Betalt bredbånd-hvordan?
Fra : jens v

Dato : 04-02-04 12:30

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med regler omkring firma-betalt bredbånd.
Jeg tænker her på om regningen bare sendes til firmaet eller??????

mvh jens v

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 16:20

jens v wrote:
> Hej
> Er der nogen der kan hjælpe mig med regler omkring firma-betalt
> bredbånd. Jeg tænker her på om regningen bare sendes til firmaet
> eller??????

Ja, hvis firmaet betaler bredbånd så er det vel bare at sende regningen til
firmaet. Bredbåndsudbyderen er da ligeglad med hvor pengene kommer fra.....

.... åh du tænker måske skattemæssigt - her kommer reglen om fri telefon ind
i billedet.

Du bliver skattepligtig af 3000 kr / år og så har du (set fra skattefars
side) fri telefon, fri mobil telfon og bredbånd. Det gælder i øvrigt alle
regninger i husstanden også konens og børnenes mobiltelefoner som så også er
fradragsberettiget.

Det eneste aber-dabei er at jeg ikke kan huske om du skal have fri telefon
også, før de andre ting træder i kraft

/karsten

Fra : jens v

Dato : 04-02-04 16:29

"Karsten Madsen" <6 SNABELA drosselvej PUNKTUM dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> firmaet. Bredbåndsudbyderen er da ligeglad med hvor pengene kommer
fra.....

> ... åh du tænker måske skattemæssigt - >

Jep.

> Du bliver skattepligtig af 3000 kr / år og så har du (set fra skattefars
> side) .

149 kr. pr. måned x 12= 1788 kr. om året. Så kan det jo slet ikke betale
sig.

> Det eneste aber-dabei er at jeg ikke kan huske om du skal have fri telefon
> også, før de andre ting træder i kraft

Hvad hvis man bruger webspeed? Det kører over TV stikket.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 16:57

jens v wrote:
> [...]
> Jep.
> 149 kr. pr. måned x 12= 1788 kr. om året. Så kan det jo slet ikke

Hvis du kan har bredbånd, så er der to regler:
1. Du har ikke adgang til firmaets netværk : Skat af 1788 - så er det jo en
gave fra firmaet
2. Du har adgang til firmaets netværk : Skat af 0,-, så er det jo en
nødvendighed for at kunne arbejde hjemmefra (virkning fra 2002)

> Hvad hvis man bruger webspeed? Det kører over TV stikket.

Så er det vel som ovenfor - altså ikke fri telefon, men bredbånd 1 eller 2

/karsten

Fra : Lars Gosvig

Dato : 04-02-04 18:05

I skal huske, at private udgifter til telefon (både fastnet og mobil) kan
fratrækkes i det beløb, der tillægges den personlige indkomst.

/Lars

Fra : Karl Viggo

Dato : 04-02-04 20:33

"jens v" <jens_verner@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der kan hjælpe mig med regler omkring firma-betalt bredbånd.
> Jeg tænker her på om regningen bare sendes til firmaet eller??????

Inden du 'bare' sender regningen til firmaet er det nok en god ide, at have
en aftale med firmaet om at de er indforståede med dette.

Viggo

Fra : jens v

Dato : 05-02-04 08:07

"Karl Viggo" <karlviggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
have
> en aftale med firmaet om at de er indforståede med dette.

Nu er det mig der er firma, så den del er på plads.
Det vi gerne vil undgå er at skattefar kommer med sin klamme hånd og snupper
hele fordelen for medarbejderen.

mvh jens v

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 10:00

jens v wrote:
> Nu er det mig der er firma, så den del er på plads.
> Det vi gerne vil undgå er at skattefar kommer med sin klamme hånd og
> snupper hele fordelen for medarbejderen.

Du (din medarbejder) kan ikke komme til at være skattepligtig af mere end de
faktiske udgifter.

/karsten

Fra : jens v

Dato : 05-02-04 10:47

> Du (din medarbejder) kan ikke komme til at være skattepligtig af mere end
de
> faktiske udgifter.
>
> /karsten

OK. Tak for venlig hjælp :)

mvh jens v

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:55

jens v wrote:
> "Karsten Madsen" <6 SNABELA drosselvej PUNKTUM dk> skrev i en
> meddelelse news:402205fb$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> OK. Tak for venlig hjælp :)

Men spørg på det lokale skattekonto for at blive helt sikker.

Fra : jens v

Dato : 05-02-04 16:25

> Men spørg på det lokale skattekonto for at blive helt sikker.

Jeg vender det med min revisor.

mvh jens v