/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Stadig motorproblemer på min 2t
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 18:49

Ja.

Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.

Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom om
at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har været
startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok hjælper
det at tømme svømmehuset igen.
Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.


--
Thomas Buus
GSXR 250
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk



 
 
Cykellapper (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 12-01-04 18:54


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom
om
> at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har
været
> startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok
hjælper
> det at tømme svømmehuset igen.
> Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.

Lyder som om din svømmerstand er for høj.

Preben
(Cykellapper)



Thomas Buus Andersen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 18:57

Cykellapper wrote:

> Lyder som om din svømmerstand er for høj.

Flyderen går ellers frit og fint, og der er heller ikke noget at
se på overløbet.
Jeg har forresten også prøvet med nyt tændrør (NGK kan jo drille)
>
> Preben
> (Cykellapper)
Thomas



Moller (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-01-04 19:06


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
news:4002dff7$0$4453$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Cykellapper wrote:
>
> > Lyder som om din svømmerstand er for høj.
>
> Flyderen går ellers frit og fint, og der er heller ikke noget at
> se på overløbet.

Ja, men er den stillet til korect højde efter bogen, eller hjælper det
ikke at den kan bevæge sig kvit og frit :)

> Jeg har forresten også prøvet med nyt tændrør (NGK kan jo drille)

hmmmm... så længe du kan få gnist er det nok ik rørende :)

VH
Lars Molnit

> >
> > Preben
> > (Cykellapper)
> Thomas
>
>



Tommy Fer (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 13-01-04 15:24


> hmmmm... så længe du kan få gnist er det nok ik rørende :)


Moller.. du skal huske at der er forskel på gnister. F.eks. er en gul gnist
ikke et godt tegn, plus du skal huske at tændrøret er under tryk når det
skal gnistre under forbrændingen, det er sværer at trække en under tryk.

mvh Tommy Fer



Cykellapper (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 12-01-04 19:09


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4002dff7$0$4453$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Flyderen går ellers frit og fint, og der er heller ikke noget at
> se på overløbet.

Prøv at tage karburatoren af, pil bundkarret af og vend den på hovedet. Så
kan du måle, om svømmerstanden er korrekt. Jeg kender hverken mærke, model
eller mål, men mit gæt er, at din svømmerstand skal sænkes lidt (dvs det mål
du tager, når karburatoren vender på hovedet skal være nogle få mm større).
Den justeres normalt ved at bøje den lidt i blikket, hvis det vel at mærke
er af en type, hvor svømmeren trykker på en "løs" nåleventil.
Er det en svømmer med fast nål i toppen (som på de gamle Bing, der sad på
bl.a. Puch-knallerter i gamle dage) kan det være, svømmeren er utæt.

Lyder ihvertfald som om den får alt for meget benzin.

Kan osse være chokeren, der ikke lukker helt tæt.

Preben
(Cykellapper)



Moller (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-01-04 19:02


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ja.
>
> Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
> det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
> stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.
>
> Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom
om
> at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har
været
> startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok
hjælper
> det at tømme svømmehuset igen.
> Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.

din flydernål fik du renset den ??? så der ikke sider noget i klem så
den ikke kan lukke for benzinen igen, og har du tjekket flyder højden nu du
havde den af ???

Hva med din luft skrue og CO skrue ??? sider de som de skal ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Thomas Buus Andersen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 19:54

Moller wrote:

> din flydernål fik du renset den ??? så der ikke sider noget i
> klem så den ikke kan lukke for benzinen igen, og har du tjekket
> flyder højden nu du havde den af ???

Nålen går helt frit. Den er hægtet på flyderen som er af gummi.
Jeg er ikke sikker på, om den overhovedet kan justeres på sådan en
lille 14mm Dell'Orto kaburator. Men jeg må da ud og forsøge.
>
> Hva med din luft skrue og CO skrue ??? sider de som de skal ???
>
Der er ikke ændret på blandinger eller tomgang overhovedet. Og tændrøret jeg
tog
ud, havde en dejlige chokoladefarve, så den er i vinkel!


> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
Thomas



Wheeler (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 12-01-04 20:43


"Thomas Buus Andersen"

tændrøret jeg tog ud, havde en dejlige chokoladefarve, så den er i vinkel!
>
[KLIP]

Med mindre du spiser "musse"gråt chokolade, er blandingen for fed ->for
meget benz!
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26
VFR 750 F
TDR 125 R



Thomas Buus Andersen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 21:58

Wheeler wrote:

> [KLIP]
>
> Med mindre du spiser "musse"gråt chokolade, er blandingen for fed
> ->for meget benz!
Ah okay. En anelse lysere end lyst chokolade fra Marabou, Toms , u name it!
Men jeg kan jo tage det sidste stykke tape af min indsugning og se om det
forandre farven en anelse mere!

Thomas



Hekto (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-01-04 00:09

Thomas Buus Andersen wrote in
news:40030a5e$0$8982$ba624c82@nntp01.dk.telia.net:

> Wheeler wrote:
>
>> [KLIP]
>>
>> Med mindre du spiser "musse"gråt chokolade, er blandingen for fed
>> ->for meget benz!
> Ah okay. En anelse lysere end lyst chokolade fra Marabou, Toms , u
> name it! Men jeg kan jo tage det sidste stykke tape af min
> indsugning og se om det forandre farven en anelse mere!
>
Det er sikkert fint nok, for den får jo nok ikke for lidt olie!



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tommy Fer (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 12-01-04 20:00


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ja.
>
> Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
> det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
> stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.


Hvad med det tændrør der?

mvh Tommy Fer



Thomas Buus Andersen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 20:06

Tommy Fer wrote:

> Hvad med det tændrør der?

Der er friskt på - ingen forskel!

>
> mvh Tommy Fer

Thomas



Hekto (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-01-04 21:25

Thomas Buus Andersen wrote in
news:4002de01$0$25156$ba624c82@nntp01.dk.telia.net:

> Ja.
>
> Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i
> begge, og log det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på ,
> men problemet er der stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort
> det rent.
>
> Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt
> langsom om at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned
> igen. Efter den har været startet et par gange, vil den ikke
> rigtig starte, men mærkeligt nok hjælper det at tømme svømmehuset
> igen. Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.
>
>
Ja, det var tank og dunk; men hvad med kaburatoren? Er den helt fri
for vand? Der skal bare en mikroskopisk dråbe til at stoppe en dyse.

Du må nok skille kaburatoren ad, og skylle med sprit, og puste den
godt igennem.
Det er det eneste jeg sådan lige kan komme i tanker om der kan være
galt, med de symptomer.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Thomas Buus Andersen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 21:57

Hekto wrote:

> Ja, det var tank og dunk; men hvad med kaburatoren? Er den helt fri
> for vand? Der skal bare en mikroskopisk dråbe til at stoppe en dyse.
>
> Du må nok skille kaburatoren ad, og skylle med sprit, og puste den
> godt igennem.
> Det er det eneste jeg sådan lige kan komme i tanker om der kan være
> galt, med de symptomer.
Den har jeg også været igennem flere gange.
Det ser dog ud til, efter jeg prøvede at rense for 117'ne gang, at den kører
bedre.
Og for sjov drejede jeg lige tomgangsskruen to gange ud, og det hjalp også
noget.
Men den er stadig ikke helt som før. Der må rodes videre.

Thomas



Wheeler (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 12-01-04 22:10


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote
Men den er stadig ikke helt som før. Der må rodes videre.
>
> Thomas

[KLIP]

Vakumslange på karb. sidder vel ikke og bliver klemt/smeltet af
udstødn./eller er hoppet af?
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26
VFR 750 F
TDR 125 R



Thomas Buus Andersen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 12-01-04 22:41

Wheeler wrote:

> Vakumslange på karb. sidder vel ikke og bliver klemt/smeltet af
> udstødn./eller er hoppet af?

Der er ikke vacum på. Det er en rigtig lille racer :) Der er kun en hane til
at åbne og lukke benzinen, og den er åbnet!

Thomas



Hekto (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 13-01-04 00:09

Thomas Buus Andersen wrote in
news:40030a03$0$24847$ba624c82@nntp01.dk.telia.net:


> Den har jeg også været igennem flere gange.
> Det ser dog ud til, efter jeg prøvede at rense for 117'ne gang, at
> den kører bedre.
> Og for sjov drejede jeg lige tomgangsskruen to gange ud, og det
> hjalp også noget.
> Men den er stadig ikke helt som før. Der må rodes videre.
>
Har du sådan RIGTIGT haft den skildt ad? Tomgangs og luftskrue ud,
alle dyser ude o.s.v.?

En anden mulighed, kunne måske være membranen?
Pick-up'en til tændingen, herunder skidt eller rust på svinghjulet,
så den tænder forkert.
For lille hul/ eller forstoppelse af benzintilførslen fra tanken.



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

hans mogensen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : hans mogensen


Dato : 13-01-04 17:09

Thomas Buus Andersen wrote:

> Ja.

> Jeg fik tømt tank og benzin dunk. Fyldte så kaburatorsprit i begge, og log
> det stå natten over. Fik du smidt frisk benzin på , men problemet er der
> stadig. Jeg har også tømt bundkaret og gjort det rent.

> Jeg kan godt starte maskinen, men når man gasser op, er den lidt langsom om
> at opfatte gassen, og den er længe om at falde ned igen. Efter den har været
> startet et par gange, vil den ikke rigtig starte, men mærkeligt nok hjælper
> det at tømme svømmehuset igen.
> Iøvrigt kan den ikke gå i tomgang overhovedet.


:jeg er sikker på at det er din indsugningsstuds der er utæt... så suger
den falsk luft det bevirker at den ikke vil slippe gassen og at den ikke
kan gå i tomgang da den suger for meget luft ind i forhold til benzin...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste