/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ridser
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 16-01-04 11:16

Sad og dagdrømte en smule og fik den fantastiske ide at jeg ville få min mc
fri for ridser her til foråret. Ikke at jeg har lavet nogen selv, men den
tidligere ejer var åbenbart en kumpedumpe. Men men men, ridserne er ikke
særligt tydelige og ses kun hvis man kigger efter - har aldrig hørt nogen
bemærke dem selvom de stod og savlede over den 1 meter væk. Så spørgsmålet
er om det er det 'værd' at bruge ~10.000 kr på ny kåbe og metaldele. I kan
se nogle billeder af hvor ridserne sidder her:

http://greenman.dk/tmp/ridser1.jpg (nedre venstre kåbe + synlig motordel)
http://greenman.dk/tmp/ridser2.jpg (nedre højre kåbe + udstødning)

Udstødning er jo nok det billigste at skifte ud? Eller hvad? Den den af
motoren der er ridser på (et slags skjold?), hvor meget ville den koste?

Al råd og vejlednig velkommen!


Mikkel Hansen, som igen bruger sin newbiestatus til at holde dkfm
beskæftiget
CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



 
 
TheHobbit (16-01-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 16-01-04 11:35

Mikkel Hansen wrote:
> Sad og dagdrømte en smule.....
[snip ang. - småridser på CBR600 F4]

Umiddlebart ville jeg forsøge at pudse det op uden at skifte dele der
fungerer fint. Det er muligt det ikke kan lade sig gøre at pudse det op så
dine egne kritiske øjne er tilfredse, men hvis det ikke kan ses med det
blottede øje og du kan spare 10.000 så er det jo en go' handel.

Ingen af de dele du skal udskifte er det jeg vil kalde "rørende" billige.
Jeg har nøjagtigt de samme ridser på min GS500E og da jeg undersøgte
ny-priser på delene besluttede jeg mig for at den mer-pris ville en køber
ALDRIG gi'. Så det kunne kun betale sig hvis den var helt gal - og ikke som
tilfældet var - nogle smårider.

Det er min mening om det.

/Stephan - Yamaha DT125, Suzuki GS500 og Hondan CBR600(f3v)

PS: det er jo lige så snart man har noget der er meget tæt på at være
perfekt - så bliver man ekstra kritisk. Min DT'er fra '83 f.eks. den ved jeg
ike rigtigt hvad jeg skal forbedre på - den synes jeg er fin nok og den
ligner noget der er løgn i forhold til GS'eren.



Ukendt (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-04 11:43


> [KLIP]
> PS: det er jo lige så snart man har noget der er meget tæt på at være
> perfekt - så bliver man ekstra kritisk. Min DT'er fra '83 f.eks. den ved
jeg
> ike rigtigt hvad jeg skal forbedre på - den synes jeg er fin nok og den
> ligner noget der er løgn i forhold til GS'eren.
>
> Jamen det er jo ikke tilfældet her manden kører jo på en Honda :D:D

(Sorry kunne ikke lade den stå ubenyttet)

Brian



Peter Hansen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansen


Dato : 16-01-04 11:50


> > ligner noget der er løgn i forhold til GS'eren.
> > Jamen det er jo ikke tilfældet her manden kører jo på en Honda :D:D

Ja, det beviser jo bare at manden har smag for kvalitet.

> (Sorry kunne ikke lade den stå ubenyttet)
> Brian
^^^^^




TheHobbit (16-01-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 16-01-04 12:05

brian jensen wrote:
>> [KLIP]
>> PS: det er jo lige så snart man har noget der er meget tæt på at være
>> perfekt - så bliver man ekstra kritisk. Min DT'er fra '83 f.eks. den
>> ved jeg ike rigtigt hvad jeg skal forbedre på - den synes jeg er fin
>> nok og den ligner noget der er løgn i forhold til GS'eren.
>>
>> Jamen det er jo ikke tilfældet her manden kører jo på en Honda :D:D
Ja, det gør jeg også selv når jeg ikke køre på min lorte skod Yamaha. (Den
volder en del problemer for tiden - som du nok kan regne ud på
tillæsordende.)

