Kasko ved prøvetur?
Fra : Anders Houmark

Dato : 13-01-04 02:50

Hejsa..
Er der nogle af jer som kender til et forsikringsselskab der sælger kasko
forsikringer som kun skal dække til en 1-2 timers prøvetur?

Lyder ideen helt dum? Man henvender sig til forsikringsselskabet og siger,
at man skal prøvekøre den-og-den maskine den-og-den dato, de får
stelnummeret at vide, og så giver de et tilbud, f.eks. 300 kroner(?) , og så
kan man trykt tage ud på prøvetur uden at være bange for at ødelægge enten
sælgerens eller sin egen (hvis man har lavet en sådan aftale) økonomi..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bo-gsxR

Dato : 13-01-04 07:51

> Er der nogle af jer som kender til et forsikringsselskab der sælger kasko
> forsikringer som kun skal dække til en 1-2 timers prøvetur?

det mener jeg ikk man kan.
og hvis det er i den situation som du beskrev så er det sælgerens
kasko der skal dække evt. uheld. har sælger ikke sådan en,
så kan det være at din ulykkes forsikring vil dække - Det ved
jeg dog ikke, men ring til dit selskab og spørg.

en sådan forsikring som du efter spørger vil nok være
en rimlig dårlig forretning vil jeg mene.

bo-gsxR

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-01-04 08:18

> Er der nogle af jer som kender til et forsikringsselskab der sælger
> kasko forsikringer som kun skal dække til en 1-2 timers prøvetur?
> 300 kroner

Hej Anders

Uærlige mennesker vil se finten som en måde at få repareret en totalskadet
MC for 300kr.
Her er et Scenarie: Palle smadrer sin Gixxer 1000 med ansvarsforsikring.
Dagen efter får han en kammerat til at "prøvekøre" den for 300kr i kasko.
Han "vælter" på gixxeren og den bliver repareret på kammeratens ancennitet.
Alle er glade pånær forsikringsselskabet.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-01-04 11:07

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

Hej

> [...]
> den for 300kr i kasko. Han "vælter" på gixxeren og den bliver
> repareret på kammeratens ancennitet. Alle er glade pånær

Du / I har ret.. Jeg havde ikke tænkt ideen helt til enden, men kan fint
følge jer.. Selvfølgelig vil det blive udnyttet og misbrugt..
Tak for inputs :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-01-04 09:06

Hvis sælger kender en forhandler godt, så kan man vel fikse et
kommissionssalg. Det skal forhandler selvfølgelig have lidt penge for, og
nok mere end de 300,-
Hvor meget afhænger nok af MC'ens pris. Og nok også af hvor godt man kender
sin forhandler.

Til gengæld dækker forhandlerens forsikring.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 14-01-04 12:40

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvis sælger kender en forhandler godt, så kan man vel fikse et
> kommissionssalg. Det skal forhandler selvfølgelig have lidt penge for, og
> nok mere end de 300,-

<snip>

Jeg har i løbet af min MC karriere haft Special i Aalborg til at sælge 3
MC'er for mig.

Det er jeg meget godt tilfreds med.

Man sparer en massse bøvl og bekymring.

Ganske vist skal de have provision for at sælge den, men den opnåede pris er
sandsynligvis tilsvarende højere fordi den sælges i en MC forretning.
Desuden behøver man ikke plade /forsikring på dyret. De har prøveplade med
casko (=sparede penge i forsikring)

mvh
Bent Erik Thomsen
Nu snart på højrød K100RS bimmer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-01-04 12:47

Bent Erik Thomsen wrote:

> Jeg har i løbet af min MC karriere haft Special i Aalborg til at sælge 3
> MC'er for mig.
> Ganske vist skal de have provision for at sælge den,

Hvor meget drejer det sig om, og hvor lang tid tager det dem at få dem skudt
af? Jeg ved godt at det sidste kommer an på meget, men har du en
fornemmelse af det ifht. f.eks. den blå avis?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-01-04 13:58

Dem jeg kender til ligger på 500-5000kr, alt afhængig af MC'ens pris. De
5000 var en MC til 130.000kr
Men det kommer nok også an på om du selv annoncere eller om det er
forhandleren. De 5000kr var det forhandler som stod for alt.

Ved de 500kr, stod ejeren af MC'en for alt. Incl. fremvisning (dog ikke hvis
det var kunder som blot så den stod i butikken), men den blev ikke
annonceret i dagblade og på nettet mv. Ejeren annoncerede selv i DBA mv. og
aftalte blot at mødes hos forhandler til prøvetur.

Men jeg tror også det afhænger meget af, hvor godt man kender (=hvor mange
penge man har lagt der) sin forhandler.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 15-01-04 14:24

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message

> [...]
> af? Jeg ved godt at det sidste kommer an på meget, men har du en
> fornemmelse af det ifht. f.eks. den blå avis?

Jeg mener jeg gav 3.500 kr sidste gang.

Min Suzukig GS850GS fra 1980 var lidt af en liebhavermaskine. Den stod fra
maj og
blev solgt midt i december måned !

De 2 andre gange har det taget ca. 1½-2 mdr.

Jeg har ingen erfaring med MC salg i den blå avis. Jeg har ikke nerver til
prøvekørslerne.

mvh
Bent Erik

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-01-04 21:51

Bent Erik Thomsen wrote:

> Jeg mener jeg gav 3.500 kr sidste gang.

Det var også en sjat penge :-/ Men ok, det kan da godt være at du har ret i
at pengene bliver hentet ind på en højere salgspris.

> Min Suzukig GS850GS fra 1980 var lidt af en liebhavermaskine. Den stod fra
> maj og blev solgt midt i december måned !

Ok, så er det ikke noget at sige til at de tager 3500,- for det

> De 2 andre gange har det taget ca. 1½-2 mdr.

Det er jo ikke slemt. Mange kan nok bare ikke undvære cyklen så lang tid -
f.eks. mig Der skal jo penge til, for at købe en ny cykel.

> Jeg har ingen erfaring med MC salg i den blå avis. Jeg har ikke nerver til
> prøvekørslerne.

Nej, det er jo lidt skræmmende. Hvis jeg skal sælge en dyrere cykel, så
bliver der ikke uddelt prøvekørsel før jeg har set pengene. En
prøvekigning/lytning bør være nok, til at fortælle køber om det er besværet
værd at skaffe en _bank_check.
--
mvh Jes Vestervang - hvis Fazer blev købt uden prøvetur(!). Dog pga. af
manglende forsikring. Den så også ud som ny... Mmmmmh

Fra : brobaek

Dato : 13-01-04 09:27

Jeg tror det er bedre chance for, at sælger (ejer) kan kasko-forsikre den.
Prøv at få ham til at kontakte sit forsikringsselskab - de kan muligvis
forsikre den, hvis han betaler kasko gældende for din ancinitet og de ser
maskinen først. Jeg ved det dog ikke, men tror da chancen er bedre den vej
rundt.

Mvh
Martin

Fra : Keld

Dato : 13-01-04 18:00

Hvis jeg var et forsikringsselskab.......... engangsbetaling 300,- måske en
totalskadet mc at dække 230.000,- ja klart kom du bare ned til os
!!!!!!!!!
Jeg tror altså ikke at du får noget forsikringsselskab med på ideen,
desværre

--
Keld R1