Til alle der skal forsikre en dyr racer!
Fra : Johnny Johansen

Dato : 20-01-04 23:48

Jeg skal selv ud og købe Mc for første gang her til sommer og jeg har
forelsket mig i en Yamha R6!!! Det er ikke lige den billigste mc man kan
vælge at forsikre, men jeg kom frem til at med mine 4 års ancinitet med bil
og mine 26 år var Tryg de billigste med 11.178 i helårlig præmie. Jeg synes
stadig det var dyrt, og fandt ud af at man bare kan pille pladerne af cyklen
til efteråret og indlevere pladerne på motorkontoret og afmelde
forsikringen. På den måde får man præmien tilbage for de måneder man ikke
kører. Nu vil mange nok sige "ja ja, men så er den ikke forsikret mod brand
og tyveri", men det er den fordi jeg vinteropbevarer den hos en forhandler,
hvor det koster 200 kr pr. mdr. incl. kasko forsikring. Så skal jeg godt nok
betale for et par nye nummerplader til foråret, som koster 590 kr, men der
er helt sikkert penge at spare.

Hilsen Johnny

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-01-04 04:02

Johnny Johansen wrote:

[snip]

> Jeg synes stadig det var dyrt, og fandt ud af at man bare kan pille
pladerne af
> cyklen til efteråret og indlevere pladerne på motorkontoret og afmelde
> forsikringen.

Er du sikker på det? Eller spurgt anderledes - har du spurgt
forsikringsselskabet om den går? Jeg har fået at vide at prisen netop er
beregnet udfra at man holder stille i de 3 måneder om året, hvorved at man
ikke kan spare noget ved at pille pladerne af i denne periode. Der er altså
ikke nogle "restpenge" at få tilbage for de 3 måneder, hvor man ikke må
køre.

Derfor - undersøg med forsikringsselskabet at de rent faktisk vil finde sig
i ovennævnte stunt. Jeg har hørt om forsikringsselskaber, der efter et par
år ikke længere vil have folk ind hvis de bliver ved med at pille plader af
maskinen. Og det ville jo være surt.

Nu skriver du ikke direkte om det tilbud du har fået omfatter kasko, men det
går jeg udfra. I så fald lyder det som en ok pris for forsikring af sådan en
maskine ...

--
Tony
(der selv betaler 7.800,- om året for sin kilofazer)

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-01-04 07:10

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> [...]
> at man ikke kan spare noget ved at pille pladerne af i denne periode.
> Der er altså ikke nogle "restpenge" at få tilbage for de 3 måneder,

Jeg tror Johnny tænker på de par måneder der ikke er vintermåneder, dvs.
hvis han piller pladerne af fra f.eks 15. okt. og først sætter dem på 1.
april. Så er det alligevel 2½ md's forsikring han sparer = (11178/9 * 2.5
) - (200 * 5.5) - 590 = 1415kr

9 = antallet af måneder hvor ansvarsforsikringen gælder.

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-01-04 11:27

"Er du sikker på det? Eller spurgt anderledes - har du spurgt
forsikringsselskabet om den går?"

Du har vist talt med TopDK :-/
De dele præmien ud over 12 mdr. Altså: betaler du 12000,-/år med 3 mdr.
stilstand = 1000,-
Hvis du afmelder den i fx. 4 mdr så får du 4000,- tilbage, uanset hvornår på
året du afmelder den. Men det er selvfølgelig ikke solidarisk med dine
"kolleger"....

Sådan var det i sin tid (3-4 år siden), da jeg var kunde hos TopDK. Og jeg
har ikke hørt de har ændret det. TopDK gav mig lange forklaringer om at det
kunne man ikke bla bla. Og jeg kunne ikke være sikker på at komme ind på
samme trin igen. Men det kunne jeg helt uden probs.
Men hvis du vil være helt sikker så køb en gammel og lille MC til nogle få
kroner. Få en billig ansvarsforsikring (til fx. 500,-), som du så ikke
afmelder. Så bevare du din ancinitet uden probs. Hvis man har en dyr
forsikring er den investering hurtig tjent hjem og samtidig har man en
vinterkværn Godt argument overfor konen

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Johnny Johansen

Dato : 21-01-04 10:50

Yep, jeg er helt sikker Tony. Jeg var nemlig også i tvivl om den
problemstilling du nævner og ringede derfor ind til forsikringsselskabet og
forklarede udførligt min "Plan". Jeg ville få penge retur for de måneder jeg
ikke kørte. altså for mit vedkommende 5000 kr.
Om de så ikke gider at ha mig mere efter et par år er så en helt anden sag,
men den tid den sorg. På det tidspunkt har jeg et par års ancenitet med Mc,
så er det noget nemmere at finde et andet selskab.
Man må sno sig sagde ålen :)

Hilsen Johnny

Fra : RacerNiels

Dato : 21-01-04 11:19

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
Mc,
> så er det noget nemmere at finde et andet selskab.

Tjaaaa... hvis du kan overbevise dem om at det de par år er sammenhængende -
det er der nemlig nogen der kræver.
Selvom du har haft f.eks. bil i tyve år, så ryger du ned på nul ancinitet
hvis du ikke har haft den i et par år.

> Man må sno sig sagde ålen :)

Og der er lige hvad forsikringen gør....

Niels
SV650 i Runa - dét dur!!

Fra : Bo-gsxR

Dato : 21-01-04 21:29

> Selvom du har haft f.eks. bil i tyve år, så ryger du ned på nul ancinitet
> hvis du ikke har haft den i et par år.

jeg mener at tiden hedder 5 år uden køretøj indreg. i ejet navn.

bo-gsxR

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-01-04 11:19

Præcis den løsning har jeg selv benyttet mig af, tidligere. Husk dog at få
et dokument fra forhandler til din bank, hvis banken har pant i den. Dette
kan man forøvrigt gøre hos alle selskaber, også TopDK