Cigartænder på MC
Fra : Jens Arnfast

Dato : 21-01-04 09:46

Heps!

Subj. har været oppe at vende i gruppen før (tak til google).

Men før jeg begiver mig ud i byen og køber mig fattig i dimser vil jeg
lige have bøjet rådene i neon

1. sikring på 5-10A indsættes på plussiden så tæt på batteriet som muligt.
2. cigarfætteren forbindes direkte til batteriet (dvs. plus-plus,
minus-minus) og ikke med minus til (vilkårligt) stelpunkt.
3. brug ledninger bestemt for bil/mc installationer.

Korrekt? Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt gruppen blev enige på punkt 2 :)

Og nu til "hardwaren" - jeg synes at erindre at man kunne købe en
indskydelsessikring? Altså.. en som kunne klemmes/monteres direkte på en
ledning? Husker jeg korrekt vil jeg gerne vide hvor man i så fald kan
finde en sådan

... ellers er det vel i bund og grund at købe en cigartænder forlænger og
maltraktere den :)

... og hele projektet er selvfølgelig sat i gang pga at jeg impulskøbte
en Ipaq med GPS modul

--
-jens
RSV1000

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-01-04 11:17

2. Direkte til plus via sikringen. Hvis du ikke vil køre stel direkte til
minus, skal du nok være sikker på at du har en god stel et andet sted. Det
har du fx. på din motorblok. Men det bedste er direkte til minus.

Jeg vil gerne se resultatet til sommer

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 21-01-04 14:10

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> 2. Direkte til plus via sikringen. Hvis du ikke vil køre stel direkte til
> minus, skal du nok være sikker på at du har en god stel et andet sted. Det
> har du fx. på din motorblok. Men det bedste er direkte til minus.

Allrighty, jeg trækker bare direkte til minus :)

> Jeg vil gerne se resultatet til sommer

Mon ikke du får lejlighed til det? Så har jeg jo også GPS til når vi
"farer vild" igen

--
-jens

Fra : Schlæger

Dato : 21-01-04 14:57

Jens Arnfast wrote:

> Allrighty, jeg trækker bare direkte til minus :)

> Mon ikke du får lejlighed til det? Så har jeg jo også GPS til når vi
> "farer vild" igen

Hmmmmm - så må det da også blive muligt at finde rundt i landskabet ude
omkring Gjern......

Mvh Schlæger

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-01-04 16:20

LOL. Jeg plejer ellers at sige man ikke køre forkert på en MC. Men blot en
anden vej
Håber vi får kørt lidt ture sammen igen, når solen skinner. Og turen gennem
Gjern bakker var forrygende. Jeg havde ikke været der før. Hvis du har flere
af den slags ture, så tag mig med.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 21-01-04 16:31

> [...]
> Gjern bakker var forrygende. Jeg havde ikke været der før. Hvis du har flere

Nej, man kan ikke fare vild på mc - netop derfor jeg skrev "farer vild"

... og ja, det var en god tur - jeg havde heller ikke kørt på de veje før
:) Lad os få lidt plus grader og sol så vi kan slippe af med
abstinenserne og komme på hjulene igen :)

--
-jens

Fra : Schlæger

Dato : 22-01-04 07:49

> [...]

> Gjern bakker var forrygende. Jeg havde ikke været der før. Hvis du har flere

"Tag mig med".... - for mig handlede det meget af turen om at "hænge på" -
men hjemad var den del jo lidt lettere, fordi jeg satte både kurs og tempo

Jeg kigger sgu' nok ud omkring Raptor-reden på et tidspunkt. Så kan der
drømmes om forår !

Mvh Schlæger

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-04 12:48

Ja, det gik friskt til tider. Vi var nok ikke homogene nok. Jeg havde stort
set ikke kørt med nogen af dem som dukkede op, før.
Bare man ikke lader sig presse af andre, man skal køre som man selv bedst
kan/vil. Men turen gik mere friskt en vores ture i Raptor normalt gør. Men
jeg skal slet ikke pusse glorien her, jeg var selv blandt de "friske".

Men mon ikke det ville blive bedre med tiden og man lærte hinandens stil
lidt bedre at kende.....

Håber da vi ses når solen skinner. Du skal altid være velkommen i "reden",
det gælder for øvrigt også alle jer andre. Men vi roder lidt pt, pga.
ombygning. Men vi er der hver fredag aften, og jeg ved allerede nu at der
også vil være nogen nu på lørdag, midt på dagen. Men kig ind en dag du har
lyst.

Husk vi holder fest den sidste weekend i maj.

