ompolstring af sæde
Fra : Knorsfis

Dato : 21-01-04 22:08

Hej NG

Jeg har et ekstra sæde liggende til min GPZ'er som jeg overvejer at
ompolstre så det bliver mere touring-venligt.
Men hvad skal man bruge til betrækket? Læder eller hvad??

Håber i kan hjælpe

Mvh
Jesper
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470

Fra : HardKaare

Dato : 21-01-04 23:34

> Jeg har et ekstra sæde liggende til min GPZ'er som jeg overvejer at
> ompolstre så det bliver mere touring-venligt.
> Men hvad skal man bruge til betrækket? Læder eller hvad??

Tror ikke jeg ville bruge læder, da det jo ikke er vandafvisende i længden.
Så ender du bare med at sidde på en kæmpe badesvamp. Kunstlæder er nok
bedre.

--
:: HardKaare
SV650

Fra : Hekto

Dato : 21-01-04 23:41

Knorsfis wrote in

> [...]
> ompolstre så det bliver mere touring-venligt.
> Men hvad skal man bruge til betrækket? Læder eller hvad??

Du kan købe noget 'kunstlæder', skai, hos en saddelmager, og så
fornøje dig.
Du kan også købe et færdigsyet betræk hos f.eks.
http://www.gtsadler.dk/sadler.htm

Det gjorde jeg, og det blev nydeligt MEN! ... jeg ofrer de 100 Kr.
næste gang!
Det er hårdt arbejde, hvis betrækket skal følge en sædeform der buer
'den forkerte vej'. Der skal godt nok hales noget i betrækket, og man
må så hæfte fast, stramme og hæfte igen, en del gange, hvis ikke man
lige har noget hjælp eller værktøj til at trække i betrækket.

Det er ikke svært, bare besværligt. Resultatet blev 100% OK.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 22-01-04 02:05

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
> [...]
> ompolstre så det bliver mere touring-venligt.
> Men hvad skal man bruge til betrækket? Læder eller hvad??

Tror du ikke at der er forhandlere af dele til din motorcykel der sælger
f.eks. uoriginale betræk til motorcyklen, nemlig med tanke på folk kan ændre
lidt på motorcyklen.

Jeg modtog for en 10 dage side et uoriginalt betræk til min BMW R100 fra en
forhandler i England. Det er mørkeblåt kunstlæder istedet for det originale
sorte, til samme pris 20 £. Det er lige så let at komme på som de originale
da det jo er formet korrekt.

For mange år siden (1975) lavede jeg selv et betræk til min Honda CB 750 -
også i kunstlæder - i farverne blå og hvid, og det var polstringsmæssigt
langt bedre end de der kan købes. Inden da havde jeg lavet både 2
forskellige sadler samt betræk til min tunede BMW 69S.

Mvh.
Gert Thorgersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-01-04 09:37

> Jeg har et ekstra sæde liggende til min GPZ'er som jeg overvejer at
> ompolstre så det bliver mere touring-venligt.
> Men hvad skal man bruge til betrækket? Læder eller hvad??

Hej Jesper

Hvis du har mønten, så kan du købe perfekte touring sæder i den var og stil
du vil have her:
<http://www.corbin.de/>

Du skal finde din GPZ 500 S under Ninja 500 EX som den dens amerikanske
navn.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Knorsfis

Dato : 22-01-04 18:15

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message news:<_YLPb.117$v52.31@news.get2net.dk>...

> [...]
> du vil have her:
> <http://www.corbin.de/>
>
> Du skal finde din GPZ 500 S under Ninja 500 EX som den dens amerikanske

Corbin har ikke noget sæde til min model, det er derfor at jeg selv
vil prøve at lave et selv ud af det ekstra sæde som jeg har
liggende...
Jeg har tænk mig at pille betrækket af og så lægge et lag skum, som så
bliver skåret til. Men pga. den ekstra mængde skum vil betrækket jo så
nok ikke passe, så jeg skal have fat i noget kunstlæder der så kan
bliver skåret efter det gamle betræk + et par cm'er...

Jesper
http://dfmc.dk/default.asp?id=470

Fra : Moller

Dato : 22-01-04 18:46

> Corbin har ikke noget sæde til min model, det er derfor at jeg selv
> vil prøve at lave et selv ud af det ekstra sæde som jeg har
> liggende...

Wauv, læste du hele taget hvad Bager skrev ? især den linie fra ham jeg
lod stå øverst i dette indlæg.

http://www.corbin.de/kawasaki/KN594GLundK500EXG.html

Hvis du ikke selv kan finde det i deres katalog.

VH
Lars Molnit

Fra : Knorsfis

Dato : 23-01-04 14:58

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:<bup27a$8j1$1@sunsite.dk>...

> Wauv, læste du hele taget hvad Bager skrev ? især den linie fra ham jeg
> lod stå øverst i dette indlæg.
>
> http://www.corbin.de/kawasaki/KN594GLundK500EXG.html
>
> Hvis du ikke selv kan finde det i deres katalog.

Jo jeg havde nu set derinde, men kunne ikke finde det.
Havde ikke lige gættet på at et sæde til en GPZ/EX500 ville stå under
ZX-serien...
Men tak for det, det kan være at det bliver nødvendigt hvis resultatet
ikke bliver flot...

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 23-01-04 01:18

> [...]
> nok ikke passe, så jeg skal have fat i noget kunstlæder der så kan
> bliver skåret efter det gamle betræk + et par cm'er...

Det med plus et par centimeter, så lavede jeg naturligvis saddelbetrækket
til min Honda CB 750 med skum. Men for at gøre det mere "udtrykt/tydeligt"
var det med forskellig afstand mellem syningerne for oven (ydersiden) kontra
for nede (stoffet). Altså måske var det 3,0 cm på oversiden/kunstlæderet
kontra 2,5 cm på undersiden/stoffet.

Der er for øvrigt billede af den i Haynes`s Piper Tuning Manual"trykt først
i 1981, underet billede af en standard Honda CB 750. Selvom der dér står 736
på den var den nu 836 og da næsten tunet optimalt.

Mvh.
Gert Thorgersen

Fra : Sporty

Dato : 22-01-04 10:01

Prøv at kontakte sadelmager Peter Hörmann i Aalborg, han har alt i betræk...
Han kan også lave sædet for dig til en rimelig pris og hans arbejde er bare
perfekt.
Hörmann´s tlf.nr. er 98151498.

Johnny

Fra : Henrik Møgelvang

Dato : 22-01-04 18:29

Jeg har selv købt materialer hos Cherokee i Nyborg.
Både skum, lim, kunstlæder osv..
http://www.cherokeeupholstery.dk/