/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
zx9 vs gsxr1100
Fra : Knorsfis


Dato : 23-01-04 15:47

Hej NG

Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange, men
da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en GSXR1100W...
Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
anden dæmper???...
For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
overskud til öhlins eller lign...

Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100

pfh tak
Jesper
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470

 
 
Brian Laursen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 23-01-04 17:15

Knorsfis wrote:
> Hej NG
>
> Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange, men
> da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en GSXR1100W...
> Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
> På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
> vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
> Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
> anden dæmper???...
> For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
> overskud til öhlins eller lign...
>
> Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100
>
> pfh tak
> Jesper
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470

Hmm nu starter der vidst en lille religionkrig her???

Jeg tror altså ikke at sukien er bedre??? Den er vel oxo ældre? og så er
styreegenskaberne nok oxo bedre på 9´ren, og den er jo oxo lige lidt
flottere!!!! Hvis man skal stille dem op mod hinanden, kommer sukien til at
lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født med
styredæmper. Kan den styre uden ??

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
yzf1000r



mek (24-01-2004)
Kommentar
Fra : mek


Dato : 24-01-04 12:36


"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4011489f$0$27348$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Knorsfis wrote:
> > Hej NG
> >
> > Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange, men
> > da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en GSXR1100W...
> > Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
> > På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
> > vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
> > Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
> > anden dæmper???...
> > For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
> > overskud til öhlins eller lign...
> >
> > Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100
> >
> > pfh tak
> > Jesper
> > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470
>
> Hmm nu starter der vidst en lille religionkrig her???
>
> Jeg tror altså ikke at sukien er bedre??? Den er vel oxo ældre? og så er
> styreegenskaberne nok oxo bedre på 9´ren, og den er jo oxo lige lidt
> flottere!!!! Hvis man skal stille dem op mod hinanden, kommer sukien til
at
> lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født med
> styredæmper. Kan den styre uden ??
>
> --
> Venlig Hilsen
>
> Brian W. Laursen
> http://dfmc.dk/155
> yzf1000r
>
>
Har haft 750R og 1100R som jeg stadig har og begge fik flået org.styrdæmper
af da de ikke er en krone værd.
Har nu haft 11højen siden 91 (90 Model)
uden styrdæmper NO PROBLEMOS

Har ikke prøvet en 9er , kun kørt med en, og det var først ved topfart
han listede udeom (skal lige siges at den haved fået "pillet" en hel del
ved maskineriet)
Men med 9ern får du et stivere stel hvilket jo er nice i sving med
"rulle på".

Hvis du har mulighed, så kom ud og prøv nogle, da det betyder en
hel del hvordan man har det med den når sidder "I" den eller som nogle
Cykler "PÅ" den, hvilket jeg ikke syntes er fedt, RWern er efter min
mening for høj og stor at sidde på, ikke fordi jeg ikke kan nå jorden
1.85 høj, syntes bare den virker klodset og tung at tumle, hvilket
det jo ikke ligefrem blivet sjovere af, men det er smag og behag
så har du muligheden så prøv nogle.

Mik
R1100




Knorsfis (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Knorsfis


Dato : 24-01-04 19:30

"mek" <@.dk> wrote in message news:<yMsQb.434$qC6.181@news.get2net.dk>...
> "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4011489f$0$27348$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Knorsfis wrote:
> > > Hej NG
> > >
> > > Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange, men
> > > da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en GSXR1100W...
> > > Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
> > > På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
> > > vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
> > > Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
> > > anden dæmper???...
> > > For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
> > > overskud til öhlins eller lign...
> > >
> > > Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100
> > >
> > > pfh tak
> > > Jesper
> > > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470
> >
> > Hmm nu starter der vidst en lille religionkrig her???

Nej hvorfor dog det??

> > Jeg tror altså ikke at sukien er bedre??? Den er vel oxo ældre? og så er
> > styreegenskaberne nok oxo bedre på 9´ren, og den er jo oxo lige lidt
> > flottere!!!! Hvis man skal stille dem op mod hinanden, kommer sukien til
> at
> > lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født med
> > styredæmper. Kan den styre uden ??

Øhh... ifølge MC-revy'en fra '96 vejer en 9'er 215Kg og en 1100'er
vejer 221Kg.... Så jeg ved ikke lige hvor din argumentation på de 20
Kg ligger??
Vægt/kraft-forholdet for 9'eren er :1,55Kg/Hk
For 1100'eren er det: 1,43Kg/Hk

> Har haft 750R og 1100R som jeg stadig har og begge fik flået org.styrdæmper
> af da de ikke er en krone værd.
> Har nu haft 11højen siden 91 (90 Model)
> uden styrdæmper NO PROBLEMOS

Hvad med en Öhlins eller lign. dæmper? Vil det mon ændre noget??

> Har ikke prøvet en 9er , kun kørt med en, og det var først ved topfart
> han listede udeom (skal lige siges at den haved fået "pillet" en hel del
> ved maskineriet)
> Men med 9ern får du et stivere stel hvilket jo er nice i sving med
> "rulle på".

Igen blev vi enige om at prisforskellen på de 2 MC'er vil kunne betale
for Öhlins i begge ender... Og det burde da kunne holde stellet lidt
mere i ro??

> Hvis du har mulighed, så kom ud og prøv nogle, da det betyder en
> hel del hvordan man har det med den når sidder "I" den eller som nogle
> Cykler "PÅ" den, hvilket jeg ikke syntes er fedt, RWern er efter min
> mening for høj og stor at sidde på, ikke fordi jeg ikke kan nå jorden
> 1.85 høj, syntes bare den virker klodset og tung at tumle, hvilket
> det jo ikke ligefrem blivet sjovere af, men det er smag og behag
> så har du muligheden så prøv nogle.

Ja der er jo ikke andet for ham at gøre end at prøve dem når det
bliver forår igen.
Men tråden her var nu også mest for at finde ud af noget mere om
GSXR'en mht. holdbarhed og kvalitet.

Jesper
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470

mek (24-01-2004)
Kommentar
Fra : mek


Dato : 24-01-04 21:18


"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:2e32f6ce.0401241030.2f044781@posting.google.com...
> "mek" <@.dk> wrote in message news:<yMsQb.434$qC6.181@news.get2net.dk>...
> > "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4011489f$0$27348$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Knorsfis wrote:
> > > > Hej NG
> > > >
> > > > Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange,
men
> > > > da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en
GSXR1100W...
> > > > Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
> > > > På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
> > > > vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
> > > > Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
> > > > anden dæmper???...
> > > > For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
> > > > overskud til öhlins eller lign...
> > > >
> > > > Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100
> > > >
> > > > pfh tak
> > > > Jesper
> > > > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470
> > >
> > > Hmm nu starter der vidst en lille religionkrig her???
>
> Nej hvorfor dog det??
>
> > > Jeg tror altså ikke at sukien er bedre??? Den er vel oxo ældre? og så
er
> > > styreegenskaberne nok oxo bedre på 9´ren, og den er jo oxo lige lidt
> > > flottere!!!! Hvis man skal stille dem op mod hinanden, kommer sukien
til
> > at
> > > lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født
med
> > > styredæmper. Kan den styre uden ??
>
> Øhh... ifølge MC-revy'en fra '96 vejer en 9'er 215Kg og en 1100'er
> vejer 221Kg.... Så jeg ved ikke lige hvor din argumentation på de 20
> Kg ligger??
> Vægt/kraft-forholdet for 9'eren er :1,55Kg/Hk
> For 1100'eren er det: 1,43Kg/Hk
>
> > Har haft 750R og 1100R som jeg stadig har og begge fik flået
org.styrdæmper
> > af da de ikke er en krone værd.
> > Har nu haft 11højen siden 91 (90 Model)
> > uden styrdæmper NO PROBLEMOS
>
> Hvad med en Öhlins eller lign. dæmper? Vil det mon ændre noget??
>
> > Har ikke prøvet en 9er , kun kørt med en, og det var først ved topfart
> > han listede udeom (skal lige siges at den haved fået "pillet" en hel del
> > ved maskineriet)
> > Men med 9ern får du et stivere stel hvilket jo er nice i sving med
> > "rulle på".
>
> Igen blev vi enige om at prisforskellen på de 2 MC'er vil kunne betale
> for Öhlins i begge ender... Og det burde da kunne holde stellet lidt
> mere i ro??
>
> > Hvis du har mulighed, så kom ud og prøv nogle, da det betyder en
> > hel del hvordan man har det med den når sidder "I" den eller som nogle
> > Cykler "PÅ" den, hvilket jeg ikke syntes er fedt, RWern er efter min
> > mening for høj og stor at sidde på, ikke fordi jeg ikke kan nå jorden
> > 1.85 høj, syntes bare den virker klodset og tung at tumle, hvilket
> > det jo ikke ligefrem blivet sjovere af, men det er smag og behag
> > så har du muligheden så prøv nogle.
>
> Ja der er jo ikke andet for ham at gøre end at prøve dem når det
> bliver forår igen.
> Men tråden her var nu også mest for at finde ud af noget mere om
> GSXR'en mht. holdbarhed og kvalitet.
>
> Jesper
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470

Det er med 100% garenti at ingen cykler er blevet dårligere af
at få Öhlinsdæmpere mont.

Hvad ang. holdbarhed på sukien, har du intet at være nærvøs
for, det er nok det mest gennem testede R Motor du kan finde
da de ikke har lavet store ændringer siden starten, dermed ikke
sagt at man ikke kan være uheldig, de kan tåle at få gas, men som
med alt andet skal det stadig passes med olieskift osv.
Jeg har kørt ca.75000 km på min 11verhøj og den har fået sveden og
baghjulslir med gearskift osv osv, og det eneste der er skiftet
på maskinen er et 1ste gear for 40000km siden og den
spinder stadig, (dog ikke tit da der er kommet børn til).

Mvh
Mik



Bo-gsxR (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 27-01-04 15:03


> > > > > Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100

og jeg har set 11'ere med turbo og helt std. motor ( dog 8,0 i kompression )
og over 300 hk. på baghjulet. og de har holdt til det i flere år.

gsxR1100 er nok den mest brugte mc når folk har skulle tune til
den store guldmedalje, verden over.
ofte boret op til 12-1300ccm og gir 160-175hk. på hjulet!! uden problemer
hør lydmuren om det. en mek. deroppe har en 7½ med 11 motor og 175hk.

bo-gsxR




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste