|
| Valg af MC GSF 600s eller FZS 600 Fra : lohfeld |
Dato : 16-01-04 14:42 |
|
Hej alle Mc-folk
Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget er i
mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med lidt flere
km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok er FZS´eren lidt
dyre i forsikring
Er der nogen der har erfaringer med disser cykler ? Og hvad ville i råde
??
mvh
lohfeld
www.mcpilots.dk
| |
Anders Thorup (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 16-01-04 15:04 |
|
lohfeld wrote:
> Hej alle Mc-folk
>
> Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget
> er i mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med
> lidt flere km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok
> er FZS´eren lidt dyre i forsikring
>
> Er der nogen der har erfaringer med disser cykler ? Og hvad ville i
> råde ??
>
> mvh
> lohfeld
> www.mcpilots.dk
Ud at dømme fra samtlige MC-tests jeg har læst er der ingen tvivl,, Det skal
være FZS 600.
De ekstra km er jo ikke slemt, efter min mening, men Jes Vestervangs har
vist endnu flere på tælleren, så han kan sikkert snakke med om det
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
lohfeld (16-01-2004)
| Kommentar Fra : lohfeld |
Dato : 16-01-04 15:19 |
|
Anders Thorup wrote:
> lohfeld wrote:
> > Hej alle Mc-folk
> >
> > Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget
> > er i mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med
> > lidt flere km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok
> > er FZS´eren lidt dyre i forsikring
> >
> > Er der nogen der har erfaringer med disser cykler ? Og hvad ville i
> > råde ??
> >
> > mvh
> > lohfeld
> > www.mcpilots.dk
> Ud at dømme fra samtlige MC-tests jeg har læst er der ingen tvivl,, Det skal
> være FZS 600.
> De ekstra km er jo ikke slemt, efter min mening, men Jes Vestervangs har
> vist endnu flere på tælleren, så han kan sikkert snakke med om det
Tak for din hurtige respons Ja det er efterhånden også det jeg er
kommet frem til. Så det bliver sikker en Fazer.
| |
Anders Thorup (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 16-01-04 16:06 |
|
lohfeld wrote:
>
> Tak for din hurtige respons Ja det er efterhånden også det jeg er
> kommet frem til. Så det bliver sikker en Fazer.
Jeg går selv og håber på at det kommer til at hænge sammen, så jeg også kan
blive fazer ejer i år, men først til foråret
Må jeg være nysgerrig og høre hvad den skal koste?? fazeren altså
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
Arne Lorenzen (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 16-01-04 17:35 |
|
"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i news:bu8uou$2n0j$1@news.cybercity.dk:
> lohfeld wrote:
>>
>> Tak for din hurtige respons Ja det er efterhånden også det jeg er
>> kommet frem til. Så det bliver sikker en Fazer.
>
> Jeg går selv og håber på at det kommer til at hænge sammen, så jeg også kan
> blive fazer ejer i år, men først til foråret
> Må jeg være nysgerrig og høre hvad den skal koste?? fazeren altså
>
>
Hvor filen bli´r Jes af i dag?
--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183
| |
Anders Thorup (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 16-01-04 17:44 |
|
Arne Lorenzen wrote:
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i
> news:bu8uou$2n0j$1@news.cybercity.dk:
>
>> lohfeld wrote:
>>>
>>> Tak for din hurtige respons Ja det er efterhånden også det jeg
>>> er kommet frem til. Så det bliver sikker en Fazer.
>>
>> Jeg går selv og håber på at det kommer til at hænge sammen, så jeg
>> også kan blive fazer ejer i år, men først til foråret
>> Må jeg være nysgerrig og høre hvad den skal koste?? fazeren altså
>>
>>
>
> Hvor filen bli´r Jes af i dag?
Hmm, han går jo på Uni, og det er jo fredag,, sååee
Han er sikkert i gang med at drikke sig en ordenlig fjer på til en eller
anden fredagsbar,, hehe
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
Jes Vestervang (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 16-01-04 19:42 |
|
Anders Thorup wrote:
> Arne Lorenzen wrote:
>> Hvor filen bli´r Jes af i dag?
