knæbeskyttelse i læder dragter?
Fra : Bo-gsxR

Dato : 15-01-04 14:45

jeg har købt en 2delt læder dragt, hvor der også er
knæskrabere ( kaldes de det på dk?). hos louis.
men de beskyttere der sidder i foret minder lidt om
den type man kan købe i br hvis man står på rulleskøjter mv.
Den er rimlig ubehagelig og hård, da den heller ikk former
sig efter knæene.

jeg har prøvet at skifte denne ud, med en der kun består af
skum metriale, fra et par goretex bukser. De er væsentlig blødere
og behagelige at bruge. MEN er det nok beskyttelse??
vil de org. blive bedre med tiden?

jeg har købt dragten i denne uge, har ikk kørt med den endnu.
bo-gsxR

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-01-04 15:43

"MEN er det nok beskyttelse??"
Ikke hvis du spørger mig, men det er der sikkert mange meninger om...

"vil de org. blive bedre med tiden?"
Læderet omkring vil muligvis udvide sig lidt så din dragt bliver mere
behagelig. Men ellers er det en af de ting man skal sikre sig sidder godt og
korekt når man køber nyt.
Men giv den lidt tid 2-4 mdr. Afhænger selvfølgelig af hvor meget du kører
med den. Håber det bedste

Jeg valgte min dragt i sin bl.a. fordi at jeg stort set ikke bemærker det i
min dragt, hvor de i andre "skarve" på ben og arme. Men det er nok
individuelt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Futte & Co.

Dato : 15-01-04 16:13

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in message

> MEN er det nok beskyttelse??
> vil de org. blive bedre med tiden?
>
> jeg har købt dragten i denne uge, har ikk kørt med den endnu.
> bo-gsxR

Jamen hvis du ikke kører med'en , er det rigeeeeligggt.

Hvad skal du så bru'en til , eller er det for personligt at spørge om

--
Jørgen , Brøndby, mangler lige kædeværktøj
CB550F , den fine årgang 1975, lettere adskilt

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 18:07

Alt efter hvilken type skum så giver den sig lidt/meget, tag dragten på og
sæt dig i skovskideren foran tv'et....sæt dig evt på an smal ølkasse eller
lign noget der kan simulere at du sidder med bukket ben, se en film....gå
dette godt og skaller former sig er der ingen prob. læg mærke til at jeg
siger former sig, for hvis skummen bare kollapser så er der ikke meget
beskyttelse i dem. test ved at slå på knæene før og efter prøvesidningen.

nogen dragter så som Alpinestars bruger skum understøttet af en plastic
skal....disse giver sig ikke, så hvis de genere kan du godt begynde at kigge
efter nogen andre.

Andre bruger skum som former sig når det bliver krops varmt f.eks. nogen
Furygan og alle schwabenleder....disse skal sidde 5-10 minutter før de
sidder perfect(kan dog være lidt svært i her i kulden at få dem til at sidde
perfekt....men beskyttelsen virker om end de er kolde eller varme)

Til sidst er der hårde skum skaller, dem kender jeg ikek noget til.

Hein-Gericke har nogen gummibeskyttelse til eftermontering i dragter
<http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_search_bk_he.php?se
ssionID=eaa682337d47836bb0f171132e1cae4a@94728773&languageID=1&companyID=1&c
ountryID=1&wgID=1&aogID=&agID=&augID=&productID=&articleID=&labelID=&iStart=
&referer=eb_content_search_bk_he.php&action=search&iLimitCount=20&iLimitFrom
=0#12>
Testede selv den i min gamle læderdragt forrige sommer, og den virker ok,
vandt vist også flere test (jeg huske bike gav den første pladsen).

En sidste note: INGEN dragter beskytter hvis beskyttelsen ikke bliver
siddende hvor den skal, skulle man være så uheldig at tage en tur på
røven....test ved f.eks at se om du kan rotere beskyttelsen i albuen rundt
på armen, eller se om du kan dreje knæskallerne om på knæhaserne...den må
gerne give sig lidt...skal helst vende tilbage til hvor den hører til af sig
selv, og albuen eller knæene må aldrig kunne blive blotlagt så meget at man
kan slå på knoglerne !

Et sted der ofte bliver sparet på er beskyttelsen i dragterne.....stykke sku
m der mest minder om en skum maddras...de får dragten til at buldne ud hvor
den skal og giver indtrykket af beskyttelse, men det er også alt......tråden
de syr med, nogen bruger den samme som vi bruger til at rulle om
roastbeefen.

Hvilken dragt har du købt ?

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-01-04 18:17

"Lasse Lundberg" <lasse_at_lundberg-net_dot_dk> skrev i

> [...]
> Et sted der ofte bliver sparet på er beskyttelsen i dragterne.....stykke
> sku m der mest minder om en skum maddras...de får dragten til at buldne

Den CEbeskyttelse bilka reklamerer med i deres øjeblikkelige tilbud på MC-
tøj, er der nogen der ved om det er "godt nok" i tråd med det her omtalte?

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-01-04 09:13

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> "Lasse Lundberg" <lasse_at_lundberg-net_dot_dk> skrev i

> Den CEbeskyttelse bilka reklamerer med i deres øjeblikkelige tilbud på MC-
> tøj, er der nogen der ved om det er "godt nok" i tråd med det her omtalte?

Hvis den er CE certificeret mener det bare at den lever op til minimums
kravene ! og de minimums krav er ikke særlig høje i tøj. Men hvis de er CE
certificeret er de højst sandsynlig bedre end et stykke skum madras (men det
er et ligge-underlag også :-0) ! man kan næsten altid montere f.eks. hein
gerickes beskyttelse (den af gummi) den ville jeg ikke tvivle på om er god
nok, men da den er så slasket og ikke formet skal man væer sikker på at
dragten sidder tæt. til gengæld former de sig super god, så dragten kan
tillades at sidde tættere.

da jeg stod på røven med haingericke alien dragt, efterlod beskyttelsen
nogle flotte blå mærker, men der hvor det var slemt var hvor beskyttelsen
var drejet rundt, der havde jeg brandmærker, men beskyttelsen have taget det
første slag.

Dragter der oftest bruger skummadras er den gammeldags type (sorte) med
smækbukser og jakke der ikke er lynet på.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-01-04 09:40

Lasse Lundberg skrev:

> der hvor det var slemt var
> hvor beskyttelsen var drejet rundt, der havde jeg brandmærker

....ved du, ved hvilken hastighed de opstod?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-01-04 12:42

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> ...ved du, ved hvilken hastighed de opstod?

50-60 kmt.....lowsidede og kurede ca ..30 meter, for jeg brat blev stoppet
af en kansten.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-01-04 13:23

Lasse Lundberg skrev:

> 50-60 kmt.....lowsidede og kurede ca ..30 meter,

....whourps!

> for jeg brat blev
> stoppet af en kansten.

....pyha!

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 16:56

> ...whourps!

det må du nok sige

> ...pyha!

nej ikek pyha, det var kanstenen der lavede mest skade....var meget øm i den
side der havde ramt kanten....og hvis den ikek havde været der havde cyklen
ikke lagt sig oven på mig...jeg kurede ramte kanten...cyklen havde på magisk
vist rejst sig....og forsøgte at tage det sving jeg var i gang med på egen
hånd....ramte kanstenen og lagde sig pænt ned på mine ben...så jeg brækkede
det lille skinneben (kan ike huske hvad det hedder men det ben bag
skinnebenet)...adrenalinen pumpede og smerterne kom først sårn for alvor ca
1 time senere.....men der gjorde det også nas.....havde kanstenen ikek været
der var jeg gledet i en retning og cyklen havde kørst sit eget ræs....nå det
var billigt sluppen.....jeg havde taget det stille og roligt fordi cyklen
var kold, og ditto dæk (kold og kold det var en 30 graders super sommerdag)
havde jeg nu været igennem min rute...var hastigheden sikkert været en del
højere....nu lider jeg af sving skræk....tager dem som en gammel
dame...suk...der er vel ikek andet for end at hænge i ....

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-01-04 17:58

Lasse Lundberg skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> nej ikek pyha, det var kanstenen der lavede mest skade....

....det var osse sådan jeg mente det - en kantsten kan godt brække ryggen
på én...

