"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:2e32f6ce.0401241030.2f044781@posting.google.com...
> "mek" <@.dk> wrote in message news:<yMsQb.434$qC6.181@news.get2net.dk>...
> > "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4011489f$0$27348$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Knorsfis wrote:
> > > > Hej NG
> > > >
> > > > Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange,
men
> > > > da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en
GSXR1100W...
> > > > Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
> > > > På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
> > > > vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
> > > > Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
> > > > anden dæmper???...
> > > > For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
> > > > overskud til öhlins eller lign...
> > > >
> > > > Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100
> > > >
> > > > pfh tak
> > > > Jesper
> > > >
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470
> > >
> > > Hmm nu starter der vidst en lille religionkrig her???
>
> Nej hvorfor dog det??
>
> > > Jeg tror altså ikke at sukien er bedre??? Den er vel oxo ældre? og så
er
> > > styreegenskaberne nok oxo bedre på 9´ren, og den er jo oxo lige lidt
> > > flottere!!!! Hvis man skal stille dem op mod hinanden, kommer sukien
til
> > at
> > > lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født
med
> > > styredæmper. Kan den styre uden ??
>
> Øhh... ifølge MC-revy'en fra '96 vejer en 9'er 215Kg og en 1100'er
> vejer 221Kg.... Så jeg ved ikke lige hvor din argumentation på de 20
> Kg ligger??
> Vægt/kraft-forholdet for 9'eren er :1,55Kg/Hk
> For 1100'eren er det: 1,43Kg/Hk
>
> > Har haft 750R og 1100R som jeg stadig har og begge fik flået
org.styrdæmper
> > af da de ikke er en krone værd.
> > Har nu haft 11højen siden 91 (90 Model)
> > uden styrdæmper NO PROBLEMOS
>
> Hvad med en Öhlins eller lign. dæmper? Vil det mon ændre noget??
>
> > Har ikke prøvet en 9er , kun kørt med en, og det var først ved topfart
> > han listede udeom (skal lige siges at den haved fået "pillet" en hel del
> > ved maskineriet)
> > Men med 9ern får du et stivere stel hvilket jo er nice i sving med
> > "rulle på".
>
> Igen blev vi enige om at prisforskellen på de 2 MC'er vil kunne betale
> for Öhlins i begge ender... Og det burde da kunne holde stellet lidt
> mere i ro??
>
> > Hvis du har mulighed, så kom ud og prøv nogle, da det betyder en
> > hel del hvordan man har det med den når sidder "I" den eller som nogle
> > Cykler "PÅ" den, hvilket jeg ikke syntes er fedt, RWern er efter min
> > mening for høj og stor at sidde på, ikke fordi jeg ikke kan nå jorden
> > 1.85 høj, syntes bare den virker klodset og tung at tumle, hvilket
> > det jo ikke ligefrem blivet sjovere af, men det er smag og behag
> > så har du muligheden så prøv nogle.
>
> Ja der er jo ikke andet for ham at gøre end at prøve dem når det
> bliver forår igen.
> Men tråden her var nu også mest for at finde ud af noget mere om
> GSXR'en mht. holdbarhed og kvalitet.
>
> Jesper
>
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470
Det er med 100% garenti at ingen cykler er blevet dårligere af
at få Öhlinsdæmpere mont.
Hvad ang. holdbarhed på sukien, har du intet at være nærvøs
for, det er nok det mest gennem testede R Motor du kan finde
da de ikke har lavet store ændringer siden starten, dermed ikke
sagt at man ikke kan være uheldig, de kan tåle at få gas, men som
med alt andet skal det stadig passes med olieskift osv.
Jeg har kørt ca.75000 km på min 11verhøj og den har fået sveden og
baghjulslir med gearskift osv osv, og det eneste der er skiftet
på maskinen er et 1ste gear for 40000km siden og den
spinder stadig, (dog ikke tit da der er kommet børn til).
Mvh
Mik