>
> Hmm, han går jo på Uni, og det er jo fredag,, sååee
Du har da fået et helt forkert indtryk af hvad jeg render og laver Her
for tiden går det meste af tiden med læse til eksamener og forberede
projekteksamen, og fredagsbaren har vist lukket :-/
Arrh, så slemt er det heller ikke - der har da været tid til et par
god-mad-og-øl-aftener i den forløbne uge Lad os kalde det slankekur
> Han er sikkert i gang med at drikke sig en ordenlig fjer på til en eller
> anden fredagsbar,, hehe
Næh :-/ Fredagsbaren åbner heldigvis igen til februar
--
mvh Jes Vestervang
| |
Anders Thorup (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 17-01-04 00:28 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Anders Thorup wrote:
>
>> Arne Lorenzen wrote:
>>> Hvor filen bli´r Jes af i dag?
>>
>> Hmm, han går jo på Uni, og det er jo fredag,, sååee
>
> Du har da fået et helt forkert indtryk af hvad jeg render og laver
> Her for tiden går det meste af tiden med læse til eksamener og
> forberede projekteksamen, og fredagsbaren har vist lukket :-/
Nåe, ja,, ingen regler uden undtagelser,,, det passede bare så godt med
tidspunktet (Du kan tag det )
>
> Arrh, så slemt er det heller ikke - der har da været tid til et par
> god-mad-og-øl-aftener i den forløbne uge Lad os kalde det
> slankekur
Hehe
>
>> Han er sikkert i gang med at drikke sig en ordenlig fjer på til en
>> eller anden fredagsbar,, hehe
>
> Næh :-/ Fredagsbaren åbner heldigvis igen til februar
Men hvis den nu havde været åben,, så!
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup(der erindrer at et par stykker på dfm, tidligere har skrevet
indlæg i ikke helt appelsinfri tilstand, undertegnede inkl.)
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
Jes Vestervang (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 17-01-04 00:21 |
|
Anders Thorup wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>> Anders Thorup wrote:
>>> Arne Lorenzen wrote:
>>>> Hvor filen bli´r Jes af i dag?
>>>
>>> Hmm, han går jo på Uni, og det er jo fredag,, sååee
>>
>> Du har da fået et helt forkert indtryk af hvad jeg render og laver
>>
> Nåe, ja,, ingen regler uden undtagelser,,, det passede bare så godt med
> tidspunktet
Det gjorde det jo
> (Du kan tag det )
Det kan jeg og det skal jeg vist også med mine tidligere bedrifter in
mente
>>> Han er sikkert i gang med at drikke sig en ordenlig fjer på til en
>>> eller anden fredagsbar,, hehe
>>
>> Næh :-/ Fredagsbaren åbner heldigvis igen til februar
>
> Men hvis den nu havde været åben,, så!
Så kunne det da godt være
--
mvh Jes Vestervang
| |
Jes Vestervang (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 16-01-04 19:04 |
|
Anders Thorup wrote:
> lohfeld wrote:
>> Hej alle Mc-folk
Hej
>> Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget
>> er i mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med
>> lidt flere km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok
>> er FZS´eren lidt dyre i forsikring
>>
> Ud at dømme fra samtlige MC-tests jeg har læst er der ingen tvivl,, Det
> skal være FZS 600.
Enig Banditten er ingen dårlig cykel, men man får altså meget for de 15k
kr ekstra ved at investere i en Fazer. Kørestilling osv. er ret ens, men
Fazeren har en 95 hestes vandkølet motor, hvor Banditten har en oliekølet
motor. Det gør en ret stor forskel på holdbarheden. Endvidere er
affjedring, bremser, lakering og samlekvalitet også væsentligt bedre på
Fazeren, det er ihvertfald hvad jeg har læst.
Søg evt. på < http://groups.google.com> og læs nogle af de tidligere
skriverier der har været om cyklerne her i gruppen.
Her er en billig Fazer, der jo er næsten ny (fra dba):
Yamaha FZS600 Fazer, '98, km 34.000, rød, Givi rack/top/sidetasker, synet
12/'03, m.afg. 64.500,- 15-01-2004
Min egen Fazer har gået godt 50k km nu, og jeg tror egentlig ikke at der er
noget i vejen for at den klarer de næste 100k problemfrit I de 30k km
jeg selv har haft den, har jeg ikke gjort andet end at forsyne den med dæk,
kæde og bremseklodser og skifte olie. På de sidste er koblingspunktet dog
vandret indad - det virker som om at kablet har strukket sig (eller noget
tilsvarende), men det er så til gengæld også det første problem
nogensinde
Nåja, transmission - gearkassen kræver lidt føling, for at skifte lydefrit,
men når man først har lært det, skifter den lige så fint som alle andre
cykler. Yamahas gearkasser har altid været sådan, men har alligevel altid
holdt fint.
Mht. benzinøkonomi, så ligger den omkring 20 km/l ved pæn kørsel og omkring
17 km/l ved almindelig frisk kørsel. På min '99'er med 18 l tank har jeg
været oppe på 320 km mellem tankningerne, men den kan nok godt strækkes til
350. Normalt får man kun mast 16 liter ned i tanken, men med lidt tålmodig
kan man godt få plads til 2-3 liter mere
Tophastighed og den slags? Omkring 225-230 på speedometret, min 30 kg
lettere storebror har haft den oppe på 235
Styringen er meget hurtig, og cyklen er let kaste rundt med. Alligevel har
jeg aldrig oplevet udstabilitet ved nogen hastigheder, på tværs af
langsgående riller etc., men nogen har dog oplevet det lidt med dårlige
dæk.
> De ekstra km er jo ikke slemt, efter min mening, men Jes Vestervangs har
> vist endnu flere på tælleren, så han kan sikkert snakke med om det
Næh, hvis cyklen ellers ser pæn ud, så er kilometertallet mindre relevant.
Jeg har endnu aldrig hørt om motorproblemer på Fazere
--
mvh Jes Vestervang
| |
Jes Vestervang (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 16-01-04 19:10 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Enig Banditten er ingen dårlig cykel, men man får altså meget for de
> 15k kr ekstra ved at investere i en Fazer...
Forresten fandt google lige en sammenligningstest:
< http://www.motorcyclenews.com/bikes
/group_road_test?sectionID=50685&documentID=145996>
--
mvh Jes Vestervang
| |
lohfeld (19-01-2004)
| Kommentar Fra : lohfeld |
Dato : 19-01-04 17:05 |
|
Hej Jes og alle andre
Tak for jeres mange indput Jeg ende op med at vælge Fazeren. Så nu er
jeg den stolte ejer af en FZS 600 og vendter kun på at det skal blive den
1.3. Vi ses der ude ....
mvh
Lohfeld
www.mcpilots.dk
Jes Vestervang wrote:
> Anders Thorup wrote:
> > lohfeld wrote:
> >> Hej alle Mc-folk
> Hej
> >> Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget
> >> er i mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med
> >> lidt flere km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok
> >> er FZS´eren lidt dyre i forsikring
> >>
> > Ud at dømme fra samtlige MC-tests jeg har læst er der ingen tvivl,, Det
> > skal være FZS 600.
> Enig Banditten er ingen dårlig cykel, men man får altså meget for de 15k
> kr ekstra ved at investere i en Fazer. Kørestilling osv. er ret ens, men
> Fazeren har en 95 hestes vandkølet motor, hvor Banditten har en oliekølet
> motor. Det gør en ret stor forskel på holdbarheden. Endvidere er
> affjedring, bremser, lakering og samlekvalitet også væsentligt bedre på
> Fazeren, det er ihvertfald hvad jeg har læst.
> Søg evt. på < http://groups.google.com> og læs nogle af de tidligere
> skriverier der har været om cyklerne her i gruppen.
> Her er en billig Fazer, der jo er næsten ny (fra dba):
> Yamaha FZS600 Fazer, '98, km 34.000, rød, Givi rack/top/sidetasker, synet
> 12/'03, m.afg. 64.500,- 15-01-2004
> Min egen Fazer har gået godt 50k km nu, og jeg tror egentlig ikke at der er
> noget i vejen for at den klarer de næste 100k problemfrit I de 30k km
> jeg selv har haft den, har jeg ikke gjort andet end at forsyne den med dæk,
> kæde og bremseklodser og skifte olie. På de sidste er koblingspunktet dog
> vandret indad - det virker som om at kablet har strukket sig (eller noget
> tilsvarende), men det er så til gengæld også det første problem
> nogensinde
> Nåja, transmission - gearkassen kræver lidt føling, for at skifte lydefrit,
> men når man først har lært det, skifter den lige så fint som alle andre
> cykler. Yamahas gearkasser har altid været sådan, men har alligevel altid
> holdt fint.
