Virus-Advarsel.
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 22:17

Jeg vil da bare lige oplyse om, at hvis man har kommet til at klikke på
det indlæg med "Christina Aquilera Naked", så har man sandsynligvis fået
en Trojaner virus, "Hackarmy" installeret på sin PC.
Norton bl.a. opdager den IKKE i forbindelse med installationen, men først
efterfølgende.

Vær lige obs. på det.

Mvh. Leif.

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-01-04 22:27

> [...]
> på det indlæg med "Christina Aquilera Naked", så har man
> sandsynligvis fået en Trojaner virus, "Hackarmy" installeret på sin

Er det et indlæg postet her i gruppen? - For den har jeg ikke.
Jeg vil nu også stille mig tvivlende om en trojan kan installere sig selv
ved at man blot klikker på et indlæg..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 19-01-04 22:39

Martin Sørensen wrote:

> Er det et indlæg postet her i gruppen? - For den har jeg ikke.
> Jeg vil nu også stille mig tvivlende om en trojan kan installere sig
> selv ved at man blot klikker på et indlæg..

Det kan den ret sikkert ikke, med mindre man åbner filen... Og så er man
(undskyld mit sprog!) fandeme også selv uden om det!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-01-04 22:58

> Det kan den ret sikkert ikke, med mindre man åbner filen... Og så er
> man (undskyld mit sprog!) fandeme også selv uden om det!

Exactly.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 19-01-04 23:20

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan den ret sikkert ikke, med mindre man åbner filen...

Hvis har sat OE til at opdele skærbilledet med indholdsrude, således at man
kan
læse sine mails og News-indlæg blot ved at markere pågældende indlæg,
fungerer dét som at åbne pågældende indlæg
I praksis betyder dét at man end ikke må markere suspekte indlæg v.h.a.
højreklik for at slette dem før at man har ændret opsætningen til at fjerne
indholdsruden!

--
Armand.
(learning by doing)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-01-04 00:33

> [...]
> I praksis betyder dét at man end ikke må markere suspekte indlæg
> v.h.a. højreklik for at slette dem før at man har ændret opsætningen

Min OE er opsat som standard så jeg ser altid en besked med det samme jeg
trykker på den, men derfor begynder den da aldrig at eksekvere skadelig kode
af den grund?

Oftest er det bare en vedhæftet fil (.exe, .scr m.v.), men de bliver da ikke
kørt automatisk så snart man kigger i mailen. Jeg har fået adskillige af
disse virus/trojan mails, men maskinen er aldrig blevet inficeret, da jeg
simpelthen ikke kunne finde på at køre de filer. Jeg har ihvertfald aldrig
oplevet at OE begynder at eksekvere programmer af sig selv..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 20-01-04 01:46

Martin Sørensen wrote in news:buhpeh$ofn$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> aldrig blevet inficeret, da jeg simpelthen ikke kunne finde på at
> køre de filer. Jeg har ihvertfald aldrig oplevet at OE begynder at

Såfremt mailen/news-filen indeholder 'spændende' HTML-kode, kan du
allerede på dette tidspunkt være igang med at dele ud af diverse
oplysninger, samt modtage forskellige former for tracking cookies!

Prøv fx http://lavasoft.element5.com/software/adaware/
Ad-Aware 6.0 (gratis) og se hvad du deler ud af info.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : RacerNiels

Dato : 20-01-04 10:41

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Prøv fx http://lavasoft.element5.com/software/adaware/
> Ad-Aware 6.0 (gratis) og se hvad du deler ud af info.

Den havde jeg liggende i forvejen og kørte et scan. Kan man så uden frygt
for noget slette de 19 componenter den fandt? ezula osv.

Niels

Fra : Hekto

Dato : 20-01-04 12:24

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in

> Den havde jeg liggende i forvejen og kørte et scan. Kan man så uden frygt
> for noget slette de 19 componenter den fandt? ezula osv.

Nogen gange kan man komme til at slette en cookie der indeholder
oplysninger som bruges i et forum eller lignende, som man så må taste ind
igen.

Ellers sletter jeg revl og krat!

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-01-04 15:17

> Nogen gange kan man komme til at slette en cookie der indeholder
> oplysninger som bruges i et forum eller lignende, som man så må taste ind
> igen.
>
> Ellers sletter jeg revl og krat!

Også min tanke - lige før jeg slettede de 135 "ting", som Ad-aware fandt.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-01-04 12:39

> Såfremt mailen/news-filen indeholder 'spændende' HTML-kode, kan du
> allerede på dette tidspunkt være igang med at dele ud af diverse
> oplysninger, samt modtage forskellige former for tracking cookies!

Korrekt, men det er jo hverken trojans eller viruser, og de kan ikke sprede
sig.

> Prøv fx http://lavasoft.element5.com/software/adaware/
> Ad-Aware 6.0 (gratis) og se hvad du deler ud af info.

Har jeg allerede og den kører jeg såmænd også regelmæssigt, sidst i går
aftes. Når den finder cookies fra tracking sites m.v. (f.eks.
fastclick.com), så plejer jeg også at tilføje dem i min IE som et bannet
domæne. Så kommer de ikke igen, og så skal jeg se på færre reklamer.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-01-04 16:04

Armand wrote:

> [...]
> I praksis betyder dét at man end ikke må markere suspekte indlæg
> v.h.a. højreklik for at slette dem før at man har ændret opsætningen

Det kan du have ret i, men nu er det jo ikke i meddelelsen, men derimod i
den vedhæftede fil, virussen ligger gemt, right?? ...og OE skulle da ikke
ret gerne åbne disse filer selv, for så er man da på røven! ...tror nu
heller ikke, der er nogen fare for dette.

Fra : Armand

Dato : 20-01-04 21:18

> [...]
> ret gerne åbne disse filer selv, for så er man da på røven! ...tror nu
> heller ikke, der er nogen fare for dette.

Så er det dér at hunden ligger begravet!
For et par år siden blev jeg udsat for virus netop da jeg højreklikkede en
suspekt mail for at slette den: Der fremkom et ganske kortvarigt blink på
skærmen, der var akkurat så langvarigt (½sek., og dét måske til alt held
p.g.a. min gamle 233'er damp-processor??), at jeg genkendte det som et
udpaknings-ikon!

Men udover at skærmbilledet har indholdsrude, har jeg nok haft et flueben
for meget et sted omkring vedhæftelser, derved at jeg i indholdsruden altid
kunne scrolle ned til vedhæftningen :-/

Bruger man skærmbilledet med indholdsrude og har samme flueben et sted, er
det nok lettere at ændre skærmbilledet end at finde frem til rette "vis
vedhæftelse -flueben", inden at man markerer+sletter et suspekt mail :-/

--
Armand.

Fra : Thomas

Dato : 19-01-04 22:39

Du kunne ikke lade være med at kigge, hva?`

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 22:42

Tak for advarslen, hvis ikke Du kan fjerne den med Din norton, så prøv
www.antivirus.dk der er en gratis online test til venstre på siden, den
bliver opdateret hverdag så den kan næsten med garanti hjælpe Dig, i øvrigt
er det panda der står bag, panda er kåret som det bedste virus program af
førende pc blade.

venlig hilsen

Dannie