> ...adrenalinen
> pumpede og smerterne kom først sårn for alvor ca 1 time
> senere.....

....har selv haft kæbebrud og smadrede tænder uden at det umiddelbart
gjorde ondt...

> nu lider jeg af sving
> skræk....tager dem som en gammel dame...suk...der er vel ikek andet
> for end at hænge i ....

....kørte selv galt i en våd hunde-kurve* for mange år siden - snittede
en lygtepæl...

....kender godt din beskrivelse af at køre i kurver - særlig i fugtigt
vejr er det for mig ikke spændende at lede efter skridgrænsen...

*en kurve, der krummer mere end man kan se, når man går ind i svinget...

Fra : Bo-gsxR

Dato : 16-01-04 15:52

> [...]
> siger former sig, for hvis skummen bare kollapser så er der ikke meget
> beskyttelse i dem. test ved at slå på knæene før og efter prøvesidningen.

de gir ikk de store gener når jeg blot sidder på knæene, men mest når
jeg simulerer "knee-down". Men jeg kan læse at jeg blot skal gi dem lidt
tid. til tilpasning.

> Hein-Gericke har nogen gummibeskyttelse til eftermontering i dragter
Se det link kan jeg ikk få til at virke selv om jeg klipper/klister
kan du ikk prøve www.makeashorterlink.com ?

> En sidste note: INGEN dragter beskytter hvis beskyttelsen ikke bliver
> siddende hvor den skal
de lader til at ville blive på deres rigtige pladser.

> Hvilken dragt har du købt ?
http://makeashorterlink.com/?H2BF43517

den virke solid i syninger og meterialer. ( str. 48 sølv/sort ).
og har beskyttelse alle tænkelige steder: knæ/skindeben, albuer,
skulder, hofter og ryg. ( og jeg kan også passe den med skjoldet
på inden under ).
kritik: ærmerne er lidt posede :-l ( vægttræningen er lidt forsømt
og skulder/albue beskyttelsen virker en smule for stor imo.
skulderne bliver meget brede pga. af denne. og ærmernes str.
er sikkert pga. af der skal være plads til beskytteren.

http://dfm.nathue.dk/bogsxr/VINTER%20TERAPI.JPG
( Takker dig og henrik for svarene )

bo-gsxR http://dfm.nathue.dk/bogsxr

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 17:20

> de gir ikk de store gener når jeg blot sidder på knæene, men mest når
> jeg simulerer "knee-down". Men jeg kan læse at jeg blot skal gi dem lidt
> tid. til tilpasning.

lige netop kneedowns, er noget der er svært for dragter der ikke er
skræddersyet, med mindre den sæføli passer som fod i hose...men knæene vil
stramme til da læderet bliver strukket....det bliver bedre med
tiden....ellers er det jo bare et spg om at ligge cyklen langt nok ned...

> Se det link kan jeg ikk få til at virke selv om jeg klipper/klister
> kan du ikk prøve www.makeashorterlink.com ?

det kan jeg ikek lige få til at virke....gå til www.hein-gericke.de i
venstre hjørne søger du efter 12092003 eller 12092001 eller 12092002

> [...]
> skulderne bliver meget brede pga. af denne. og ærmernes str.
> er sikkert pga. af der skal være plads til beskytteren.

Den dragt ville jeg ikek have nogen problemer med at stole på beskyttelsen,
det med ærmerne er hvad du betaler for ved en skræddersyet. skuldre, knæ og
albuer skal være store. så længe dragten sidder godt. Ud fra dit billede,
vil jeg sige at knæene ser fine ud og elastikken er ikek strukket, det er
godt,og så vidt jeg kan se ser skuldre også fine ud. men din albue...der er
noget galt. hvis du holder dig selv på albuen lav hånden som en kop, sårn
skal beskyttelsen sidde, ærmet ser ud til at være ALT for stort..nu kan
billeder snyde, men beskyttelsen skal ikke deformere dragten på den måde.
siddr beskyttelsen fast ? eller har den rykket sig ? i mange
dragter...ligger din albue i lige i beskyttelses skålen ?

Mvh
Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Frank Thomsen

Dato : 17-01-04 01:40

men din albue...der er
> [...]
> siddr beskyttelsen fast ? eller har den rykket sig ? i mange
> dragter...ligger din albue i lige i beskyttelses skålen ?

albuen ligger i skålen, og hvis jeg blot bukker armen en smule så
sidder den da også nogen lunde fast på samme sted.
og som du siger, så er det nok det jeg får for 3000kr.
jeg har haft kigget på en 4race - spike dragt, men har vurderet
at jeg bruger differencen på mc'en i stedet for at bruge 10k. på
dragten alene. så må der komme en syet dragt på programmet til
senere på året eller i 2005.

bo-gsxR

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 12:12

"Frank Thomsen" <thomsen@os.dk> wrote in message
> [...]
> at jeg bruger differencen på mc'en i stedet for at bruge 10k. på
> dragten alene. så må der komme en syet dragt på programmet til

3kkr er også en ok pris....man få ihvertilfælde meget for pengene synes jeg.
men det er lige indtil at du har stået på røven en gang eller 2 ....så
betyder din dragt og støvler, hjelm, rygbeskytter osv lige pludselig 10x så
meget for dig

og er man i vokse alderen...læs. færdig med studie, fået arbejde, har lidt
flere penge, spiser lidt bedre end da man var på SU og drikker lidt flere
sodavand osv....så er det måske ikek det smarteste at ofre 1600? på en
skræddersyet dragt der ikke vil passe efter vinteren !

Lasse
Mille & Karin & Neelix & Schawabenleder

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 16:20

> [...]
> sodavand osv....så er det måske ikek det smarteste at ofre 1600? på en
> skræddersyet dragt der ikke vil passe efter vinteren !

jeg vokser sku nok ikk mere selv om jeg gerne ville være 10cm højere
og 20kg. tungere. men så skulle kværnen jo også være 20kg. lettere
så Det er vel som det skal være.
Når jeg kigger på listen over mc relateret ting jeg vil have og den er
lang...
Så bliver det desværre ikk altsammen som bliver valgt ud fra drøm, men
også ud fra økonomi. til sæson start ryger der hurtigt 5-10.000 kr. på
ält muligt - dragt, dæk, olie, dyno, service, forsikring ( er kun stilstands
forsikret om vinteren ), og racing 4fun

jeg har kigget på bksleather.co.uk som også ser goe ud, men de
15-16.000 kr. blir ude i fremtiden.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 18-01-04 00:10

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har kigget på bksleather.co.uk som også ser goe ud, men de
> 15-16.000 kr. blir ude i fremtiden.

Brug nu muligheden for at tage til "Hamburger Motorrad Tage" i
månedsskiftet, og få hældt dit legeme i alt hvad der er tilstede af læder
for derigennem at se hvad der måtte passe dig bedst!
Måske at du vil erfare at Vanucci'en blot skulle have været én str. større
(købte du den ikke på postordre? Det er vel stadig ikke forsent at bytte den
ubrugte dragt til rette størrelse efter hjemkomst fra HMT !?) :-/

-- Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 18-01-04 12:10

> [...]
den
> ubrugte dragt til rette størrelse efter hjemkomst fra HMT !?) :-/

sidste udkald for at bytte den er tirsdag d.20
og jeg skal måske arb. næste weekend. tager jeg fri mister jeg
mere end jeg sparer.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 18-01-04 09:21

> sidste udkald for at bytte den er tirsdag d.20
> og jeg skal måske arb. næste weekend. tager jeg fri mister jeg
> mere end jeg sparer.

Måske at du så skulle bytte blindt til nummeret større, hvilket omend ikke
andet så giver dig en fornyet frist :-/ Det koster dig dog returportoen

Personlig har jeg aldrig brugt andet end underbukser og t-shirt under mit
læder, hvor de fleste i min omgangskreds har brugt deres læder som
overtrækstøj over jeans og trøjer, hvilket jo giver dem noget mere spillerum
omkring pasmålene. Og som jeg læser det befinder du dig netop i et dilemma
mellem opfattelsen af en læderdragt der nærmest er klæbet på, og
bære-komforten deraf, og at købe på postordre er nok et kiks i den
forbindelse :-/

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 19-01-04 07:02

Måske at du så skulle bytte blindt til nummeret større, hvilket omend ikke
> andet så giver dig en fornyet frist :-/ Det koster dig dog returportoen

nej, jeg tror nu blot jeg beholde denne her. den skal bestemt ikke være
større i arm-længde og arm tykkelse.
har haft en 50'er før, og den blev hurtigt for stor.

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 17-01-04 12:06

"Frank Thomsen" <thomsen@os.dk> skrev i en meddelelse

> albuen ligger i skålen, og hvis jeg blot bukker armen en smule så
> sidder den da også nogen lunde fast på samme sted.
> og som du siger, så er det nok det jeg får for 3000kr.

Altså:
Protekorerne plejer at være til at fjerne og sidder defor til fixeret med
burretape!
Prøv at kigge efter: Hvis det ser sådan ud på din dragt, så er det da blot
at møblere om på skålene til de sidder hvor man mærker dem mindst - dét skal
men vel ikke
være ortopæd for at klare

--
Armand.
(hvis erfaring derom på sine to Dainese-dragter, er at det var svært at få

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 16:11

> Protekorerne plejer at være til at fjerne og sidder defor til fixeret med
> burretape!

De sidder i lommer, og er ikk til at flytte om på.

bo-gsxR

Fra : Ronni S?rensen

Dato : 17-01-04 23:26

"Lasse Lundberg" <lasse_at_lundberg-net_dot_dk> wrote in message news:<40080f07$0$126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> siddr beskyttelsen fast ? eller har den rykket sig ? i mange
> dragter...ligger din albue i lige i beskyttelses skålen ?

jeg køre os med de gummipuder i min hein-gericke dragt, og de er
rigtig behagelige.. jeg har dog ik prøvet at ryge på røven med den,
men tror da at den ville beskytte mig fint, hvis jeg gjorde

Ronni
VFR 750/F '90

Fra : -V-

Dato : 16-01-04 21:25

Bo-gsxR wrote:
> [...]
> skulderne bliver meget brede pga. af denne. og ærmernes str.
> er sikkert pga. af der skal være plads til beskytteren.

Bo, hvor stor er du?

Højde, vægt, skridtlængde, penislængde? ( )

-V-

Fra : Frank Thomsen

Dato : 17-01-04 01:35

> Bo, hvor stor er du?
Hmmm

ca. 172cm, 62kg.

men højde og bygning fortæller jeg ikk, det er personligt

bo-gsxRRRRR

Fra : -V-

Dato : 17-01-04 02:22

Frank Thomsen wrote:
> Hmmm
>
> ca. 172cm, 62kg.

Og du er en 48?
Hm, så må jeg nok have mig en 50'er.

Hvordan sidder din dragt omkring skuldrene og ryggen?

> men højde og bygning fortæller jeg ikk, det er personligt

Fair nok, jeg burde heller ikke have spurgt....

-V-

Fra : -V-

Dato : 17-01-04 04:04

-V- wrote:

> Fair nok, jeg burde heller ikke have spurgt....

...men i virkeligheden mener du vel 'længde og bygning'....

-V-

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 16:23

> Hvordan sidder din dragt omkring skuldrene og ryggen?

rimlig stramt, nu hvor den er ny.
jeg har tidl. haft en ixs bogo str. 50 og efter nogle mnd.
kunne jeg have cowboybukser og 2 trøjer på inden under
så den blev solgt igen.

bo-gsxR

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-04 02:41

Frank Thomsen wrote:

> Hmmm
>
> ca. 172cm, 62kg.
>
> men højde og bygning fortæller jeg ikk, det er personligt

*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 17-01-04 00:34

> Se det link kan jeg ikk få til at virke selv om jeg klipper/klister
> kan du ikk prøve www.makeashorterlink.com ?

Short-link's er kun temporære og derfor upraktiske med henblik på (endog
ikke særligt) senere læsere :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-04 01:14

Armand wrote:

> Short-link's er kun temporære og derfor upraktiske med henblik på (endog
> ikke særligt) senere læsere :-|

Jep, de skal ihvertfald ikke have lov til at stå alene.
--
mvh Jes Vestervang