Tanktømning i tide er anbefalelsesværdigt ~
Fra : Wheeler

Dato : 19-01-04 22:06

Hmm måtte vinke farvel til en middag i svigerfamiliens skød, fordi min TDR
125R (2 takts) pludselig lørdag aften satte ud 7 km fra målet

Dette blot - *endnu* - en advarsel til jer der kører 2T!

Jeg ignorerede de tydlige tegn om, at noget var under opsejling:
1. Maskinen var dag for dag blevet vanskeligere at løbe igang.
2. Den skulle køre meget længe med chocker.
3. Bemærkelsesværdig kraftige "røg" fra udstødning (damp fra forbrændingen
pga vand i benz.)...

Ifm med rensning af karbunaden under lampeskæret ved et buststop i Herlev
fik jeg flået chockerarmen af. Så i bedste Storm P- stil (RD 3½-style
kører jeg nu rundt med ståltråd viklet rundt om venstre styr - lidt
belastende, når batteriet samtidig ikke levere nok power til selvstarteren,
så jeg er nødt til at løbe i gang:-/

Hvem (gider) mon sælge mig en fjederskive, som fastholder chokerarm til
spjældet på en Delorto-karb (?)
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Rune Larsen

Dato : 19-01-04 23:04

Wheeler wrote:

> [...]
> belastende, når batteriet samtidig ikke levere nok power til
> selvstarteren, så jeg er nødt til at løbe i gang:-/

Er det der ikke mere en advarsel mod at købe en motorcykel, fra en der
totalt misvedligeholder sin motorcykel?

/Rune - nu med tre perfekte totaktere...

Fra : Wheeler

Dato : 19-01-04 23:20

"Rune Larsen" <runeDOTlarsen@tiscali.dk> wrote in message

> Er det der ikke mere en advarsel mod at købe en motorcykel, fra en der
totalt misvedligeholder sin motorcykel?

[KLIP]
1. har kondens->vand i tank/karburaen nødvendigvis noget med misligholdelse
i ordets gængse forstand (?)

2. prøv at tøm tanken på en af dine 2T'ere. Hvis du tømmer den i et
gennemsigtigt kar vil du itvivlsomt kunne se skellinien mellem vand og benz
=

3. min TDR er IKKE til salg
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Moller

Dato : 20-01-04 09:00

> Er det der ikke mere en advarsel mod at købe en motorcykel, fra en der
> totalt misvedligeholder sin motorcykel?

Næ, det er en anbefaling til dem som køre vinterkørsel, og det gælder nu
både 2 og 4 taktere... vand i tanken har ikke noget med misvedligehold.

Sjovt nok er tømning og rensning af benzin tank angivet som et 5000km
service til MZ'en *GGG* men den køre fint med vand plamasjer i benzinen.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Rune Larsen

Dato : 20-01-04 16:07

Moller wrote:

> Næ, det er en anbefaling til dem som køre vinterkørsel, og det gælder
> nu
> både 2 og 4 taktere... vand i tanken har ikke noget med misvedligehold.

Det var osse min pointe, men det oprindelige indlæg advarede specifikt
2-takts kørere. Derfor var mit svar med vilje provokerende :)

/Rune

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-01-04 08:21

Rune Larsen <runeDOTlarsen@tiscali.dk> writes:

> Det var osse min pointe, men det oprindelige indlæg advarede specifikt
> 2-takts kørere. Derfor var mit svar med vilje provokerende :)

Jeg synes det er fornuftigt at advare mod 2-takts kørere.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Wheeler

Dato : 21-01-04 10:30

Rune Larsen wrote:
Det var osse min pointe, men det oprindelige indlæg advarede specifikt
2-takts kørere. Derfor var mit svar med vilje provokerende :)

> /Rune

[KLIP]

Så vil jeg - også - provokere Rune(?) ved at påstå, at han endnu ikke er
fremkommet med nogen *pointe* i denne tråd - højest et forsøg på en
½-dårlig "redder"

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Fra : Thomas

Dato : 21-01-04 00:52

er det gået helt af mode at bruge kaburatorsprit en gang imellem ??

Thomas

Fra : Wheeler

Dato : 21-01-04 10:47

Thomas wrote:

> er det gået helt af mode at bruge kaburatorsprit en gang imellem ??

[KLIP]
Selv ved brug af karburatorsprit kan ikke helt udelukkes, at der med tiden
ophobes fugt og kondens i tanken, som ved temperaturer langt under 0
grader kan drille en følsom 1-cyl. 2-takter!

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 21-01-04 12:47

Karburatorsprit er pt. højeste mode hos mig - og jeg bruger det i rå mængder
på min Suzuki DR 250 S.
Tanken tømmer jeg et par gange eller tre om året - bare for en sikkerheds
skyld og fordi tanken jo er af stål.

Her til morgen var en-stamperen lidt træg at starte efter 6 dages stilstand
(chaufføren havde influenza), men i 9. spark kom der liv i dyret.
I øvrigt nød jeg på denne vinterged dagens fremragende flotte kørevejr på
vej til arbejde!

Plastictanken på min Bimmer bliver kun tømt, når der skal isættes nyt
benzinfilter - dvs. for hver 40K km.
Her er der ikke brug for karb-sprut

Carsten
Suzuki DR 250 S(altracer)
BMW K 1200 RS (i skrueskuret til 50K km service - nu med Spiegler
stålarmerede bremseslanger og snart med Öhlins-dæmpere)