> Mht. benzinøkonomi, så ligger den omkring 20 km/l ved pæn kørsel og omkring
> 17 km/l ved almindelig frisk kørsel. På min '99'er med 18 l tank har jeg
> været oppe på 320 km mellem tankningerne, men den kan nok godt strækkes til
> 350. Normalt får man kun mast 16 liter ned i tanken, men med lidt tålmodig
> kan man godt få plads til 2-3 liter mere
> Tophastighed og den slags? Omkring 225-230 på speedometret, min 30 kg
> lettere storebror har haft den oppe på 235
> Styringen er meget hurtig, og cyklen er let kaste rundt med. Alligevel har
> jeg aldrig oplevet udstabilitet ved nogen hastigheder, på tværs af
> langsgående riller etc., men nogen har dog oplevet det lidt med dårlige
> dæk.
> > De ekstra km er jo ikke slemt, efter min mening, men Jes Vestervangs har
> > vist endnu flere på tælleren, så han kan sikkert snakke med om det
> Næh, hvis cyklen ellers ser pæn ud, så er kilometertallet mindre relevant.
> Jeg har endnu aldrig hørt om motorproblemer på Fazere
| |
Jes Vestervang (19-01-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 19-01-04 18:00 |
|
lohfeld wrote:
> Tak for jeres mange indput
Velbekomme
> Jeg ende op med at vælge Fazeren. Så nu er
> jeg den stolte ejer af en FZS 600 og vendter kun på at det skal blive den
> 1.3.
Tillykke, den skal du nok blive glad for!
> Vi ses der ude ....
Yes sir!
--
mvh Jes Vestervang
| |
Rune \(Bandit600RR\) (19-01-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600RR\) |
Dato : 19-01-04 19:00 |
|
lohfeld wrote:
> Hej Jes og alle andre
>
> Tak for jeres mange indput Jeg ende op med at vælge Fazeren. Så
> nu er
> jeg den stolte ejer af en FZS 600 og vendter kun på at det skal blive
> den
> 1.3. Vi ses der ude ....
Tillykke med den du!
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7
| |
Sune (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 16-01-04 18:26 |
|
"lohfeld" <lohfeld@mcpilots.dk> skrev i en meddelelse
news:bu8pnh$ve1$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej alle Mc-folk
>
> Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget er
i
> mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med lidt
flere
> km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok er FZS´eren
lidt
> dyre i forsikring
>
> Er der nogen der har erfaringer med disser cykler ? Og hvad ville i
råde
Hvor gamle er de og hvad skal du give for dem ?
Tænk dig rigtig godt om - der er stor forskel på 10.000 og 48.000 km.
Jeg tror ikke jeg ville vælge en halvsportsmaskine, der har kørt 48.000
med mindre den er meget billig.
Jeg kan specielt godt lide Banditten, men Fazeren er trods alt bedre
hvis man kan lide at lege på de små svingveje.
--
vh Sune
Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
| |
Armand (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-01-04 20:09 |
|
"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40081eab$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "lohfeld" <lohfeld@mcpilots.dk> skrev i en meddelelse
> news:bu8pnh$ve1$1@abbeden.bunk.cc...
> >
> > .............valget er i mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller
> > en FZS 600 med lidt flere km. (48.000) Km. De koster stort set det
sammen
> > godt nok er FZS´eren lidt dyre i forsikring
>
> Tænk dig rigtig godt om - der er stor forskel på 10.000 og 48.000 km.
> Jeg tror ikke jeg ville vælge en halvsportsmaskine, der har kørt 48.000
> med mindre den er meget billig.
Hvis vi forudser at der køres 50.000 km på hver af dem i løbet af de næste 3
år, så har Bandit'en kørt 60.000, hvilket er ligeså slemt som de 100.000 den
vandkølede(!) Fazer har på tælleren da. :-|
> Jeg kan specielt godt lide Banditten, men Fazeren er trods alt bedre
> hvis man kan lide at lege på de små svingveje.
