"Blå" pærer
Fra : HardKaare

Dato : 20-01-04 14:26

Jeg har forgæves forsøgt at få fat i nogle pærer af den type som mange nye
biler kører rundt med. De giver et hvidt lys, men med blåt skær.

Nogen der kender til steder man kan købe dem som H1'ere? Har forsøgt diverse
bil-butikker, men uden held.

--
:: HardKaare
SV650

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-01-04 14:40

HardKaare wrote:
> [...]
> skær.
>
> Nogen der kender til steder man kan købe dem som H1'ere? Har forsøgt

Kan det her bruges??
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1211&iItemId=14533

> SV650
Thomas

Fra : Martin Leong

Dato : 20-01-04 14:41

http://www.kjmotorcykler.dk/paerer.htm har noget i den stil, men Xenon pærer
tror jeg ikke du kan få til MC'en...

Martin
SV650S

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-01-04 14:47

Martin Leong wrote:
> http://www.kjmotorcykler.dk/paerer.htm har noget i den stil, men
> Xenon pærer tror jeg ikke du kan få til MC'en...

Det er sjovt at se hvor meget mere Philips tager sig betalt ifht. Biltema!
Det var netop nævnt i "Rabatten" engamg, hvor der var en mand fra FDM
der fortalte om kvaliteten. Selvom der muligvis er flere timer i Philips ,

er det ikke dobbelt så mange, som prisen stort set er.

> Martin
> SV650S

Thomas

Fra : HardKaare

Dato : 20-01-04 14:56

> http://www.kjmotorcykler.dk/paerer.htm har noget i den stil, men Xenon
pærer
> tror jeg ikke du kan få til MC'en...

Ifølge en autoforhandler jeg snakkede med er Blue Vision ikke de samme
pærer, men han foreslog den istedet. Ifølge ham giver den ikke det blå skær,
men blot et kraftigt lys. Jeg er en anelse forvirret ? Hvad er Xenon pærer?

HardKaare
SV650

Fra : Martin Leong

Dato : 20-01-04 15:30

http://www.xenonlygter.dk/html/index.html

Om førnævnte Phillips pærer giver samme lys eller holder længere end dem fra
Biltema skal jeg ej gætte på...

Fra : Martin Leong

Dato : 20-01-04 15:36

hm...gad vide om det kit kan bruges til MC....

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-01-04 15:59

Martin Leong wrote:
> hm...gad vide om det kit kan bruges til MC....

Netop dét kit kræver jo installering af kun halvdelen af kittet, men jeg
skal ikke kunne sige, om det kan lade sig gøre.
Jeg har haft et projekt kørende siden efteråret, om at skaffe et HID-kit,
som det hedder, til billige penge og installere det på gixxer 600'eren. Jeg
har ringet til ALLE autoophuggere i hele landet, for at finde ud af, om de
ligger inde med et xenon-kit fra en smadret mercedes eller lign, men ingen
af dem har haft nogen og hvis de har, har det været et helt bil-sæt, som
ikke skulle være til at skille ad.
Jeg har så fundet et par sider på nettet, hvor man kan købe et sådan kit
beregnet til motorcykler, men det koster rent ud sagt R.... ud af bukserne!
Ca. 1.500 bananer!
Nu kan jeg så ikke huske adressen, men der var en gut fra Østrig, som havde
lavet en opskrift på et HID-kit beregnet til at montere i KTM-knallerter.
Problemet er bare at man skal hedde Georg Gerløs og have 100$ til en pære og
næsten det samme til alt hvad der hedder omformere, relæer og diverse
ledninger og tilbehør, så jeg er efterhånden kommet fra det igen.

Tjek selv et par af nogle udenlandske sider her:
http://www.itsrealstuff.com/html/motorcycle_h_i_d_.html

http://www.sportsimportsltd.com/hidxenon.html

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : HardKaare

Dato : 20-01-04 23:07

> Tjek selv et par af nogle udenlandske sider her:
> http://www.itsrealstuff.com/html/motorcycle_h_i_d_.html
>
> http://www.sportsimportsltd.com/hidxenon.html

Hmmm.... Det ser jo umiddelbart ud som om det kunne lykkedes, men jeg tror
jeg dropper det. Kan godt finde noget federe at bruge 2.500 kr. på hvis det
endelig skal være.

--
:: HardKaare
SV650

Fra : J.C.Kløve

Dato : 20-01-04 20:37

Så var det lige at Martin Leong Skrev
> http://www.xenonlygter.dk/html/index.html
>
> Om førnævnte Phillips pærer giver samme lys eller holder længere
> end dem fra Biltema skal jeg ej gætte på...
zip
Så en test på et tidspunkt hvor biltemas pærer gjord sig endog meget
godt sammenlignet med også de kendte mærker..... såååå

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - Der desperat leder efter penge til en anden MC -

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-01-04 00:02

"J.C.Kløve" wrote:

> zip
> Så en test på et tidspunkt hvor biltemas pærer gjord sig endog meget
> godt sammenlignet med også de kendte mærker..... såååå

Nu kan man sige at leve tid ikke er den eneste rigtige parameter. Jeg
har flere gange været ude for, at folk har sparet på den "store" udgift
som en pære udgør. De har så købt en highbeamparalux TX1000 i hos Harald
med 30% brigther light. Og kan ikke se en skid om natten. Lyset har en
forkert farve. Men den lyser da 30% mere er argumentet. Den får de så
med hjem til amagerhylden. Men jeg skal da være ærlig og indrømme, at
jeg selv røg på et par blå fra Biltema. De havde ikke et godt
lysbillede. Døde og sorte områder i nærlysbilledet var hvad de kunne
præstere. Især lige der hvor fodgængere ville gå i vejsiden.

Køber man en pære på et ikke mærkeværksted/tankstation så er prisen godt
en halvtredser. Og er der ikke nogen fejl på ladeanlæg så holder den
flere år i en bil.

Ib Jakobsen

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-01-04 19:08

> [...]
skær,
> men blot et kraftigt lys. Jeg er en anelse forvirret ? Hvad er Xenon

Xenon er de "blå" forlygter, du ser på nogle nye biler... men dem finder du,
som en anden skriver, IKKE til MC... det er et lygteanlæg, som kun monteres
på bilerne fra fabrikken af (Hella laver så godt nok nogle sæt til
eftermontering til enkelte biler). Der er lovkrav til Xenon anlæg, for det
første skal køretøjet være udstyret med lygtevaskeanlæg, for det andet skal
der være automatisk niveauregulering installeret. Derudover er Xenon pisse
dyrt, måske netop pga. de andre "ekstra" ting. Prisen for et Xenon anlæg til
en bil kan sagtens ligge på 20K (altså som fabriksmonteret ekstraudstyr).
Derudover er det et højspændingsanlæg... Xenon pærer får ikke 12 Volt, men
derimod 25.000 Volt.... Så ægte Xenon er altså ikke legetøj.

Men kig på www.ebay.de og søg efter Xenon... der kan du finde mange gode
sager, hvis du er frisk på selv at montere skidtet alligevel... og er lidt
fingernem.

Xenon er forresten en gas-art, endda en ædelgas, for det ikke skal være løgn
(helium, neon, argon, krypton, xenon, radon (tror jeg nok, men lad være med
at banke mig hvis det ikke passer)). Det er altså den gas der er fyldt i
pæren i stedet for halogen. Right, anyone?

Til sidst... det letteste alternativ ER Philips Blue Vision, eller en af de
andre fabrikater. Jeg har selv brugt Blue Vision på et par biler, og det
fungerer overraskende godt. Det GIVER virkelig mere lys, og de har rent
faktisk temmelig meget af det der rene, blå-hvide skær, som ser så godt ud.

Mvh
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Bo-gsxR

Dato : 20-01-04 14:58

> Jeg har forgæves forsøgt at få fat i nogle pærer af den type som mange nye
> biler kører rundt med. De giver et hvidt lys, men med blåt skær.

jeg synes disse pærer er #%¤% irreterende. Da hvergang jeg ser
en i bakspejlet, tror det er snupper-søren med udrykning og efter mig
(

bo-gsxR

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-01-04 15:16

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in message

> jeg synes disse pærer er #%¤% irreterende. Da hvergang jeg ser
> en i bakspejlet, tror det er snupper-søren med udrykning og efter mig
> (

Me to..... men sådan er det jo, hvis man altid bevæger sig rundt på den
forkerte side af det tilladte..

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:21

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> biler kører rundt med. De giver et hvidt lys, men med blåt skær.
>
> Nogen der kender til steder man kan købe dem som H1'ere? Har forsøgt

Min søn har firmaet>
>www.dioder.dk kan muligvis hjælpe dig med zenon-pærer. De er endnu ikke på
hjemmesiden, så prøv evt. at ringe imorgen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:27

> [...]
> biler kører rundt med. De giver et hvidt lys, men med blåt skær.
>
> Nogen der kender til steder man kan købe dem som H1'ere? Har forsøgt

zenon-pærer.
De er endnu ikke på hjemmesiden, så prøv evt. at ringe til ham imorgen på
22630965 mellem kl.8 og 17.
Med venlig hilsen
Matthias

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 19:48

On Tue, 20 Jan 2004 14:26:26 +0100, HardKaare wrote:

> Nogen der kender til steder man kan købe dem som H1'ere? Har forsøgt diverse
> bil-butikker, men uden held.

Prøv noget så simpelt T-Hansen.. de har så mange, at de sælger af dem

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Johnny Johansen

Dato : 21-01-04 10:27

Hej Hardkaare

Prøv KJ motorcykler han har nogen pærer der hedder "Philips Blue Vision"
måske er det sådan nogen du er på jagt efter? Her er linker til siden
http://www.kjmotorcykler.dk/paerer.htm

Hilsen Johnny

Fra : Ronni Hessellund

Dato : 23-01-04 11:43

HardKaare wrote:

> [...]
> biler kører rundt med. De giver et hvidt lys, men med blåt skær.

> Nogen der kender til steder man kan købe dem som H1'ere? Har forsøgt diverse

Jeg tror det er Xenon-lygter du tænker på, også kaldet HID - High
Intensity Discharge. På www.hidforum.com kan du finde alt hvad du vil vide.
Hvis du søger på HID på eks. www.gixxer.com eller www.cbrworld.net, er der
helt sikkert flere der har monteret denne type af kit på deres motorcykler.

Hvorvidt det er lovligt ved jeg ikke, men hvis du kommer videre med
projektet vil jeg meget gerne høre mere om det

/Ronni