farvekode ?
Fra : Jane Ewerty

Dato : 10-01-04 22:37

Hejsa

Er der nogen i gruppen, der kan hjælpe med at få fat i en farve kode til en
Honda CBR 600 F2 fra 1994 (bordeaux-sort-sølv).
Det er farvekoden på bordeaux jeg er ude efter, jeg har købt en
sædeskal som jeg skal have lakeret.

Jeg fandt engang en hjemmeside om Honda CBR 600 hvor der var
billeder af alle de farvesammensætninger Hondaen har haft. Igen
er der nogle i gruppen der kender til denne hjemmeside ?
Har selvfølgelig ikke få føjet den til fortrukne.

MVH
JEK

Fra : Armand

Dato : 11-01-04 00:22

"Jane Ewerty" <kneis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda CBR 600 F2 fra 1994 (bordeaux-sort-sølv).
> Det er farvekoden på bordeaux jeg er ude efter, jeg har købt en

Jeg er bange for at al staffering såvel som sekundære farveflader i dag er
decideret serigrafi (klistermærker), og hvis ikke at bordeux er grundfarven
vil man ikke kunne finde koden på den

I fald er alternativet at få lakereren til at scanne kuløren og levere (er
det mon et DIY-job(*), eller en kammerat der skal "fuske"?) fluidum'et.
Medmindre at du selv falder for klistermærke-ideen, hvormed nærmeste
serigrafi-firma vil kunne hjælpe!

(*)
Der er negative erfaringer med såvel resultatet, som deraf følgende
totaløkonomi (efter en omlakering ved rette person), ved hjemmelakering -
Også selv om jobbet umiddelbart "tænder" en

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 11-01-04 09:20

On Sat, 10 Jan 2004 22:37:19 +0100, "Jane Ewerty" <kneis@cool.dk>
wrote:

>Er der nogen i gruppen, der kan hjælpe med at få fat i en farve kode til en
>Honda CBR 600 F2 fra 1994 (bordeaux-sort-sølv).

Farvekoder er desværre mange ting og ikke entydigt,måske du bruge flg:

http://www.color-rite.com/pntchrt.cfm?&DID=49&User_ID=237322&st=3789&st2=-87395833&st3=51043635

http://home.worldonline.de/home/cbr/modelle.htm

--
-Michael

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-01-04 13:33

> [...]
> til en Honda CBR 600 F2 fra 1994 (bordeaux-sort-sølv).
> Det er farvekoden på bordeaux jeg er ude efter, jeg har købt en

Hej Jane

Jeg har en CBR F2 i samme farver som din. De originale Honda favekoder er:
Farve NH-343P Code NH343K. Ikke at en maler kan bruge det til noget. Jeg har
et lille stykke kåbe jeg gerne vil have malet. Det er det lille stykke bag
sædet mellem de to sidestykker. Jeg tænkte vi måske kunne finde ud af noget?
Du kan bruge mit kåbestykke til at få "skudt" farven hos en maler. Du skal
dog lige kontrollere at farven macher din CBR, da den bourdeaux farve godt
kan bleges lidt, og derfor behøver de to cykler ikke have præcis samme farve
nu, selv om de var ens for 10 år siden. Hvad siger du?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85