Wheeler wrote:
>
> Mystisk - at en højere tomgang får din DT'er til at blive mere smedig
> ved gearskift. Hvis du havde justeret den NED i tomgang (lettere at få
> tandhjulene i indhak ved lavere rpm.)havde jeg kunnet forstå det(?)
>
> Nå, men skidtet kører, og det er jo det vigtigste
Det kan have været et tilfælde at jeg synes den kørte bedre for få timer
senere gik den HELT i stå i et kryds. Den var umulig at holde liv i. Jeg
trak den ud af trafikken og ind til siden hvor jeg pumpede den (kickstart)
indtil den startede igen. Jeg legede lidt frem og tilbage med det lille
hjul - men uanset hvad jeg gjorde skulle jeg holde på gassen for at den ikke
gik ud.
Nå... jeg kørte til træning uden at gå i stå og da jeg kom ud igen startede
den uden probl om kørte fint de første 300 m. Så begyndte den at hakke og
pruste for tilsidst at gå ud. Denne gang kunne den ikke states igen - heller
ikke med intens pumpen på kickstarter - choker - gas - you name it. Så trak
jeg den (ca. 200 m) til nærmeste tank hvor jeg købte noget kab.sprit og
hældte ca. 3 dl på (tanken var ca. ½ fuld så jeg ville ikke gi den en hel
liter på og køre på ren kab.sprit). Efter lidt tid startede den igen og
kørte resten af vejen hjem.
Tidligere på dagen havde kæresten gjort nøjagtigt det samme i bilen (en Golf
fra '90). Hun havde ikke trukket den - men kørt mod en tank da den begyndte
at "hakke" og endte med at gå de sidste 100 m.
Jeg må se hvordan det udvikler sig.
Stephan