Hvornår kommer der gang i MC køb/salg?
Fra : TheHobbit

Dato : 19-01-04 14:25

Hejsa

Jeg har siden sensommeren 2003 haft en MC der skal sælges, men kan godt
vente til jeg kan få den rigtige pris for den.

Hvornår kan man regne med at der er gang nok i salget til at man kan få den
pris den er værd - og ikke en vinter-panik-pris??
Er det bare 100% afhængigt af vejret - eller er der et generelt tidspunkt
hvor der begynder at ske ting og sager.

Stephan
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Hekto

Dato : 19-01-04 14:39

"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in

> [...]
> Er det bare 100% afhængigt af vejret - eller er der et generelt
> tidspunkt hvor der begynder at ske ting og sager.

Den pris DU synes den er værd ... kan være svær at opnå! ;0)

Hvis prisen er rigtig, er den hurtigt solgt.
Min erfaring er, at 'vinterpriser' ikke rigtig er lig med lave priser.
Der er selvfølgelig 'panik'-priser; men det er der hele året.
Måske er der en svag vigende tendens i starten af vinteren, som afspejler
en manglende købelyst, netop på den tid af året. Det er forsent at starte
et projekt og for tideligt at købe noget 'køreklart'. Efter nytår, retter
priserne sig ret hurtigt igen, synes jeg.

Til gengæld er august/september et godt tidspunkt at gå på jagt, på! Når
alle kommer hjem fra ferie, med tomme lommer, een uges ferie tilbage, og
pålæg fra konen om, at der skal ryddes op i kælderen/skuret. Andre vil bare
sælge NU, frem for senere, da det er nu de har tomme lommer.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-01-04 14:58

> [...]
> forsent at starte et projekt og for tideligt at købe noget
> 'køreklart'. Efter nytår, retter priserne sig ret hurtigt igen, synes

Det er i hvert fald småt med gode tilbud nu. Hvad det skyldes er så uvist,
men de bedste tilbud findes vist sidst på sommeren og meget tidligt på
vinteren. Man har nok mest held med at sælge mc'en dyrt til marts/april, når
de utålmodige folk vil ud og købe.

> [...]
> Når alle kommer hjem fra ferie, med tomme lommer, een uges ferie
> tilbage, og pålæg fra konen om, at der skal ryddes op i

Netop sådan blev min GS'er købt sidste August til en god pris.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : TheHobbit

Dato : 19-01-04 14:59

> Den pris DU synes den er værd ... kan være svær at opnå! ;0)
Ja, det kan der være noget om. Jeg ville ikke komme med konkrete data i den
sammenhæng af frygt for at blive hængt ud for skjult reklame.

> Hvis prisen er rigtig, er den hurtigt solgt.
Tja, det er en begynder mc. Folk der er på udkig efter sådan én er vel mere
til impuls køb end til flere måneders forberedelse. (Det var jeg selv
ihvertfald.)

[snip]
> Til gengæld er august/september et godt tidspunkt at gå på jagt, på!
Ja det kan der være noget om, købte en fin CBR i august. Jeg synes da selv
jeg fik den til en fornuftig pris.

Men er det så bare at sætte den til salg i begyndelse af marts og så se om
den bliver solgt? Eller kan man lige så godt vente til april eller senere?

/Stephan

Fra : Hekto

Dato : 19-01-04 15:24

> Men er det så bare at sætte den til salg i begyndelse af marts og så
> se om den bliver solgt? Eller kan man lige så godt vente til april
> eller senere?

Hvad koster det i forsikring m.m. at have den stående. Det kan du jo starte
med at trække fra.
Nu ved jeg ikke hvad du forestiller dig den skal koste; men 35KKr er nok et
godt udgangspunkt hvis den er pletfri, og i ellers god velpudset stand.

Regn så med at slå en anelse af prisen, når køberen står med pengene i
hånden.

Lidt gode argumenter, over for dig selv:
Smil og vær glad! Hvad gav du for den, og hvor længe har du haft den? Det
havde været MEGET værre hvis det var en bil!
Har det været din første MC, har du måske i kådhed, købt for dyrt?

