Kameleon-lak
Fra : Daniel Rasmussen

Dato : 17-01-04 16:00

Hej NG!

En af mine venner vil male sin cykel i kameleon-farve, men hvor kan man købe
denne? Det skulle gerne være i Københavnsområdet.

Som jeg kan forstå findes der to typer: Den billige til ca. 1500kr/L, som er
blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik lige
til at finde.

På forhånd tak
Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 16:24

"Daniel Rasmussen" <izh49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
> Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik

Prøv hos Din lokale autolakerer, kan være jeg kan hjælpe igennem en kammi,
men vil ikke love noget før jeg har snakket med ham.

Dannie

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 16:28

> Som jeg kan forstå findes der to typer: Den billige til ca. 1500kr/L, som
er
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.

jeg troede det var noget man selv bestemte? også hvilke farver.
det er da sådan jeg har forstået det.
men prøv hos div. aut.lak.
bo-gsxR

Fra : Daniel Rasmussen

Dato : 17-01-04 19:31

"Daniel Rasmussen" <izh49@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
> Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik

Er der nogen der ved hvad kameleon-laks officielle handelsnavn er?

- Daniel

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-01-04 20:07

Daniel Rasmussen wrote:

> Er der nogen der ved hvad kameleon-laks officielle handelsnavn er?
>
> - Daniel

Der er sq mange fabrikanter... Én af de mere kendte hedder Dupont
Chromalution, og koster som før skrevet spidsen af en jetjager.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Mureren

Dato : 17-01-04 20:14

> Er der nogen der ved hvad kameleon-laks officielle handelsnavn er?
>
> - Daniel

Jeg hørte det engang benævnt (af en autolakerer) som "Harlekin", men hos
www.spieshecker.com kaldes de "Fascination Colors".
Der er nogle få billeder på deres hjemmeside, men der kan ikke linkes
direkte til dem.

Mvh.
Mureren

Fra : Pwh

Dato : 18-01-04 16:52

Daniel Rasmussen wrote:
> "Daniel Rasmussen" <izh49@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogen der ved hvad kameleon-laks officielle handelsnavn er?
>
> - Daniel

Kameleon-laks, er det en ny dyreart jeg ikke har hørt om endnu.
Det måtte jo ende galt med alt det gensplejsning

/Jens

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-01-04 17:24

Pwh wrote:

> Kameleon-laks, er det en ny dyreart jeg ikke har hørt om endnu.
> Det måtte jo ende galt med alt det gensplejsning
>
> /Jens

LOL

MVH / Best Regards
Anders Thorup(Hvis en skildpadde bliver ramt af lynet,, skal den så være
bange for at få tordenskjold??)
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 22:48

> [...]
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
> Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik

Søg under effektlack

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2454719787&category=18321

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 22:50

> [...]
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
> Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik

Tyskerne kalder den også "flip flop" lack

Fra : Armand

Dato : 18-01-04 00:08

> [...]
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
> Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik

Hjemmelakering kán være en ganske spændende og selvtilfredsstillende hobby;
men får man efterfølgende lokket en bekendt til at afgive et ærligt(!) svar
om kvaliteten (og dét kunne jo være rart at få at vide før man får smøren af
en potentiel køber en dag), så har besværet og ikke mindst udgiften ofte
været spildt -
Èn her på gruppen summerede sine egne erfaringer op med ordene: At dén tid
og udgift var det det kostede i mer-udgift (qua efterfølgende behov for
proff. lakering) at erfare at autolakererer kan deres kram

Ikke mindst til dé materiale-priser ville jeg på intet tidspunkt betænke mig
om at lade en proffessionel om at foretage arbejdet (at hán umiddelbart kan
lyde dyr, skyldes jo ikke mindst lakkens mer-pris!) :-|

--
Armand.

Fra : Daniel Rasmussen

Dato : 18-01-04 10:00

> [...]
kan
> lyde dyr, skyldes jo ikke mindst lakkens mer-pris!) :-|

Det fremgår måske ik, men det er skam en rigtig maler der skal lave det!
Problemet er bare at ham der skal male det kun kan skaffe den dyre maling.
Så for at få det ned på et fornuftigt niveau, ville vi selv se om vi kunne
opdrive noget maling.

Har skam forsøgt mig med at male min egen cykel. Gik meget godt indtil det
gik galt Løbere, appelsinhud osv. Endte også med at køre den til maler!

- Daniel

Fra : Sporty

Dato : 18-01-04 12:39

Hejsa,

Jeg fik min cykel malet i kameleon sidste vinter...
Malingen på min er fra PPG og det er dem der kalder deres kameleon-farver
for "Harlequin". PPG´s kameleon-farver ligger godt nok på de 7000,- kr. pr.
liter, men kan fåes i halvliters bøtter - selvfølgelig til den halve pris...
En halv liter var nok til at give min cykel (HD) 4 lag... Noget der også gør
kameleon-lakering lidt dyrere end andre lakeringer er der under
kameleon-lakken skal males med en speciel sort grunder...

Johnny

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-01-04 13:47

> [...]
> blandet af 6 farver, og den dyre til 7000kr/L som er blandet af 12 farver.
> Den dyre kan fås gennem de fleste farvehandlere, men den billige er ik

Standox (www.standox.com) har en serie kamæleon- eller Harlequin-lak som
hedder Exclusive Line. Du kan finde alle oplysninger om deres danske
distributør på deres hjemmeside, under Danmark.

Problemet med Standox er, at de ikke sælger direkte til privatpersoner, men
hvis din maler er professionel, kan han godt købe hos dem. Det er noget med,
at effekt-lak (i hvert fald det fra Standox) er lidt små-farligt at arbejde
med, og derfor kræver en professionel, som ved hvad han laver. Det var i
hvert fald deres officielle forklaring, da jeg talte med dem. Jeg blev
henvist til deres autoriserede maler i Vejle, og han var mildt sagt ikke en
skid bevendt. Men det kan være, du har mere held med det ovre hos dig.

Exclusive Line er virkelig eksklusiv... de laver en serie af den eller hin
farve, og når den så er udsolgt, bliver den simpelthen bare ikke lavet mere.
Dette har vel at gøre med, at man ikke mener man er i stand til at ramme
præcis den samme farve igen anden gang. Så sørg for at have en lille smule
til touch-up, medmindre din kammerat vil male hele cyklen om i tilfælde af
et evt. uheld (ikke fordi jeg ville lave touch-up arbejde på en
kamæleon-lak...).

Held og lykke med det. Og sørg for at få postet nogle billeder af det
færdige resultat.

Mvh
Freddy
SV 650 S-K1