringer dækker intet hvis man fører et
motoriseret køretøj af nogen art. Det skal lige siges trafikken og
vejene i Thailand er kaotiske, så man skal være 300 % opmærksom når
man kører, og ta det med ro. Jeg tror heller ikke jeg kørte over 100
km/t på nogen af cyklerne! De kommer slet ikke til deres ret ved kun
100 km/t, men det var også mere for at prøve dem, da jeg står og skal
købe mc nu.

Hilsen Johnny

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 25-01-04 12:17

mcbig@hotmail.com (Johnny Johansen) writes:

> Er der ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson?

*rækker hånden op*

Men min første sæson varede cirka 1½ måned. Anden sæson derimod...
Heldigvis har jeg taget alle mine vilde styrt på bane, mine gadestyrt
begrænser sig vist til det man kalder parkeringsskader.

> Min kæreste skal nok også lokkes med ud at køre et par ture, og så
> vil alle sikkert sige, den man man heller ikke sidde bagpå! :)

Lige præcis. Ikke af hensyn til din kærestes (manglende) komfort, men
mere på grund af alt det sjov man ikke kan have når der sidder en bagpå.
Mit bagsæde er ihvertfald resereveret til en slags sidste udvej.

Jeg synes iøvrigt du skal købe den knallert du har lyst og råd til.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-01-04 17:11

"Er der ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson?"

Joohh. Jeg "tabte" først min MC den tredie sæson (parkering). Og så 4 gange
sommeren 2003. Men det var på offroader på Island, så det tæller måske ikke
:-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-01-04 18:00

"Johnny Johansen" <mcbig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da utroligt så pessimistiske i er :)

Realister, det er det vi er.

> Det lyder som om at alle faktisk
> vælter på vej over kantstenen fra forhandleren (overdrivelse). Er der
> ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson?

Jæ ka sgutte huske min første sæson så godt mere , men jeg vælter vel
omkring 50-100 gange pr. sæson. Måske nærmere de 50 end de 100, jeg giver
ikke så meget gas mere, som jeg gjorde før jeg havde slået mig så meget som
jeg har nu.
Okay, på gade vælter jeg kun 3-4 gange årligt.

Rittig
(Hvis man ikke styrter, giver man ikke nok gas!)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-01-04 20:21

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i

> [...]
> jeg har nu.
> Okay, på gade vælter jeg kun 3-4 gange årligt.

HHrrmmffff

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-01-04 21:36

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> HHrrmmffff

(Der er osse nogen der siger det er fordi jeg kører ringe...)

Rittig

Fra : J.C.Kløve

Dato : 27-01-04 01:16

Så var det lige at Claus Rittig Skrev
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse

> (Der er osse nogen der siger det er fordi jeg kører ringe...)
>
> Rittig

Hvis du føler du har det hele under kontrol - giver du ikke gas nok
!!

Mario Andretti

For pokker da - lad nu knægten - der er da en fair chance for at han
slipper godt fra det.
Som tidligere skrevet - hvis han bare ikke kommer slemt til skade
(og du Rittig har er jo et godt eksempel på at der kan gå rigtig
mange styrt før man virkelig ryger på røven så det mærkes ) og
kun skal betale sig fra en ½ 100 kkr i skader så er det da til at
leve med - jeg har nok mest ondt af R6'eren den er nu så pæn igen
til at bruge til at "cracke" en ny MC'ist ind...

nå ja jeg tabte oxo maskinen første år - og andet år, og sidste
år.... hva pokker lidt skrammer giver livet jo

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-01-04 18:07

"J.C.Kløve" <spamdun@nt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> For pokker da - lad nu knægten - der er da en fair chance for at han
> slipper godt fra det.

Nemlig, og livet skal IHVERTFALD ikke være kedeligt!

> (og du Rittig har er jo et godt eksempel på at der kan gå rigtig
> mange styrt før man virkelig ryger på røven så det mærkes )

Æh, jae, det er jo sådan set rigtigt.

> jeg har nok mest ondt af R6'eren den er nu så pæn igen
> til at bruge til at "cracke" en ny MC'ist ind...

Se lyst på det - der er en kun let brugt, men billig R6'er til salg til os
indenfor overskuelig tid

Rittig

Fra : Peder

Dato : 27-01-04 21:49

Den Tue, 27 Jan 2004 18:06:40 +0100, "Claus Rittig"

>Se lyst på det - der er en kun let brugt, men billig R6'er til salg til os
>indenfor overskuelig tid

jeg mangler en motor, så jeg støtter.
Nej seriøst. Køb den - men vær forsigtig..

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 15:29

> [...]
> Som tidligere skrevet - hvis han bare ikke kommer slemt til skade
> .....og kun skal betale sig fra en ½ 100 kkr i skader så er det da til at

Måske; men oftest ligger der blind kærlighed bag købslysten, og i begrebet:
"blind" ligger begravet at man ikke evner at overskue hvor dyrt der i
grunden ér omend det måske er muligt. Og dét fortjener at blive påpeget.
Og for at kunne trænge igennem rullegardinet af fornægtelse skal der oftest
store ord til! :-|

--
Armand.

Fra : Thomas

Dato : 23-01-04 18:57

Hej

Jeg har aldrig haft andet en min XS 400 Seca (har dog prøvet andet) men vil
lige smide et ord ind alligevel

Som nybegynder mener jeg at man har det dilemma at man lære at give fuld
skrue , før man lære at styre og bremse "for fuld skrue" Jeg har tit sagt
til mig selv, "hvor er du dum", når jeg har lavet en eller anden overhaling
i byen, for selv på en 46 hk knallert kommer man hurtigere op fart end man
lige først regnede med, selvom overhalingen kun tager splitsekunder. Mit
råd er: Start med en mindre, indtil du har opdaget alle de andre idioter i
trafikken (bilisterne) Når den opdagelse er gjort, kommer der en hel
naturlig trang til at styre sig. Så er man klar til raketten. Jeg tror
endda at jeg tør lade mig selv købe en R6 idag

Mvh

Thomas

Fra : m0rt3n

Dato : 23-01-04 21:21

Køb den og fyr den af. Ignorer alle de gamle damer, der råder dig til andet.
De er bare misundelige! Køb du dig en R6er og gi den noget håndtag.
-m0rt3n zrx1100

Fra : André T.

Dato : 23-01-04 23:58

Ja, køb den, hvis du kan klare forsikringen.

Jeg har selv haft en R6 fra 99', og det er en dejlig cykel (jeg måtte
slippe med 11.000,- om året Kasko hos Tryg).

Den kan sagtens køres stille (under 7000 omd.), men for fanden den kan
også være en satan (det røde felt starter ved 14.000, mener jeg)

Et godt råd er dog at lære cyklens grænser meget forsigtigt (især i
regnvejr).

VH

André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Fra : Ronni S?rensen

Dato : 24-01-04 02:14

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> wrote in message news:<LXaQb.2964$117.2680@news.get2net.dk>...
> [...]
> aldrig betagtet mig selv som en fartbølle og kan ikke se at jeg skulle blive
> det på en R6, selvom den ligger kraftigt op til det.

Hej Johnny..

jeg startede med at køre på en honda cb 400, de første par år, og det
er jeg idag glad for at jeg gjorde.. 37hk og stort set ingen køre
egenskaber, så får man lært at køre på mc, fordi den skal man selv
styre igennem svingene, den gør det ik "selv", som nyere mc'er gør..
men gu er 37hk da kedeligt at køre med, men så bliver det så meget
bedre, når man skifter til en støre og nyere maskine, så nyder man
hurtigt de bedre styre egenskaber og den mere power, man får, og så i
mellem tiden har man fået lidt mere køre erfaring.. så mit råd er,
start det første år el 2 på en mindre mc feks honda cb 500, suzuki gs
500 el lig. og der efter når du føler dig klar, så køb R6'eren

mvh Ronni

VFR750/F '90

Fra : Johnny Johansen

Dato : 24-01-04 07:22

Fra : m0rt3n

Dato : 24-01-04 10:12

> ikke nogen af herinde der ikke har væltet første sæson?
Jeg er aldrig nogensinde røget af cyklen, men der er jo andet end det. De
første år kunne jeg ikke helt gennemskue hvordan cyklen skulle parkeres
bedst, så den ikke væltede på grund af vind eller blev påkørt af biler eller
bare blev fedtet af små børnepillefingre. Jeg synes det tager noget tid at
lære at se de gode MC-parkeringspladser.

> og det finansielle er på plads ... kæreste skal nok også lokkes med ud at
køre et par ture
Johnny; du har pengene og opbakning fra dullen. Det er to ting som mange
mennesker aldrig nogensinde får! Du skal da bare ha' sådan en sød lille
R6er!

m0rt3n zrx1100

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-01-04 11:01

Så var det lige at Johnny Johansen Skrev
> [...]
> regnede med at køre galt med det samme. Det lyder som om at alle
> faktisk vælter på vej over kantstenen fra forhandleren
[ZAP]
Tudefjæs....
Du spurgte gruppen hvad de siger til dit projekt - du fik svar!

Køb nu den R6 - kvas lortet - forhåbentlig sker der ikke noget andet
end materiel skade (overvej lige om kæresten nu også skal sidde bag
på..) -

Den sidste rokie jeg kendte der ikke kunne vente til han var dreven
MC'ist kører i dag scooter 125 - det kan han lige få råd til, efter
at have kvadret en vfr800 og en CBR 600 på 1½ uge !! hov !