Hvad kører du da på?

/Stephan



Ukendt (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-04 18:41


> >> [KLIP]
> >> PS: det er jo lige så snart man har noget der er meget tæt på at være
> >> perfekt - så bliver man ekstra kritisk. Min DT'er fra '83 f.eks. den
> >> ved jeg ike rigtigt hvad jeg skal forbedre på - den synes jeg er fin
> >> nok og den ligner noget der er løgn i forhold til GS'eren.
> >>
> >> Jamen det er jo ikke tilfældet her manden kører jo på en Honda :D:D
> Ja, det gør jeg også selv når jeg ikke køre på min lorte skod Yamaha. (Den
> volder en del problemer for tiden - som du nok kan regne ud på
> tillæsordende.)
>
> Hvad kører du da på?
>
> /Stephan
>
> Hmmmm ved ikk om jeg vil sige det....... OK så skidt jeg kører på en honda
men derfor kunne jeg da godt lige benytte chancen til "at svine ham til på
det groveste"

Brian



Mikkel Hansen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 16-01-04 13:28


"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
news:4007bdd0$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Umiddlebart ville jeg forsøge at pudse det op uden at skifte dele der
> fungerer fint. Det er muligt det ikke kan lade sig gøre at pudse det op så
> dine egne kritiske øjne er tilfredse, men hvis det ikke kan ses med det
> blottede øje og du kan spare 10.000 så er det jo en go' handel.
>

Jeps, jeg er sådan set ganske enig. Er det noget et hvert værksted kan klare
eller skal man til en specialshop?

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Henrik (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 16-01-04 12:13

Mikkel Hansen wrote:

> Sad og dagdrømte en smule og fik den fantastiske ide at jeg ville få min mc
> fri for ridser her til foråret. Ikke at jeg har lavet nogen selv, men den
> tidligere ejer var åbenbart en kumpedumpe. Men men men, ridserne er ikke
> særligt tydelige og ses kun hvis man kigger efter - har aldrig hørt nogen
> bemærke dem selvom de stod og savlede over den 1 meter væk. Så spørgsmålet
> er om det er det 'værd' at bruge ~10.000 kr på ny kåbe og metaldele. I kan
> se nogle billeder af hvor ridserne sidder her:

> http://greenman.dk/tmp/ridser1.jpg (nedre venstre kåbe + synlig motordel)
> http://greenman.dk/tmp/ridser2.jpg (nedre højre kåbe + udstødning)

> Udstødning er jo nok det billigste at skifte ud? Eller hvad? Den den af
> motoren der er ridser på (et slags skjold?), hvor meget ville den koste?

> Al råd og vejlednig velkommen!


> Mikkel Hansen, som igen bruger sin newbiestatus til at holde dkfm
> beskæftiget
> CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Hej Mikkel.

Med hensyn til udstødning og motor dæksel:
Du kan købe en ny slipon Carbonudstødning til ca.: 2000 i UK eller
Tyskland www.artcarbon.com www.louis.de

Du kan også få en carbonsleves (Limadeckelschutz ca.600kr.) til venstre
motordæksel i Tyskland www.moto-forza.de www.carbon.de


mvh
Henrik (CBR600F4)



Dennis Hellan Peders~ (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 16-01-04 14:45

Mikkel Hansen wrote:
> Sad og dagdrømte en smule og fik den fantastiske ide at jeg ville få
> min mc fri for ridser her til foråret. Ikke at jeg har lavet nogen
> selv, men den tidligere ejer var åbenbart en kumpedumpe. Men men men,
> ridserne er ikke særligt tydelige og ses kun hvis man kigger efter -
> har aldrig hørt nogen bemærke dem selvom de stod og savlede over den
> 1 meter væk. Så spørgsmålet er om det er det 'værd' at bruge ~10.000
> kr på ny kåbe og metaldele.

Hej.