Næsten 20 Hk mere at gøre det med, en forrygende stelgeometri (= letkørt som
en scooter) samt markedets (stadig) bedste bremser!
--
Armand.
(dog lidt forudindtaget9
| |
Sune (16-01-2004)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 16-01-04 22:55 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bu9cta$9td$1@news.cybercity.dk...
>
[cut]
> Hvis vi forudser at der køres 50.000 km på hver af dem i løbet af de
næste 3
> år, så har Bandit'en kørt 60.000, hvilket er ligeså slemt som de
100.000 den
> vandkølede(!) Fazer har på tælleren da. :-|
Jeg har endnu ikke set beviser på at Bandittens køling er specielt
dårlig i forhold til Fazeren.
Men bortet fra det er der da mange andre sliddele på en mc -
kronrørslejer, hjullejer, gearkasse osv.
Eller hvad med lydpotte - hvor lang tid holder den. Slid i tændingslås,
i speedometer, i ........
Hvornår skal bremseskiverne skiftes ?
Det er da væsentlig om maskinen har kørt 10k eller 48k når vi snakker
slid. Der kan ligge en masse skjulte omkostninger i en slidt MC.
> > Jeg kan specielt godt lide Banditten, men Fazeren er trods alt bedre
> > hvis man kan lide at lege på de små svingveje.
>
> Næsten 20 Hk mere at gøre det med, en forrygende stelgeometri (=
letkørt som
> en scooter) samt markedets (stadig) bedste bremser!
>
> --
> Armand.
> (dog lidt forudindtaget9
--
vh Sune (som også er en smule forudindtaget, men ikke ret meget
Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
| |
Armand (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-04 00:43 |
|
"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40085db5$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:bu9cta$9td$1@news.cybercity.dk...
> >
> [cut]
> > Hvis vi forudser at der køres 50.000 km på hver af dem i løbet af de
> > næste 3 år, så har Bandit'en kørt 60.000, hvilket er ligeså slemt som de
> > 100.000 den vandkølede(!) Fazer har på tælleren da. :-|
>
> Jeg har endnu ikke set beviser på at Bandittens køling er specielt
> dårlig i forhold til Fazeren.
Omvendt ér vandkøling gud!
Før vandkøling blev almindeligt var 100.000 mere end hvad man umiddelbart
skulle regne med uden hovedrep's (á opboring p.g.a. olieforbrug), hvor
dagens vandkølede motorer end ikke er begyndt at skulle efterfyldes med olie
imellem service'ne når de når de 100.000km :-|
Vist er der da oliekølede Suzuki'er der har kørt laaangt, men jeg opfatter
ikke dem generelt som 150.000km's motorer!
> Men bortet fra det er der da mange andre sliddele på en mc -
> kronrørslejer, hjullejer, gearkasse osv.
Jup!
Også et elnet, ikke at forglemme
> Eller hvad med lydpotte - hvor lang tid holder den. Slid i tændingslås,
> i speedometer, i ........
Uvist om distancen eller fabrikatet, endsige brugeren er største faktor
deromkring :-/
> Hvornår skal bremseskiverne skiftes ?
Lige dén er måske relevant nok som km = slid -anskuelse!
> Det er da væsentlig om maskinen har kørt 10k eller 48k når vi snakker
> slid. Der kan ligge en masse skjulte omkostninger i en slidt MC.
--
Armand.
| |
Anders Thorup (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 17-01-04 09:24 |
|
Armand wrote:
>
> Vist er der da oliekølede Suzuki'er der har kørt laaangt, men jeg
> opfatter ikke dem generelt som 150.000km's motorer!
Jeg læste da i et ældre Touring Nyt, om en ældre herre, der havde sin GS400
L(den semi-choppede version af GS400) på 18.år . Den havde lige rundet
161.000Km og det eneste der nogensinde var gjordt i motoren, var en
udskiftning af knastkæden. Den brugte ingen olie mellem service check, men
som der stod i artiklen, så kørte han måske lidt pænere end gennemsnittet
Omvendt undre det mig, at jeg har set en artikel på et tidspunkt omhandlende
SV650, som jo er vandkølet, viste tegn på slid efter 50.000Km, der var så
slemt, at den trængte til en opboring!!!! (Er der en der har et link???)