Fra : Peter

Dato : 21-01-04 23:11

Jens Arnfast wrote:

> [...]
> maltraktere den :)
>
> .. og hele projektet er selvfølgelig sat i gang pga at jeg impulskøbte

Du kan se min i dk.binaer.motor ( motorcykel GPS montering )

mvh
Peter

Fra : Jens Arnfast

Dato : 22-01-04 14:31

Peter wrote:

> Du kan se min i dk.binaer.motor ( motorcykel GPS montering )

Nuttet, jeg har desværre ikke et styr af din slags - men clip-ons - jeg
har dog lidt kig på R-A-M, de laver nogle fede holdere med masser af
monteringsmuligheder

... og ekstra plads i cockpittet er ikke noget en mille har synderlig
meget af

--
-jens
RSV1000

Fra : Jens Arnfast

Dato : 22-01-04 15:29

Peter wrote:

> Du kan se min i dk.binaer.motor ( motorcykel GPS montering )

Måske vil du ud med hvor du har købt din holder?

... og sidder den fint fast under urolig kørsel?

--
-jens
RSV1000

Fra : Peter

Dato : 22-01-04 17:51

Jens Arnfast wrote:
> Måske vil du ud med hvor du har købt din holder?

Jov da, her: http://www.haid-services.de/
Det er en Brodit holder og universal beslag til styr

> .. og sidder den fint fast under urolig kørsel?

Ja det håber jeg, har ikke prøvet at køre med det endnu

Sørg for kort afstand mellem PDA og monterinsstedet så rystelser ikke
bliver forstærket

mvh
Peter

Fra : Jens Arnfast

Dato : 22-01-04 19:05

Peter wrote:

> Jov da, her: http://www.haid-services.de/
> Det er en Brodit holder og universal beslag til styr

Takker

> Ja det håber jeg, har ikke prøvet at køre med det endnu

Hmm.. må jeg foreslå en elastik? :) Jeg er selv lidt urolig med
rystelser .. en V2'er ryster jo lidt mere end normalen - og tendensen
til at løfte forhjul under accelleration hjælper jo heller ikke

> Sørg for kort afstand mellem PDA og monterinsstedet så rystelser ikke
> bliver forstærket

Det vil jeg have in mente.

--
-jens
RSV1000

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-01-04 19:03

Jens Arnfast wrote:

> [...]
> indskydelsessikring? Altså.. en som kunne klemmes/monteres direkte på en
> ledning? Husker jeg korrekt vil jeg gerne vide hvor man i så fald kan

Sådan nogle har de i Biltema.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : anders majland

Dato : 23-01-04 14:35

> Men før jeg begiver mig ud i byen og køber mig fattig i dimser vil jeg
> lige have bøjet rådene i neon

Jeg vil foreslå at anvende et andet stik end cigarettænderstikket - Vælg
et der er vandtæt. Se f.eks hos www.rs-components.dk - De har også et
der er havvandsbestandigt

Jeg har købt noget hos www.conrad.com. De har et "system" med fatning
til montering, lader med stik der passer og startkabler med stik der
passer. Jeg har ikke fået det monteret endnu, men på den måde er det
nemt lige at stikke laderen til hvis den skal stå stille et stykke tid.

> .. og hele projektet er selvfølgelig sat i gang pga at jeg impulskøbte
> en Ipaq med GPS modul

Jeg har de sidste måneder haft stor fornøjelse af en lånt eTrex. Den
sidder bare med en cykelholder på styret. Største problem er at den køre
på batterier og NiMh batterier ikke kan levere strøm nok ved
vintertemperaturer.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-01-04 21:16

anders majland wrote:

> Jeg vil foreslå at anvende et andet stik end cigarettænderstikket - Vælg
> et der er vandtæt. Se f.eks hos www.rs-components.dk - De har også et
> der er havvandsbestandigt

Det kommer ikke til at sidde eksponeret for vind og vejr - jeg har rent
faktisk tænkt på det Og ved at bruge cigarettænderstik har jeg jo
nem mulighed for at koble fx. mobillader til på længere ture :)

Der er nemlig "masser" af plads bag kåbedele

> [...]
> sidder bare med en cykelholder på styret. Største problem er at den køre
> på batterier og NiMh batterier ikke kan levere strøm nok ved

Faktisk er mit største problem pt at skaffe en holder - der er eddermame
ikke mange muligheder på en mille. Som eksempel er der blot 1-2mm fra
koblings- eller bremsegreb til LCD'erne ved fuldt styrudslag!

Jeg har kig på en R-A-M holder (se: http://www.ram-mount.com) og er i
korrespondance med en gut som har adgang til dimserne for at få mere
information og mål De ser nemlig ganske solide ud - jeg er lidt
nervøs ved at benytte en low-end bilholder, en V2 vibrerer jo typisk
lidt mere end farmors kadet (plus den har jo problemer med at holde
forhjulet på vejen )

--
-jens
RSV1000 forhåbentligt med GPS inden sæsonstart :)

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 28-01-04 19:57

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> wrote:

>Jeg har kig på en R-A-M holder (se: http://www.ram-mount.com) og er i
>korrespondance med en gut som har adgang til dimserne for at få mere
>information og mål
Hvis du finder en hurtig, velassorteret forhandler, så skriv lige med
et link og en anmeldelse.
Jeg har nemlig også kig på en RAM-holder til min GPS V, og ville gerne
have 'fødder' til både bil og motorcykel, men jeg har ikke lige fundet
den rette forhandler.

--
Kåre