Spar de penge !, du skriver selv at du er "newbie", og så kan det hurtigt
vise sig, at det ikke kun var den forrige ejer der var en kumpedumpe ,
og det er som regel som begynder, at man laver de dersens "DOOHHH", ala,
glemt skivebremse lås osv.osv.
Så du skal såmen nok selv, komme til at give den de ridser den _skal_ha', og
så er det jo fedt at man ikke lige har smidt 10K i modellen.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25




Ukendt (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-04 14:57


"Mikkel Hansen" <miha@FJERNMIGborsen.dk> wrote in message
news:bu8dlc$q4a$1@sunsite.dk...
> Sad og dagdrømte en smule og fik den fantastiske ide at jeg ville få min
mc
> fri for ridser her til foråret. Ikke at jeg har lavet nogen selv, men den
> tidligere ejer var åbenbart en kumpedumpe. Men men men, ridserne er ikke
> særligt tydelige og ses kun hvis man kigger efter - har aldrig hørt nogen
> bemærke dem selvom de stod og savlede over den 1 meter væk. Så spørgsmålet
> er om det er det 'værd' at bruge ~10.000 kr på ny kåbe og metaldele. I kan
> se nogle billeder af hvor ridserne sidder her:
>
> http://greenman.dk/tmp/ridser1.jpg (nedre venstre kåbe + synlig motordel)
> http://greenman.dk/tmp/ridser2.jpg (nedre højre kåbe + udstødning)
>
> Udstødning er jo nok det billigste at skifte ud? Eller hvad? Den den af
> motoren der er ridser på (et slags skjold?), hvor meget ville den koste?
>
> Al råd og vejlednig velkommen!
>
>
> Mikkel Hansen, som igen bruger sin newbiestatus til at holde dkfm
> beskæftiget
> CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444
>
Jeg har 2 råd til dig :

1. Vent med at gøre noget ved det som koster penge (lidt poleren har du
sikkert forsøgt). Du er ny på cyklen, og tænk nu hvis du smider den, efter
du har givet de 10000 ??? Eller den bare vælter over på siden. Det ville sgu
være ærgerlligt...

2. Er du ligesom mig og ALLE fejl på din mc skærer dig i øjnene, så prøv at
høre hvad en mc-lakerer skal have for at rette fejlene. Fik selv lavet
skrammer og ridser og derefter 4*klarlak på alle kåbe- og plastdele for
3500,-. Og du kan IKKE se hvor der er repareret !!! Men find en der ved hvad
han laver, ikke en auto-lakerer...


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Mikkel Hansen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 16-01-04 15:01

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:4007ed65$0$6689$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg har 2 råd til dig :
>
> 1. Vent med at gøre noget ved det som koster penge (lidt poleren har du
> sikkert forsøgt). Du er ny på cyklen, og tænk nu hvis du smider den, efter
> du har givet de 10000 ??? Eller den bare vælter over på siden. Det ville
sgu
> være ærgerlligt...
>
> 2. Er du ligesom mig og ALLE fejl på din mc skærer dig i øjnene, så prøv
at
> høre hvad en mc-lakerer skal have for at rette fejlene. Fik selv lavet
> skrammer og ridser og derefter 4*klarlak på alle kåbe- og plastdele for
> 3500,-. Og du kan IKKE se hvor der er repareret !!! Men find en der ved
hvad
> han laver, ikke en auto-lakerer...
>

Ja, som du og Dennis skriver er der en rimelig pæn chance for at jeg
styrter, vælter, skraber den mod noget etc etc og så er pengene spildt. Men,
men, men hvis jeg handlede fornuftigt m.h.t. MC havde jeg nok ikke købt en
til at begynde med Jeg er nok som du beskriver i punkt 2, lidt af en
flueknepper når det kommer til fejl.
Hvor fik du dit lavet henne? Ikke tilfældigvis i nærheden af Amager?

Mange tak for alle jeres svar!