Fra : Jan

Dato : 19-01-04 16:12

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message

> [...]
> godt udgangspunkt hvis den er pletfri, og i ellers god velpudset stand.
>
> Regn så med at slå en anelse af prisen, når køberen står med pengene i

WHAT ??.. er du klar over, at vi snakker om en CBR 600 F3 ??.. hvis den kun
skulle koste 35.000, må det da være i en anden valuta end den danske ?.. .og
så er det ligegyldigt, om den så stod beklædt med mudder efter min mening.
Den kan da aldrig koste under det dobbelte ?

Mvh. Jan
(som er lettere forundret?)

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 19-01-04 16:17

"Jan" wrote in message news:400bf3cf$0$263$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> WHAT ??.. er du klar over, at vi snakker om en CBR 600 F3 ??..

Så vidt jeg har forstået snakker alle de andre om en GS 500 E......

Hygge...
Daniel

Fra : Jan

Dato : 19-01-04 16:47

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message

> Så vidt jeg har forstået snakker alle de andre om en GS 500 E......

Øøøøhhh.. nååå... jamen øøøhhh.. så er jeg nok forkert på den..og så lyder
Hek2´s pris jo vel nok rimelig. Sorry

Mvh. Jan

Fra : TheHobbit

Dato : 19-01-04 16:47

Jan wrote:
> [...]
> danske ?.. .og så er det ligegyldigt, om den så stod beklædt med
> mudder efter min mening. Den kan da aldrig koste under det dobbelte ?
Nej det har du ganske ret i. Egentlig gik indlægget på timingen af salget -
og ikke så meget salgsprisen. Den har jeg et rimelige idé om hvad den skal
være. Men folk er jo venlige og gir gerne gode råd. Som i øvrigt er mere end
velkomne!!

> Mvh. Jan
> (som er lettere forundret?)

Jeg skal løfte sløret for mysteriet!

Nu er det jo ikke nogen salgsgruppe derher men siden du spørger:
Det drejer sig om en Suzuki GS500E fra 1999 der har gået knap 16.000.
http://www.dfmc.dk/img.asp?f=12052003163025_b.jpg&m=full

/Stephan

Fra : Jan

Dato : 19-01-04 16:53

> [...]
> Nu er det jo ikke nogen salgsgruppe derher men siden du spørger:
> Det drejer sig om en Suzuki GS500E fra 1999 der har gået knap 16.000.

Takker.. nu er jeg knap så forvirret og endnu en undskyldning til Hek2.

Mvh, Jan

Fra : Hekto

Dato : 19-01-04 19:56

TheHobbit wrote in

> [...]
>
> Nu er det jo ikke nogen salgsgruppe derher men siden du spørger:
> Det drejer sig om en Suzuki GS500E fra 1999 der har gået knap

*GRILL* .... nå, Jan ... er du ved at være vågen nu??? ;0)

'99 og 16.000km tæller jo nok på +siden.
Ikke fordi jeg tror det giver så meget i kroner og ører; men det
bringer den nok frem i køen, når der skal vælges af køber.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-01-04 14:47

"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message
> [...]
> pris den er værd - og ikke en vinter-panik-pris??
> Er det bare 100% afhængigt af vejret - eller er der et generelt tidspunkt

Mon ikke det for alvor tager fart i April? Men det havde du nok selv gættet
på. Husk at opdatere div. annoncer, så folk ikke forbigår den "fordi den har
været til salg længe".

vh
Torben

Fra : TheHobbit

Dato : 19-01-04 15:06

Torben Scheel wrote:
> Mon ikke det for alvor tager fart i April? Men det havde du nok selv
> gættet på. Husk at opdatere div. annoncer, så folk ikke forbigår den
> "fordi den har været til salg længe".
Ja, det har du faktisk ret i. Nu du siger det - så tænker jeg sommetider
"den der må da være noget skod - den har stået til salg i x uger/mdr nu!!"

Stephan

Fra : Armand

Dato : 19-01-04 19:02

> "TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message

> Mon ikke det for alvor tager fart i April? Men det havde du nok selv
> gættet på.