R6 er skide flot - og vil givet begejstre dig når du har kørt
dobbelt så lang tid på den (i alt 8 timer) og så skal den lige
luftes rigtig.....

Jeg er heller ikke en fartdjævel (de kan flere pimser skrve under
på - efter jeg kørte forrest fra vejle til TPT i sommer *gg
MEN jeg ved hvor hurtig XJ eren kan køre - det skal prøves - det
bliver prøvet - det vil kræve umeneskelig selvkontrol ikke at fyre
sin MC af bare en gang imellem....

God fornøjelse med livet som MC'ist - det er skønt !

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : Johnny Johansen

Dato : 24-01-04 16:13

> [...]
[ZAP]
Tudefjæs....
Du spurgte gruppen hvad de siger til dit projekt - du fik svar!

For helvede man kan da heller ikke lave en joke!!!!!!
Tudefjæs!!!!! Hvad tror du :) bagefter betyder???
Jeg skulle måske ha skrevet "joke" bagved i stedet....hmmm
I skal ha tak for jeres kommentarer allesammen, selvom jeg hælder mest til
at lytte til m0rt3n :
"Køb den og fyr den af. Ignorer alle de gamle damer, der råder dig til
andet.
De er bare misundelige! Køb du dig en R6er og gi den noget håndtag."
-m0rt3n zrx1100
Nej, spøg til side. Det har helt sikkert givet mig noget at tænke over, så
jeg
går i tænkeboksen og overvejer hvad jeg skal købe, selvom de negative
kommentarer har en tendens til at prelle af på en når man er
forelsket....kærlighed gør blind. Jeg har aldrig prøvet en Honda CBR 600, og
det kan være den er lige noget for mig, de to maskiner er vist bare: "same,
same but different".

Hilsen Johnny

Fra : emil

Dato : 24-01-04 23:08

Hej Johnny.

Jeg er lige færdig med mit 1. år som MC'ist (har godt nok kørt RS50 i
et par år men det tæller jo ikke helt ......eller er en RS50 ikke
lige præcist den perfekte begyndercyklet når det kommer til
stykket????

Nå, jeg stod lidt i samme situation som dig, bare med noget færre
penge på bogen. Jeg ville gerne have haft en gsx250, 400, 600 eller
noget andet...bare den havde fuldkåbe. Jeg endte dog med at lytte til
de råd jeg fik i gruppen og købte en gsx750ES (uden fuldkåbe). Den er
ikke specielt køn og er ikke sjov at køre stærkt på, da den ryster
meget når man nærmer sig de 200 km/t. Det sætter et helt naturligt
loft på hastigheden. Tilgengæld er der ok træk i den, uden den hviner
som en lille kælling (250'er)..

Og hvordan gik det så ellers? Jo, som de kloge hoveder i gruppen
forudsagde, så vælter man det 1. år......det galt også for mig. Det
fede var bare at jeg kunne nøjes med lidt sandpapir til et alu-dækset
og et nyt sidespejl. Så var den klar igen......godt den ikke var med
fuldkåbe. I mit tilfælde var der spejlglat, det var mørk og en bilist
der ikke overholdt færdselsreglerne. Som sagt behøver det ikke altid
være din egen skyld når uheldet er ude...

Så mit råd er: Køb en ældre maskine med en rimelig mængde kubik. Så er
der masser af sjov det første år. Desuden slipper du for at køre med
kasko...

Held og lykke!
Med venlig hilsen Emil

Fra : Bo-gsxR

Dato : 25-01-04 13:41

> [...]
> det kan være den er lige noget for mig, de to maskiner er vist bare: "same,

jeg kender flere der er startet på gsxR600 også en som var 18 år.
og de ha ikk smadret mere end så mange andre.
så hvis du synes den er fed, så køb den. Den vil give dig masser af glæde.
og du bliver sikkert ikk træt af den i 2004.

bo-gsxR750 '99

Fra : Armand

Dato : 31-01-04 15:29

> jeg kender flere der er startet på gsxR600 også en som var 18 år.
> og de ha ikk smadret mere end så mange andre.

Til gengæld huserer der her på gruppen, et par østjydske 600'er-ejere, som
trækker godt den anden vej: Deres plast er nok noget af det mest
sammenflikkede der ses udenfor racerbanerne

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 31-01-04 19:42

Armand wrote:
> Til gengæld huserer der her på gruppen, et par østjydske
> 600'er-ejere, som trækker godt den anden vej: Deres plast er nok
> noget af det mest sammenflikkede der ses udenfor racerbanerne

Hmm, hvem kan det mon være?!?!?

MVH / Best Regards
Anders Thorup(Der kender begge omtalte øst-jyder, som er nogle kanon gutter
begge to, selvom jeg som mere moderat køre godt kan smile lidt over deres
stunts en gang imellem)