fugt i tændrørshætterne
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-01-04 10:00

Hej D.F.M.

Det har regnet hele dagen i går, og her til morgen vil min fede offroader
ikke starte. Jeg formoder det er fugt i tændrørshætterne (den har doppelt
tændrør). Hvad er smart at bruge til at puste fugten ud med? Jeg har
overpenslet tændrøret med silikoneolie, men der er åbenbart ikke nok til at
stoppe fugten.

Hvad gør i andre?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 12-01-04 10:56

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]

> tændrør). Hvad er smart at bruge til at puste fugten ud med? Jeg har
> overpenslet tændrøret med silikoneolie, men der er åbenbart ikke nok til at

Rens tændrørstoppe/tændrørshætterne godt med sprit, og tør med
hårtørrer/trykluft baw'etter. Forsegling med silikoneolie igen bagefter,
er sikkert ikke en dårlig idé, evt kombineret med lidt
"silicone-opfriskning" af tændrørshættegummidele.

..og husk snavs mættet med lidt saltvand, leder strømmen uheldig godt.

Ovenstående virkede i hvert fald en gang da min CB750 i vådt vejr bare
seriøst havde bestemt sig for IKKE at ville starte.

Kenneth S
R1

Fra : Henrik

Dato : 12-01-04 11:27

Kenneth Sørensen wrote:

> [...]

> Ovenstående virkede i hvert fald en gang da min CB750 i vådt vejr bare
> seriøst havde bestemt sig for IKKE at ville starte.

Enig . . . Tændrørshætte, tændkabel og tændspole skal være 100% rent.
Så pensler/sprayer du med et siliconeprodukt, og lader det tørre til
imorgen.
p.s. Pas på at du ikke kommer silikone på malede dele på mc'n evt. tank og
andet.

mvh
Henrik.

Fra : Frans Jensen

Dato : 12-01-04 11:41

On Mon, 12 Jan 2004 09:59:54 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> [...]
>tændrør). Hvad er smart at bruge til at puste fugten ud med? Jeg har
>overpenslet tændrøret med silikoneolie, men der er åbenbart ikke nok til at

bander sjap og salt langt væk

men ellers forsøger jeg altid at holde hætte og tændrør så rene
og tørre som muligt

diverse smøre/spraymidler har det med at gøre ondt værre efter
kort tid da disse midler medvirker til at holde på snavs og
dermed fugt

jeg har i hvert fald endnu ikke fundet nogen vidunderspray som
var den endelige løsning på tændingsfugt om vinteren
--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-01-04 12:55

> [...]
> (den har doppelt tændrør). Hvad er smart at bruge til at puste fugten
> ud med? Jeg har overpenslet tændrøret med silikoneolie, men der er

Kontaktspray er sikkert fint, hvis man lige har brug for at køre med det
samme. Det er fugtfortrængende og giver en god ren kontaktflade. Sprayen i
sig selv er ikke ledende, så krybestrømme skulle også blive mindsket.

Men som de andre skriver, så holder sådan noget jo ikke evigt, og det
tiltrækker nok mere skidt, og en mere holdbar løsning er nok fuldstændig
rengøring. Jeg tror faktisk WD40 er fint til at fjerne skidt og fugt,
kombineret med en trykluftpistol. Det plejer jeg at gøre med min, og den har
aldrig haft problemer pga. fugt, selvom jeg mange gange har kørt i silende
regnvejr, og MC'en står parkeret udenfor i al slags vejr. Mine
tændrørshætter/tændrør er ikke dækket af noget, så regnen pisker direkte ind
på dem. Jeg kører dog ikke ret meget når temperaturen er under frysepunktet,
så om noget andet gør sig gældende her, skal jeg ikke kunne sige.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-01-04 19:02

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:9mtMb.380$V%6.230@news.get2net.dk...
> [...]
> tændrør). Hvad er smart at bruge til at puste fugten ud med? Jeg har
> overpenslet tændrøret med silikoneolie, men der er åbenbart ikke nok til

Hvis jeg skal afsted... sprøjter pronto ud over det hele.. og starter
bagefter....

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-01-04 21:27

> Hvis jeg skal afsted... sprøjter pronto ud over det hele.. og starter
> bagefter....

Jeg har renset tændrørshætter i sprit, men det hjalp ikke. I morgen tidlig
får den pronto kuren. Jeg har haft problemer med tændningslåsen før, og den
er overhældt med motoroliefor ikke at fryse sammen. Det er sikkert den der
er kortsluttet eller noget. Nå men jeg håber ikke det bliver det offentlige
i morgen. Det tager en time for 20km og koster 30kr hver vej. No wonder alle
vil have deres eget motoriserede køretøj.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-01-04 13:27

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [ ... ] Nå men jeg håber ikke det bliver det offentlige i
> morgen. Det tager en time for 20km og koster 30kr hver vej. No
> wonder alle vil have deres eget motoriserede køretøj.

Så tager du da bare trædecyklen. Der kan du også tage de 20 km på en
time (jeg tager de 18 km til arbejde på 40-45 minutter), og så er det
så godt som gratis. Så kan du også med god samvittighed bruge de 30
kroner på en ekstra shawarma fra Elvans når du kommer hjem

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-01-04 22:00

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> så godt som gratis. Så kan du også med god samvittighed bruge de 30
> kroner på en ekstra shawarma fra Elvans når du kommer hjem

SELVPINER!!! altså ud over shawarma delen!

Mvh Tommy Fer

Fra : Moller

Dato : 15-01-04 22:38

> [...]
> så godt som gratis. Så kan du også med god samvittighed bruge de 30
> kroner på en ekstra shawarma fra Elvans når du kommer hjem

Sadist at nævne selvpineri og Elvans i samme sætning burde være
strafbart.

VH
Lars Molnit
Som nu har mega lyst til en kyllingekebab menu snasker fra Elvans.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-01-04 13:34

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Sadist at nævne selvpineri og Elvans i samme sætning burde være
> strafbart.

Jeg har jo ikke råd til en vinterkværn, så jeg holder mig til
selvpineriet (som i øvrigt giver fin form til skiferien i næste
uge). Jeg antager at det heller ikke er bedre at jeg forleden fik et
lift i madkasse til arbejdet?

--
Jacob, fattigrøv | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*