Stort set alle holder sig indendøre sålænge at Topdanmark erklærer at det er
vinter, men vælter så meget desto mere kollektivt frem på slaget når det
bliver 1. marts - inden da er der næpe den store omsætning (osse noget med
prøveture og manglende forsikringsdækning).
Derefter er påsken ofte et markant skel for motorcyklister, og således målet
for de fleste at komme pågaden senest inden påske!
Ligesom at folk gerne vil have deres egen model på gaden efter denne
deadline, reflekterer købere også i samme stil og er meget varme på at få
handlet til forårets første helligdage, derfor er det min opfattelse at
markedet topper lige før påske, og fortsætter på højt niveau til pinse.
Derudover er der en ny top (ud fra samme argumentatione) lige op til
industriferien!
I år falder påsken temmeligt sent (8/4!), og dét gavner kun denne tendens,
så se bare at få annonceret allerede engang i marts!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-01-04 16:42

Jeg ville da forsøge nu. De kribler i fingrene på mange nu. Min forhandler
solgte 7 MC'er på en lørdag, det er da meget godt. Og det lykkedes mig at
sælge min faders XJ600, sidste år, lige før vinter.
Det er aldrig til at vide hvornår den køber, som vil have din MC, lige er
der og er klar til at købe.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 19-01-04 20:04

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote in news:bugtsq$m40$1@sunsite.dk:

> [...]
> vinter. Det er aldrig til at vide hvornår den køber, som vil have
> din MC, lige er der og er klar til at købe.....

.... og igen! Det lave kilometertal, samt en ordentlig gang pudseklud,
og den står forrest i 'vinduet'!

Fra : TheHobbit

Dato : 20-01-04 01:11

> ... og igen! Det lave kilometertal, samt en ordentlig gang pudseklud,
> og den står forrest i 'vinduet'!

Jeg satser på en gang i marts at gå amok med vask og pudsning for derefter
at sætte den til salg til en (for begge parter) fair pris! Tak for de mange
råd.

Stephan - DT, (snart ex-)GS og CBR

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-01-04 09:22

> Jeg har siden sensommeren 2003 haft en MC der skal sælges, men kan
> godt vente til jeg kan få den rigtige pris for den.

Hej Stephan

Jeg ville holde den til salg i dba hele tiden. pisen skal som Hekto også
skriver ned i 35.000kr som udbudspris. Det nytter ikke at den er så dyr, at
ingen gider kigge på den.

Der efter skal du pudse den. En grundig heldagspudsning kan nemt næve prisn
over 1000kr. Først en vask helt i bund, d.v.s. også indersiden af
bagsvingeren, motoren, rundt omkring ved kæden. ved kaliberne. Jeg kan
anbefale Shells affedtning som motor/fælgrens. Det er godt, vaskes nemt af
igen og er ikke så dyrt. Lakrens og indfarvet voks på lakken.
kofangerindfarvning (silikone med sort farve) som f.eks bumperblack på alle
sorte plastikdele som bagskærm, dæksider (de ser pludselig ud som nye)
sidespejle, blinklys, instrumentkonsoller o.s.v.. Autosol på den blanke
plade på udstødningen.

Rens kæden i motorolie, tør den helt ren og giv den et pust kædespray (uden
at gridse din helt rene GS'er til). Stram kæden perfekt op for perfekte
gearskift og minimale rystelser. Kontroller dæktrykket før en køber kommer
forbi. Flade dæk giver et meget dårligt indtryk.

Få fixet alle småfejl og lav et komplet service på den (hvis du kan selv).
Ellers må du vurdere hvor meget der kan betale sig at få fixet ved en
mekaikker, og hvor meget prisen vil stige. Forgaffelben med gaffelolien
rendende ned af benene trækker en del ned. Det samme gør defekte kontakter,
pærer. Dødssynden er en MC der ikke kan starte! Det må ikke ske. Derrfor
skal du huske at lade på batteriet alt den tid du ikke kører på den, så du
slipper for at skulle købe et nyt batteri til foråret. Hvis din GS'er ikke
kan starte er den omkring 20.000kr værd.

Det er begyndere der køber en GS 500. Begyndere vurderer rigtigt meget efter
hvor køn og velpudset den er. Har du den mest velpudsede GS'er de er ude at
kigge på bliver din købt.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : TheHobbit

Dato : 20-01-04 10:06

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Stephan
[snip - mange gode råd]

Den bliver vist lige printet ud!!

Mange tak for det.
/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Hekto

Dato : 20-01-04 10:19

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> K L I P
> Det er begyndere der køber en GS 500. Begyndere vurderer rigtigt meget
> efter hvor køn og velpudset den er. Har du den mest velpudsede GS'er
> de er ude at kigge på bliver din købt.

Og så vil jeg tilføje:
- Harald Skralds fælgrens til en 20'er er temmelig god.
- Iblødsætning i alm. lampeolie (der bageftervaskes af) fjerne fastsiddende
olie/fedt.
- Selvblankende sort skosværte på rengjort; men kedelig og grå plast virker
fortrinligt

På GS'eren er det nææææsten altid et problem med rust forrest på stellet,
lige underkronrøret. Slib det, og mal med glat Hammerite Sølv, på spray.
Det kan laves pænt, og holder; men læs brugsanvisningen, for man kan kun
male een gang.

Fra : TheHobbit

Dato : 20-01-04 18:50

> [...]
> lige underkronrøret. Slib det, og mal med glat Hammerite Sølv, på spray.
> Det kan laves pænt, og holder; men læs brugsanvisningen, for man kan kun
Ja, det kan du have ret i. Men jeg ga' den løbende rustbeskyttelse (for at
begrænse effekten) og inden den røg ind for vinteren blev hele udstødningen
afmonteret og jeg fik en kammerat (ex-)Harry's MC i Randers til at behandle
og male den. Så på det punkt står den faktisk pænere end nogen brugt GS'er
jeg har set.

Stephan

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-04 10:39

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> kofangerindfarvning (silikone med sort farve) som f.eks bumperblack på
> alle sorte plastikdele som bagskærm, dæksider (de ser pludselig ud som
> nye) ^^^^^^^^

Man skal nok lige passe på at den bumperblack så også bliver på
dæksiderne... Jeg vil da nødigt køre rundt med nypoleret silikone
på dækkene

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-01-04 10:51

> Man skal nok lige passe på at den bumperblack så også bliver på
> dæksiderne... Jeg vil da nødigt køre rundt med nypoleret silikone
> på dækkene

Hej Mikkel

Da jeg købte min XJ 600 var det første jeg gjorde at sprøjte vinylrens på
sædet. Jeg skal love for det blev glat. Der lærte jeg lektien. Når man satte
sig op på cykeln ver man ved at falde ned på den anden side Eller under
kørslen gled man rundt. Jeg gjorde det aldrig mere....

Bumperblack skal naturligvis kun på siden af de nyvaskede og tørre dæksider,
og ikke på trædefladen, ellers bliver trædefladen ikke i nærheden af
asfalten ret længe

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-04 12:45

> [...]
> man satte sig op på cykeln ver man ved at falde ned på den anden side
> Eller under kørslen gled man rundt. Jeg gjorde det aldrig mere....

Hehe, jeg har lavet samme trick. Det tog heldigvis kun en eftermiddags
hårdt arbejde at slide det nogenlunde af igen, men mine bukser blev
aldrig de samme igen.

Jeg gør det iøvrigt heller aldrig mere.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-01-04 16:20

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg ville holde den til salg i dba hele tiden. pisen skal som Hekto
> også skriver ned i 35.000kr som udbudspris. Det nytter ikke at den er
> så dyr, at ingen gider kigge på den.

Hej Stefan.

Jep, der holder jeg med Jens, og lad så være med at være nærrig !, med det
mener jeg at du skal _ofre_ det,
det koster at lave en galleri annonce, så kommer der et billede ( et billede
du selv har sendt ind) op i toppen af siden , lige så snart der er nogen
inde og søge på Suzuki !, og så kan folk klikke direkte på din cykel. Og så
kan du samtidigt se hvor mange der har været inde og 'ose' på din annonce.
Jeg solgte selv en cykel sidste forår, på den måde, og der var ca. 750 inde
og kikke i løbet af 2½ måned.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-01-04 18:03

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hej Stefan.

Hej Stephan.

Undskyld jeg ikke magtede at stave dit navn rigtigt.....

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : TheHobbit

Dato : 21-01-04 13:06

> Hej Stephan.
>
> Undskyld jeg ikke magtede at stave dit navn rigtigt.....

Tak for rådet.

OT: Ja, det med navnet er et meget alm. problem - folk læser det oversætter
det i hovedet og skriver det som det lyder. Folk staver det altid forkert
hvis jeg taler med dem i telefonen (det er jo forståeligt) men der er
åbenbart også en mekaniske der får mange til at stave det forkert selvom de
kun har set det på skrift. Hmmm.... Gad vide om Claus og Klaus har samme
problem?!? - Ville man starte en besked med Hej Klaus hvis man lige har fået
en mail fra én der hedder Claus?? Det er jo et helt studie i sig selv -
desværre nok riiimelig OT.

/Stephan