ZZR600 årg. '90, Help needed
Fra : Palle

Dato : 20-01-04 11:25

Hej med jer...

Jeg har ovenstående model på hånden. Hvad skal eg kigge efter ?
Umiddelbart er den pæn og velholdt, med 36000 km på klokken.
Kilometerne bekymre mig ikke, men er der andet jeg skal kigge efter ?
Jeg ved godt der kom en anden model i '93 (har tidligere haft en
sådan) ... men, nogle svagheder i denne model ??

Svar gerne på email hansenpalleNOSPAM@yahoo.com
Google spammer for vildt, derfor kan den email jeg skriver fra, ikke
benyttes

Palle

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-01-04 12:10

> [...]
> Jeg ved godt der kom en anden model i '93 (har tidligere haft en
> sådan) ... men, nogle svagheder i denne model ??

Hej Palle

Her er lidt model specifikt:
<http://www.motorcyclenews.com/bikes/detail?sectionID=57256&documentID=6920>

Ellers er der alle de almindelige ting:

Motoren skal spinde unden mislyde overhovedt. Den skal trække rent fra
1500rpm i 4. gear. Ikke hårdt, men uden at hoppe eller lyde mærkeligt i
motoren. Giv den fuld gas fra 1500rpm i 2. gear med gennemvarm motor, helt
op til det røde område, og lad den motorbremse til 2000rpm igen, og giv fuld
hane igen til begrænseren ved 13500. Kan den det uden at ryge blåt og uden
at springe ud af 2. gear, er gearkassen ok, og motoren bruger ikke olie.

Mål spændningen over batteriet ved 5000rpm. Den skal vise max 15V
Regulator/omformeren går på alle cykler.

Slip styret under motorbremse mellen 80 og 60. Den skal ikke slå i styret.
Hvis du vipper den op på centalstøttebenet og får sælger til at sætte sig på
bagsædet kontrollere du at styret går løst og ikke "går i hak" lige ud.
Kronrørslejerne er originalt kuglelejer de skal som regel skiftes til
rullelejer ved 40.000km da folk ikke smører dem.

Lad være med at stille dig tilfreds med gamle halvslidte dæk. Kontroller
datoen. De skal max være et par år gamle. Det skal være samme dæk for og bag
og størrelsen skal være den originale 120/60 - 160/60. Motoren trækker pænt,
og får somregel god holdbarhed ud af et sæt dæk. Jeg anbefaler følgende dæk:
Sport: BT010, Pilot Sport eller Sportec M1 eller Diablo. Touring: BT020,
Pilot Road

Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00
istedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle.

Ellers er bagdæmperen sikkert ved at ryge på den.14 år tager livet af selv
den bedste bagdæmper (3000kr). Kontroller de sædvanlige sliddele som kædekit
(1200kr) bremseskiver (2000kr) tændrør (440kr) og luftfilter (300kr) Chek
hvornår bagsvinger og affjedringslinks samt kronrørslejer er smurt og find
ud af hvornår forgaffelolien er skiftet og ventilerne er stillet. Det er
altid forsømt. Brug det til at presse prisen. Hvis ikke du gider at forsøge
dig selv koster det en herregård ved en forhandler. Kontroller også lige
forrørene, helt oppe hvor de går ind til motoren. Der er her de ruster
igennem.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 17:30

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Z%7Pb.92$y21.78@news.get2net.dk...

> Hej Palle
> [...]

Har du alt det stående i et txt dokument? suntes jeg har set det før, bare
med CBR 600 som subj.

Tobias

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-01-04 17:56

> Har du alt det stående i et txt dokument? suntes jeg har set det før,
> bare med CBR 600 som subj.

Hej Tobias

Jeg gemmer de vigtigste af mine indlæg, og klipper i dem så de passer til
nye svar. På den måde udvider jeg og forbedrer mine svar uden at skulle
skrive en uendelig fristil hver gang. F.eks. er tippet om at se på den
øverste del af forrørene et nyt tip jeg har fundet efter at have set mine
egne forrør, heldigvis i forbindelse med en bytte til rustfrie

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-01-04 12:11

Og dette link kan man også altid bruge:
<http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html>

Fra : Benny

Dato : 21-01-04 21:29

Palle wrote:

> [...]

> Svar gerne på email hansenpalleNOSPAM@yahoo.com
> Google spammer for vildt, derfor kan den email jeg skriver fra, ikke

Der er noget med . . .
At det er ikke muligt at få nål og brønd i løsdele til sådan en fætter,
hvis det er slidt, så skal det hele skiftet (mange penge)