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX(Der snart runder 100.000Km)
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
Armand (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-01-04 12:05 |
|
"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:buari2$2fgg$1@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Vist er der da oliekølede Suzuki'er der har kørt laaangt, men jeg
> > opfatter ikke dem generelt som 150.000km's motorer!
>
> Jeg læste da i et ældre Touring Nyt, om en ældre herre, der havde sin
> GS400 L(den semi-choppede version af GS400) på 18.år . Den havde lige
> rundet 161.000Km og det eneste der nogensinde var gjordt i motoren, var en
> udskiftning af knastkæden. Den brugte ingen olie mellem service check,
Jup!
Læs lige den første af de af dig citerede linier igen!
Rolf Skovløkkes GSXF1100 er ligeledes vist temmelig nær 300.000km, men det
rokker ikke på min opfattelse af at vandkøling rykkede vildt omkring
holdbarhed(*) - En forskel som Suzuki's oliekølede motorer, der fremkom
inden
da, ikke efterlader en erindring om!
> Omvendt undre det mig, at jeg har set en artikel på et tidspunkt
> omhandlende SV650, som jo er vandkølet, viste tegn på slid efter 50.000Km,
> der var så slemt, at den trængte til en opboring!!!! (Er der en der har et
link???)
Motorrad langdistancetest?
I den var den godtnok markant slidt i cyl-yolerencen, men endnu ikke
opboringstiltrængt!
(*):
Aller bedste eksempel derpå er Kawasaki's GPZ 1100 med indsprøjtning, som
læskede sig i olie længe før 50.000 km, hvorimod den senere 900'er med samme
ydelse trods mindre (vandkølede) motor, ikke brugte noget af betydning, selv
efter 100.000km
--
Armand.
| |
Dennis Hellan Peders~ (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 17-01-04 10:27 |
|
lohfeld wrote:
> Hej alle Mc-folk
>
> Står og skal købe mc for første gang. Er nu nået så langt at valget
> er i mellem en næsten ny GSF 600s (10.000 km)eller en FZS 600 med
> lidt flere km. (48.000) Km. De koster stort set det sammen godt nok
> er FZS´eren lidt dyre i forsikring
>
> Er der nogen der har erfaringer med disser cykler ? Og hvad ville i
> råde ??
Hej.
Jeg syntes da også lidt, at det kommer an på hvad du skal bruge den mest til
!
Er det mest solo kørsel på de små/sjove veje ville jeg tage Fazer'en, for
som andre har været inde på er den nok den sjoveste til det,
da den har lidt mere power at gøre godt med, og så er den utroligt
styrevillig,
Jeg kunne dog godt tænke mig at se Jes, skrabe fodhvilere i begge sider ved
slalom kørsel, inden for den samme vognbane ! ,
nårhh, det kan han vise mig til næste TPT
Men hvis du tit har en bagpå, og måske tasker /oppakning / tanktaske osv.
så ville jeg personligt tage Banditten, der er altså lidt mere plads på den.
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25
| |
Jes Vestervang (17-01-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 17-01-04 11:18 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Er det mest solo kørsel på de små/sjove veje ville jeg tage Fazer'en, for
> som andre har været inde på er den nok den sjoveste til det,
> da den har lidt mere power at gøre godt med, og så er den utroligt
> styrevillig,
> Jeg kunne dog godt tænke mig at se Jes, skrabe fodhvilere i begge sider
> ved slalom kørsel, inden for den samme vognbane !
Det er altså ikke så svært Ved 80 er det rimeligt let, men ved 100
begynder cyklen at styre mere trægt, så der er det sværere - men stadig
muligt
> nårhh, det kan han vise mig til næste TPT
Jaja
> Men hvis du tit har en bagpå, og måske tasker /oppakning / tanktaske osv.
> så ville jeg personligt tage Banditten, der er altså lidt mere plads på
> den.
Ja, den er vist ikke uhyre komfortabel at sidde bag på, men fra '00 blev
passagererfodhvilerne sænket og bageste del af sædet gjort højere. Jeg ved
ikke hvor meget det hjalp.
--
mvh Jes Vestervang
| |
|
|