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Ukendt (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-04 11:42


"Mikkel Hansen" <miha@FJERNMIGborsen.dk> wrote in message
news:bu8qrh$9df$1@sunsite.dk...
> "Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail.dk> skrev i en
> meddelelse news:4007ed65$0$6689$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> > Jeg har 2 råd til dig :
> >
> > 1. Vent med at gøre noget ved det som koster penge (lidt poleren har du
> > sikkert forsøgt). Du er ny på cyklen, og tænk nu hvis du smider den,
efter
> > du har givet de 10000 ??? Eller den bare vælter over på siden. Det ville
> sgu
> > være ærgerlligt...
> >
> > 2. Er du ligesom mig og ALLE fejl på din mc skærer dig i øjnene, så prøv
> at
> > høre hvad en mc-lakerer skal have for at rette fejlene. Fik selv lavet
> > skrammer og ridser og derefter 4*klarlak på alle kåbe- og plastdele for
> > 3500,-. Og du kan IKKE se hvor der er repareret !!! Men find en der ved
> hvad
> > han laver, ikke en auto-lakerer...
> >
>
> Ja, som du og Dennis skriver er der en rimelig pæn chance for at jeg
> styrter, vælter, skraber den mod noget etc etc og så er pengene spildt.
Men,
> men, men hvis jeg handlede fornuftigt m.h.t. MC havde jeg nok ikke købt en
> til at begynde med Jeg er nok som du beskriver i punkt 2, lidt af en
> flueknepper når det kommer til fejl.
> Hvor fik du dit lavet henne? Ikke tilfældigvis i nærheden af Amager?
>
Desværre, det er i Århus


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Ukendt (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-04 15:31


"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:4007ed65$0$6689$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
>
> 2. Er du ligesom mig og ALLE fejl på din mc skærer dig i øjnene, så prøv
at
> høre hvad en mc-lakerer skal have for at rette fejlene. Fik selv lavet
> skrammer og ridser og derefter 4*klarlak på alle kåbe- og plastdele for
> 3500,-. Og du kan IKKE se hvor der er repareret !!! Men find en der ved
hvad
> han laver, ikke en auto-lakerer...

Hvorfor ikke en auto-lakerer?

Dannie
Som har fået malet sin mc ved en auto-lakerer!



Jens Jacob Bager Jen~ (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-01-04 21:24

> Al råd og vejlednig velkommen!
>
> Mikkel Hansen, som igen bruger sin newbiestatus til at holde dkfm
> beskæftiget
> CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444

Hej Mikkel

Den korte version. Vil du have en perfekt MC skulle du have købt den fra
starten, det er alt for dyrt at ordne sådanne små imperfektioner selv.

Min CBR har lignende småridser og skrammer. Min har også små skrammer og
ridser på begge sider, men ikke noget der skæmmer det store, og ikke noget
nogen opdager ved første øjekast. Det vil blive ALT for dyrt at rette
fejlene, og én parkering på blød asfaldt, og du er tilbage igen. Hold
pengene i lommen. En CBR 600 F4 i hænderne på en newbie kan hurtigt blive
totalt afskrevet . Brug penge på ordenligt udstyr og et broncekursus.
Ridserne på din rustfrieudstødning burde dog være til at pudse op igen. Prøv
at spørg nogle proffesionelle. Jeg tror der skal mere end Autosol til.

Du skriver du gerne vil i kontakt med folk i KBH området med CBR? Jeg har en
CBR 600 og bor på Nørrebro. Hvad vil du vide?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk



Mikkel Hansen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 17-01-04 01:58


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:ULXNb.7677$MB1.2581@news.get2net.dk...

> Du skriver du gerne vil i kontakt med folk i KBH området med CBR? Jeg har
en
> CBR 600 og bor på Nørrebro. Hvad vil du vide?
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen

Uha, farligt spørgsmål der ;) Men jeg skrev ovenstående før jeg indså
hvilken guldgrube denne nyhedsgruppe er hvis man søger hvilket som helst
info omkring MC. Men stadig, det kunne være rart at få nogle praktiske
demonstrationer af forskellige vedligeholdelsesting, således at jeg bliver
mindre afhængig af værksteder når det drejer sig om den slags. Udover det
ville det da også være spændende at køre nogle ture med andre folk - da jeg,
ud over at være en grum newbie, også er tilflytter kender jeg ikke vejnettet
i- og omkring kbh så godt.

Så hvis du en dag forbarmer dig, er det bare at sende en mail

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste