/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Hvis du er i VVS eller EL branchen, så vil~
Fra : Soeren


Dato : 30-01-04 01:01

Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har haft
stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig mest,
er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om at
download programmet og prøve det gratis i 30 dage.

Så jeg gør uden tvivl noget forkert, og jeg ville gerne vide, om det er
præsentationen, produktets udformning, prisen eller slet og ret konceptet.

Det er udviklet i samarbejde med en VVS-Tekniker, der var meget entusiastisk
omkring produktet og som mente, at det havde et kæmpe potentiale. Kort og
godt handler det om at administrere faste tilbagevendende opgaver, og
programmets design henvender sig især til virksomheder, der tilbyder denne
type services til forskellige kunder, selv om det også burde være
anvendeligt for virksomheder, som kun vil administrere interne opgaver.

Hvis du gider at kigge forbi:

http://www.dalbydata.dk/iterativ.htm

vil jeg meget gerne høre din mening. Er den gal med præsentationen,
programmet, konceptet, prisen, er det forkert at tilbyde folk at downloade
programmet istedet for at tilbyde at sende det på CD osv. osv.


Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du ikke
hører til ovennævnte faggrupper.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Søren Dalby




 
 
Robert Petersen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Robert Petersen


Dato : 30-01-04 08:21

Har du prøvet med direct mail, og derefter en opfølgende telefon opringning
?
Synes også at du burde finde/lave noget grafik som understøtter programmet
funktioner, således at man hurtige fanger programmets budskab !

Hilsen Robert



Soeren (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 31-01-04 20:15

Hej Robert, tak for dit svar.

Jo, jeg har tænkt på direct mailing, men jeg ved ikke, hvor jeg kan finde en
adresseliste. Problemet med opfølgende telefonopringninger er, at jeg har et
fuldtidsarbejde og vist desuden ikke er særlig god til den slags Men jeg
tror, at du har ret i, at det er den rette markedsføringsmetode.

MHt. til grafikken, har du ret i at det kunne være en god ide med en form
for flowdiagram. Det har jeg taget til mig.


"Robert Petersen" <veng_spam_@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:RBnSb.1622$3e5.1373@news.get2net.dk...
> Har du prøvet med direct mail, og derefter en opfølgende telefon
opringning
> ?
> Synes også at du burde finde/lave noget grafik som understøtter programmet
> funktioner, således at man hurtige fanger programmets budskab !
>
> Hilsen Robert
>
>



J.K.Arning (30-01-2004)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 30-01-04 10:21


"Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in message
news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>
> Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du
ikke
> hører til ovennævnte faggrupper.
>

Ok jeg er ikke håndværker men i IT relateret branche og det der kunne få
mig til
at fordufte er 3 ting:

1. Manualen er ikke færdig .. personligt benytter jeg næsten aldrig
manualer
men der er sikkert mange af dine potentielle brugere der ville være glad
for
den så se asap at få lavet FAQ / OSS på siden .. det tager ikke mange
minutter.

2. Din GUI .. grafiske bruger grænseflade .. eller slet og ret
programmets udseende
om du vil .. det lugter at noget amatør program. Folk er vant til
Windows med farvede
ikoner smarte menuer strålende farver osv. og dit program udsender et
helt andet budskab
ved fraværet af alle de elementer. Så få pyntet på programmet .. frem
med makeuppen.

3. Cases .. eksempler .. helst mange af dem .. udtalelser fra personer
der har brugt
programmet eller kender det på anden måde. Du skal hjælpe potentielle
brugere
med at få øje på deres uopfyldte behov og det gør du absolut intet for
... nul og niks!
Opsæt scenarier hvor du gerne vedhjælp af grafik og velformulerede
forklarende
tekst guider folk igennem at forstå hvor styrken er i dit produkt ..
husk at dine potentielle
brugere ikke har noget behov .. ihvertfald ikke et de selv kan se det er
dit job at begejstre
dem.

Regards



J.K.Arning (30-01-2004)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 30-01-04 10:26


"J.K.Arning" <news@no_spam_arning.dk> wrote in message
news:gmpSb.6974372$Id.1135015@news.easynews.com...
>
> "Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in message
> news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> >
> > Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du
> ikke
> > hører til ovennævnte faggrupper.
> >

Og så glemte jeg .. hele dit site trænger til at blive poleret op
eftersom
du benytter det som salgs kanal .. vi er tilbage ved det med glimmer
og farver og selvsagt i smagfuld udførelse. Tag evt. et smugkig på
nogle af dine konkurrenter ( andre software huse ) og se hvad
budskab deres site viderebringer.

Regards



Soeren (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 31-01-04 20:23

Ja, det er jo den generelle kritik Min dogme-hjemmeside synes bestemt at
skulle have en overhaling Jeg har satset på at lave en læsevenlig side
uden pjank, men jeg kan nu forstå, at det ikke helt falder i læseres smag,
så det vil jeg ændre på!

Tak for inputtet

"J.K.Arning" <news@no_spam_arning.dk> skrev i en meddelelse
news:hqpSb.6974743$Id.1125777@news.easynews.com...
>
> "J.K.Arning" <news@no_spam_arning.dk> wrote in message
> news:gmpSb.6974372$Id.1135015@news.easynews.com...
> >
> > "Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in message
> > news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > >
> > > Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du
> > ikke
> > > hører til ovennævnte faggrupper.
> > >
>
> Og så glemte jeg .. hele dit site trænger til at blive poleret op
> eftersom
> du benytter det som salgs kanal .. vi er tilbage ved det med glimmer
> og farver og selvsagt i smagfuld udførelse. Tag evt. et smugkig på
> nogle af dine konkurrenter ( andre software huse ) og se hvad
> budskab deres site viderebringer.
>
> Regards
>
>



Soeren (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 31-01-04 20:22

Hej JK, tak for dit svar.

1) Ja, du har ret, manualen og OSS skal laves færdigt i en fart. Der har nu
ikke været nogle ofte stillede spørgsmål, men jeg kan selvfølgelig prøve at
gætte

2) Jeg er helt enig med dig i, at flot grafik sælger og imponerer, men hvis
det ikke er udformet at en professionel, kan det have den modsatte effekt.
Om manglen på denne ligefrem for et program til at fremtræde som
amatørarbejde, er en måske lidt radikal holdning, men programmet kan bestemt
piftes op.

2) Helt enig !! Problemet er, at der ikke rigtigt har været
kundesituationer, der kan ligge til grund. Men jeg har bestemt taget det til
mig.


"J.K.Arning" <news@no_spam_arning.dk> skrev i en meddelelse
news:gmpSb.6974372$Id.1135015@news.easynews.com...
>
> "Soeren" <nospam@nospam.com> wrote in message
> news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> >
> > Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du
> ikke
> > hører til ovennævnte faggrupper.
> >
>
> Ok jeg er ikke håndværker men i IT relateret branche og det der kunne få
> mig til
> at fordufte er 3 ting:
>
> 1. Manualen er ikke færdig .. personligt benytter jeg næsten aldrig
> manualer
> men der er sikkert mange af dine potentielle brugere der ville være glad
> for
> den så se asap at få lavet FAQ / OSS på siden .. det tager ikke mange
> minutter.
>
> 2. Din GUI .. grafiske bruger grænseflade .. eller slet og ret
> programmets udseende
> om du vil .. det lugter at noget amatør program. Folk er vant til
> Windows med farvede
> ikoner smarte menuer strålende farver osv. og dit program udsender et
> helt andet budskab
> ved fraværet af alle de elementer. Så få pyntet på programmet .. frem
> med makeuppen.
>
> 3. Cases .. eksempler .. helst mange af dem .. udtalelser fra personer
> der har brugt
> programmet eller kender det på anden måde. Du skal hjælpe potentielle
> brugere
> med at få øje på deres uopfyldte behov og det gør du absolut intet for
> .. nul og niks!
> Opsæt scenarier hvor du gerne vedhjælp af grafik og velformulerede
> forklarende
> tekst guider folk igennem at forstå hvor styrken er i dit produkt ..
> husk at dine potentielle
> brugere ikke har noget behov .. ihvertfald ikke et de selv kan se det er
> dit job at begejstre
> dem.
>
> Regards
>
>



J.K.Arning (01-02-2004)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 01-02-04 19:46



Soeren wrote:
> Hej JK, tak for dit svar.
>

Så lidt ..
> 1) Ja, du har ret, manualen og OSS skal laves færdigt i en fart. Der
> har nu ikke været nogle ofte stillede spørgsmål, men jeg kan
> selvfølgelig prøve at gætte
>

Det er jo lige det .. gæt løs .. langt de flleste OSS`er bygger på gæt
og
ikke på konkrete spørgsmål.

> 2) Jeg er helt enig med dig i, at flot grafik sælger og imponerer,
> men hvis det ikke er udformet at en professionel, kan det have den
> modsatte effekt. Om manglen på denne ligefrem for et program til at
> fremtræde som amatørarbejde, er en måske lidt radikal holdning, men
> programmet kan bestemt piftes op.
>

Ja helt muligt og husk det er jo bare min mening den behøver langt fra
være korrekt.

> 2) Helt enig !! Problemet er, at der ikke rigtigt har været
> kundesituationer, der kan ligge til grund. Men jeg har bestemt taget
> det til mig.
>
>

Så er vi tilbage ved OSS`en .. digt løs .. lyv om du vil kalde det det
internettet er fuldt med sider der sælger en masse ved hjælp af en
masse cases .. og de cases får altid produktet til at fremstå positivt
... underligt nok ikke ?

Regards




H.S. (30-01-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 30-01-04 13:15

"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har haft
> stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
mest,
> er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om at
> download programmet og prøve det gratis i 30 dage.
>

Jeg synes selv programmet ser meget godt og nemt ud. Så umiddelbart er det
ikke dit produkt som er problemet.
Prismæssigt er det også ok.

Hjemmesiden kan der gøres noget mere ved, lidt flere farver, lidt mere
illustrationer af programmets brug. Husk på, folk skal være MEGET
interesserede før du får dem til at installere en demo version af et
program.

Markedsføring af dit program, er det der, efter min ydmyge mening, mangler.



Martin Jørgensen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 30-01-04 15:08

H.S. wrote:

> "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har haft
>> stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
> mest,
>> er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om at
>> download programmet og prøve det gratis i 30 dage.

Du kan gratis registrere din hjemmeside på nogle søgemaskiner og måske købe
et søgeord hos google? På din hjemmeside kan der laves nogle såkaldte
meta-tags (såvidt jeg husker) som hjælper søgemaskinerne til at
kategorisere din hjemmeside under den ønskede branche.

Måske er din målgruppe for snæver? Den der "opgaveliste, opgavegennemførsel,
kundeoplysninger og kundens opgaver" kan vel godt hjælpe andre folk end dem
i VVS eller EL-branchen?

Hvad med måske at lave en engelsk og en dansk version så du når ud til flere
folk samtidigt med at det virker mere seriøst og solidt? De lugter lidt af
amatør-arbejde, når der ikke er nogen frames på hjemmesiden og når al
informationen gives på en lang hjemmeside, hvor man scroller ned... Du
burde opdele informationen i mindre bidder og derved gøre det mere
overskueligt. Det der med at skrive at manualen ikke er færdig......
øøøøøøøh: SLET DET... !

> Jeg synes selv programmet ser meget godt og nemt ud. Så umiddelbart er det
> ikke dit produkt som er problemet.
> Prismæssigt er det også ok.

Måske er prisen en smule i overkanten syntes jeg... Rom blev jo ikke bygget
på en dag men efterhånden som flere og flere forhåbentlig kommer til at
kende dit produkt kan du udbygge det og lave mer-salg. Det kritiske er
imidlertid opstarten, hvorfor jeg godt syntes at du kunne sænke prisen
lidt... Hvis du får mange kunder har du jo stadig tjent en del hjem og det
fremgår ikke helt klart hvorfor man præcist skal vælge dit produkt. Du kan
fokusere på billig pris, brugervenligt, henvender sig til små firmaer eller
lignende...

(snip resten)

mvh.
Martin Jørgensen

(har du eller andre forresten nogle inputs til mig i tråden: "at sælge en
ide", så ville jeg blive glad... Jeg havde håbet på at der var nogle flere
synspunkter)...

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Soeren (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 31-01-04 20:41

Hej Martin,

Tak for din tilbagemelding.

Jeg har netop en reklame kørende hos Google, men det har været en stor
skuffelse. Problemet er vist, at de ord, jeg søger på, er meget brugte, og
derfor meget dyre. Det har desværre ikke vist sit sig at være vejen frem.

Jeg tror bestemt du har ret i at systemet kan bruges af mange andre, men jeg
har netop forsøgt at rette opmærksomheden mod de mennesker, som jeg "ved"
kan bruge systemet. Det er faktisk sk*de svært

Her tror jeg ikke at du har helt ret. Hvis man ikke kan sælge et dansk
sproget program, så er der ingen grund til at at tro, at man kan sælge en
engelsksproget version. Her er konkurrencen meget større, og hvis man vil
begå sig i europæiske lande, så skal man have en version på lokalsproget.
Jeg har ret stor erfaring i den retning.

Jeg synes at prissætning er forbandet svært. Du kan bestemt have ret i at
prisen er høj, men skal man kunne dele kagen med en forhandler og give
kunder en god service, så skal der lidt penge i kassen. Med software kan man
jo sælge den enkelte licens ekstremt billigt, hvis man blot er sikker på at
sælge tilstrækkeligt mange licenser.

Jeg har bestemt taget dit input til mig.

Jeg kigger på din tråd

Jeg har forsøgt at overbevise kunden om at systemet er det rette for ham,
men jeg er bestemt ikke sælger, og det kan uden tvivl gøres meget bedre. Mit
bedste bud er at udbygge den case, som jeg er startet på, men hører meget
gerne om andre ideer,
"Martin Jørgensen" <unoder(spam-protected)@(remove-these)jay.net> skrev i en
meddelelse news:401a655d$0$1598$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> H.S. wrote:
>
> > "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> > news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har
haft
> >> stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
> > mest,
> >> er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om
at
> >> download programmet og prøve det gratis i 30 dage.
>
> Du kan gratis registrere din hjemmeside på nogle søgemaskiner og måske
købe
> et søgeord hos google? På din hjemmeside kan der laves nogle såkaldte
> meta-tags (såvidt jeg husker) som hjælper søgemaskinerne til at
> kategorisere din hjemmeside under den ønskede branche.
>
> Måske er din målgruppe for snæver? Den der "opgaveliste,
opgavegennemførsel,
> kundeoplysninger og kundens opgaver" kan vel godt hjælpe andre folk end
dem
> i VVS eller EL-branchen?
>
> Hvad med måske at lave en engelsk og en dansk version så du når ud til
flere
> folk samtidigt med at det virker mere seriøst og solidt? De lugter lidt af
> amatør-arbejde, når der ikke er nogen frames på hjemmesiden og når al
> informationen gives på en lang hjemmeside, hvor man scroller ned... Du
> burde opdele informationen i mindre bidder og derved gøre det mere
> overskueligt. Det der med at skrive at manualen ikke er færdig......
> øøøøøøøh: SLET DET... !
>
> > Jeg synes selv programmet ser meget godt og nemt ud. Så umiddelbart er
det
> > ikke dit produkt som er problemet.
> > Prismæssigt er det også ok.
>
> Måske er prisen en smule i overkanten syntes jeg... Rom blev jo ikke
bygget
> på en dag men efterhånden som flere og flere forhåbentlig kommer til at
> kende dit produkt kan du udbygge det og lave mer-salg. Det kritiske er
> imidlertid opstarten, hvorfor jeg godt syntes at du kunne sænke prisen
> lidt... Hvis du får mange kunder har du jo stadig tjent en del hjem og det
> fremgår ikke helt klart hvorfor man præcist skal vælge dit produkt. Du kan
> fokusere på billig pris, brugervenligt, henvender sig til små firmaer
eller
> lignende...
>
> (snip resten)
>
> mvh.
> Martin Jørgensen
>
> (har du eller andre forresten nogle inputs til mig i tråden: "at sælge en
> ide", så ville jeg blive glad... Jeg havde håbet på at der var nogle flere
> synspunkter)...
>
> --
> --------------------------------------------------------------------------
-
> Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk



Soeren (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 31-01-04 20:26

Hej H.S.

Tak for din tilbagemelding. Jeg er glad for at du kan lide programmet.

Ja, det med hjemmesiden er jo den generelle kritik Min dogme-hjemmeside
synes bestemt at skulle have en overhaling Jeg har satset på at lave en
læsevenlig side uden pjank, men jeg kan nu forstå, at det ikke helt falder i
læseres smag, så det vil jeg ændre på!


"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:bvdiia$p4b$2@sunsite.dk...
> "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har haft
> > stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
> mest,
> > er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om at
> > download programmet og prøve det gratis i 30 dage.
> >
>
> Jeg synes selv programmet ser meget godt og nemt ud. Så umiddelbart er det
> ikke dit produkt som er problemet.
> Prismæssigt er det også ok.
>
> Hjemmesiden kan der gøres noget mere ved, lidt flere farver, lidt mere
> illustrationer af programmets brug. Husk på, folk skal være MEGET
> interesserede før du får dem til at installere en demo version af et
> program.
>
> Markedsføring af dit program, er det der, efter min ydmyge mening,
mangler.
>
>



Jonathan Stein (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 30-01-04 16:46

Soeren wrote:

> Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du ikke
> hører til ovennævnte faggrupper.

Du skal regne med, at alle de potentielle kunder, der har behov for
programmet i dag har løst deres behov på en anden måde (om det så er
gule post-it noter på en opslagstavle).
Din salgsopgave er derfor at overbevise dem om hvorfor din løsning er
bedre.

Kontakt nogle firmaer. Spørg, om de har problemet - og hvordan de har
løst det. Så ved du hvad du skal "konkurrere" mod.
Hvis de ikke er tilfredse med deres nuværende løsning, så tag ud og
installer dit program hos dem. Instruér dem i brugen og kontakt dem igen
efter et par uger.

Lad dem sprede ordet og brug dem som referencer. (Og få dem evt. som
betalende kunder efter et stykke tid).

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/


Soeren (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 31-01-04 20:43

Jeg tror bestemt at du har ret i den fremgangsmåde. Jeg er dog hæmmet af at
have et fuldtidsarbejde og vist ikke at være særlig god til den slags.

Måske skulle jeg prøve at finde nogle forhandlere til at tage sig af denne
del


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:bvdu2u$e01$1@sunsite.dk...
> Soeren wrote:
>
> > Tilbagemeldinger af enhver art modtages med kyshånd - også hvis du ikke
> > hører til ovennævnte faggrupper.
>
> Du skal regne med, at alle de potentielle kunder, der har behov for
> programmet i dag har løst deres behov på en anden måde (om det så er
> gule post-it noter på en opslagstavle).
> Din salgsopgave er derfor at overbevise dem om hvorfor din løsning er
> bedre.
>
> Kontakt nogle firmaer. Spørg, om de har problemet - og hvordan de har
> løst det. Så ved du hvad du skal "konkurrere" mod.
> Hvis de ikke er tilfredse med deres nuværende løsning, så tag ud og
> installer dit program hos dem. Instruér dem i brugen og kontakt dem igen
> efter et par uger.
>
> Lad dem sprede ordet og brug dem som referencer. (Og få dem evt. som
> betalende kunder efter et stykke tid).
>
> M.v.h.
>
> Jonathan
>
> --
> Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
> Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
> mail-setup med daglig backup.
> http://www.jsp-hotel.dk/
>



Nielsen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 30-01-04 17:57


"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Nu har jeg downloadet jeres program.

Det efterfølgende skal naturligvis tages med det forbehold at "rom blev jo
ikke bygget på en dag"

Og det der slår mig i de features der er i programmet er at det er
mangelfuldt til den gruppe i sigter på.
I burde nok sætte jer ned og lave et flowdiagram over hvordan, jeres
målgruppe arbejder.
Kontakt evt. et par virksomhedder og hør hvordan de kunne tænke sig dette
flow skulle være.
Og snak for gud skyld med dem der skal anvende det i det daglige, og ikke
mesteren der ville anvende det hver 14. dag, det skal helt ned på montør
niveau og vende.

Sådan som jeg oplever programmet, er det ikke anvendeligt for ad hoc
service, det virker som om at i har låst jer en smule på faste kunder, der
har en eller anden fast aftale om en given service. Og har man mange af den
slags aftaler er det jo for så vidt fint nok

Hvis det skulle være atraktivt for mig så skulle, der være mulighed for at
rapportere.

Anvendte materialer
Timer
Kørsel

Søge- statistikfaciliteter på
Matrialer
Medarbejdere
kunder osv.


Dette skulle kunne gøres på et serviceordre nr direkte, hvor så programmet
er i stand til at lægge hele balladen sammen til et fakturagrundlag
og hvis i nu var lidt kyniske så kiggede i på f,eks summasummarum for at se
hvordan dette program kan importere den slags.

I kunne måske lade jer inspirrere af f.eks dette
http://www.timeatweb.com/da/produkter/product.htm


Hvis eller i kunne bruge lidt konstruktiv kritik så lad høre på
info@spamstrandens-el.dk og husk at fjerne spam



Nielsen





Soeren (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 01-02-04 20:03

Hej "Nielsen"

Tusind tak for dit svar.

Det er meget interessant at høre dit input. Hvis jeg forstår dig korrekt, så
er din ide at omlægge Iterativ til at være et system, der kan håndtere
serviceaftaler generelt.

Det er en meget spændende tanke, men jeg ville have troet, at der var mange
produkter, der i forvejen kunne dette. Det er fuldstændigt rigtigt, at
Iterativ kun er beregnet til at servicere kunder, der har faste
tilbagevendene serviceopgaver, og jeg kan heller ikke se, at Iterativ kan
bruges til ad hoc service, men er der ikke mange administrative systemer,
der har dette indbygget?.

Jeg har allerede aftalt med et firma, der netop har meldt sig som
forhandler, at der skal være mulighed for at rapportere kilometer, timer,
fast service pris samt en kombination af de to sidste. Der foreligger
allerede en mulighed for at rapportere en medarbejder, men det var et krav
fra den oprindelige kunde, at dette skulle være en fritekst, der dog kunne
trække på et kartotek (igen et eksempel på hvor nemt det er, at låse sig
fast på en enkelt kundes behov).

Du foreslår også materiale-regisrering, men hvis alt dette skal kunne bruges
i Iterativ, kræver det så ikke en dobbeltregistrering i Iterativ og i det
benyttede ERP system (såsom Summasummarum) ? Og hvordan med prissætning ?
Bør priserne på service, timer, kørsel og materialer registreres i Iterativ,
eller kan det kobles sammen med stamdata i ERP systemet.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Søren Dalby



"Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:401a8cf7$0$29345$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Nu har jeg downloadet jeres program.
>
> Det efterfølgende skal naturligvis tages med det forbehold at "rom blev jo
> ikke bygget på en dag"
>
> Og det der slår mig i de features der er i programmet er at det er
> mangelfuldt til den gruppe i sigter på.
> I burde nok sætte jer ned og lave et flowdiagram over hvordan, jeres
> målgruppe arbejder.
> Kontakt evt. et par virksomhedder og hør hvordan de kunne tænke sig dette
> flow skulle være.
> Og snak for gud skyld med dem der skal anvende det i det daglige, og ikke
> mesteren der ville anvende det hver 14. dag, det skal helt ned på montør
> niveau og vende.
>
> Sådan som jeg oplever programmet, er det ikke anvendeligt for ad hoc
> service, det virker som om at i har låst jer en smule på faste kunder, der
> har en eller anden fast aftale om en given service. Og har man mange af
den
> slags aftaler er det jo for så vidt fint nok
>
> Hvis det skulle være atraktivt for mig så skulle, der være mulighed for at
> rapportere.
>
> Anvendte materialer
> Timer
> Kørsel
>
> Søge- statistikfaciliteter på
> Matrialer
> Medarbejdere
> kunder osv.
>
>
> Dette skulle kunne gøres på et serviceordre nr direkte, hvor så programmet
> er i stand til at lægge hele balladen sammen til et fakturagrundlag
> og hvis i nu var lidt kyniske så kiggede i på f,eks summasummarum for at
se
> hvordan dette program kan importere den slags.
>
> I kunne måske lade jer inspirrere af f.eks dette
> http://www.timeatweb.com/da/produkter/product.htm
>
>
> Hvis eller i kunne bruge lidt konstruktiv kritik så lad høre på
> info@spamstrandens-el.dk og husk at fjerne spam
>
>
>
> Nielsen
>
>
>
>



Nielsen (01-02-2004)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 01-02-04 22:19


"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:401d4d5f$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej "Nielsen"
>
> Tusind tak for dit svar.
>
> Det er meget interessant at høre dit input. Hvis jeg forstår dig korrekt,

> er din ide at omlægge Iterativ til at være et system, der kan håndtere
> serviceaftaler generelt.
>
> Det er en meget spændende tanke, men jeg ville have troet, at der var
mange
> produkter, der i forvejen kunne dette. Det er fuldstændigt rigtigt, at
> Iterativ kun er beregnet til at servicere kunder, der har faste
> tilbagevendene serviceopgaver, og jeg kan heller ikke se, at Iterativ kan
> bruges til ad hoc service, men er der ikke mange administrative systemer,
> der har dette indbygget?.

Lige nøjagtigt derfor. Jeg kender mange små mestre som sidder og skriver
serviceopgaver i f.eks excel, word etc.
Disse mestre har mange små projekter hvor tid, og kilometre bliver
"rapporteret i en lommebog"
Når man så spørger hvorfor, så er det fordi der ikke findes noget enkelt
system til en rimelig pris der kan det.
Mange af dem har en følelse af at de bliver tørret af f.eks MS og hvad de
ellers hedder


> Jeg har allerede aftalt med et firma, der netop har meldt sig som
> forhandler, at der skal være mulighed for at rapportere kilometer, timer,
> fast service pris samt en kombination af de to sidste. Der foreligger
> allerede en mulighed for at rapportere en medarbejder, men det var et krav
> fra den oprindelige kunde, at dette skulle være en fritekst, der dog kunne
> trække på et kartotek (igen et eksempel på hvor nemt det er, at låse sig
> fast på en enkelt kundes behov).

Det er klart at der skal kunne rapporteres i fritekst da alle opgaver jo
ikke har den samme løsning, og der kan jo være specielle informationer som
man skal have stående i et sted på fakturaen.

> Du foreslår også materiale-regisrering, men hvis alt dette skal kunne
bruges
> i Iterativ, kræver det så ikke en dobbeltregistrering i Iterativ og i det
> benyttede ERP system (såsom Summasummarum) ?

Vel ikke nødvendigvis, et stykantal kunne vel "bare" overføres til et
regnskabsprogram,
hvor der trækkes fra lager, holdes styr på priser osv.
Varelister kunne jo fås fra A&O, Brøderne Dahl osv

Og hvordan med prissætning ?
> Bør priserne på service, timer, kørsel og materialer registreres i
Iterativ,
> eller kan det kobles sammen med stamdata i ERP systemet.

Nææ det kunne man jo lade det finansielle system klare, en montør bør vel
ikke nødvendigvis vide hvad firmaet tager for en kørt kilometer.

Men man kunne jo forstille sig et modul opbygget system istedet, hvor den
finansielle del kunne være et modul for sig.



Igen, man kunne jo lade sig inspirere
http://www.insightdirect.com/serviceworks.php


Nielsen



Soeren (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 02-02-04 00:27

Hej igen, Nielsen.

Det er alt sammen meget spændende informationer. Lige nu kan jeg ikke
gennemskue, hvordan ad hoc services kan integreres i Iterativ, men jeg vil
prøve at finde ud af det. Skulle det være baseret på en slags opgaveskema
ala det eksisterende, eller skulle man blot oprette alle informationer om en
udført service fra bunden af (med referencer til kartoteker over kunder,
materialer mm.)

Mht. til eksempelvis materialeforbrug, timer og lign. skal der vel som
minimum være en regsitrering af materialer, der kan sørge for, at disse
kobles sammen med de selv samme registreringr i ERP systemet. Og hvis man
skal kunne lave opsamling (eksempelvis månedsrapporter) for den enkelte
medarbejder, så skal denne vel også optræde som en reference til et kartotek
istedet for som fritekst.

Hmmm meget spændende

"Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:401d6d4d$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:401d4d5f$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej "Nielsen"
> >
> > Tusind tak for dit svar.
> >
> > Det er meget interessant at høre dit input. Hvis jeg forstår dig
korrekt,
> så
> > er din ide at omlægge Iterativ til at være et system, der kan håndtere
> > serviceaftaler generelt.
> >
> > Det er en meget spændende tanke, men jeg ville have troet, at der var
> mange
> > produkter, der i forvejen kunne dette. Det er fuldstændigt rigtigt, at
> > Iterativ kun er beregnet til at servicere kunder, der har faste
> > tilbagevendene serviceopgaver, og jeg kan heller ikke se, at Iterativ
kan
> > bruges til ad hoc service, men er der ikke mange administrative
systemer,
> > der har dette indbygget?.
>
> Lige nøjagtigt derfor. Jeg kender mange små mestre som sidder og skriver
> serviceopgaver i f.eks excel, word etc.
> Disse mestre har mange små projekter hvor tid, og kilometre bliver
> "rapporteret i en lommebog"
> Når man så spørger hvorfor, så er det fordi der ikke findes noget enkelt
> system til en rimelig pris der kan det.
> Mange af dem har en følelse af at de bliver tørret af f.eks MS og hvad de
> ellers hedder
>
>
> > Jeg har allerede aftalt med et firma, der netop har meldt sig som
> > forhandler, at der skal være mulighed for at rapportere kilometer,
timer,
> > fast service pris samt en kombination af de to sidste. Der foreligger
> > allerede en mulighed for at rapportere en medarbejder, men det var et
krav
> > fra den oprindelige kunde, at dette skulle være en fritekst, der dog
kunne
> > trække på et kartotek (igen et eksempel på hvor nemt det er, at låse sig
> > fast på en enkelt kundes behov).
>
> Det er klart at der skal kunne rapporteres i fritekst da alle opgaver jo
> ikke har den samme løsning, og der kan jo være specielle informationer som
> man skal have stående i et sted på fakturaen.
>
> > Du foreslår også materiale-regisrering, men hvis alt dette skal kunne
> bruges
> > i Iterativ, kræver det så ikke en dobbeltregistrering i Iterativ og i
det
> > benyttede ERP system (såsom Summasummarum) ?
>
> Vel ikke nødvendigvis, et stykantal kunne vel "bare" overføres til et
> regnskabsprogram,
> hvor der trækkes fra lager, holdes styr på priser osv.
> Varelister kunne jo fås fra A&O, Brøderne Dahl osv
>
> Og hvordan med prissætning ?
> > Bør priserne på service, timer, kørsel og materialer registreres i
> Iterativ,
> > eller kan det kobles sammen med stamdata i ERP systemet.
>
> Nææ det kunne man jo lade det finansielle system klare, en montør bør vel
> ikke nødvendigvis vide hvad firmaet tager for en kørt kilometer.
>
> Men man kunne jo forstille sig et modul opbygget system istedet, hvor den
> finansielle del kunne være et modul for sig.
>
>
>
> Igen, man kunne jo lade sig inspirere
> http://www.insightdirect.com/serviceworks.php
>
>
> Nielsen
>
>



Nielsen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 02-02-04 17:28


"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:401d8b5e$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej igen, Nielsen.
>
> Det er alt sammen meget spændende informationer. Lige nu kan jeg ikke
> gennemskue, hvordan ad hoc services kan integreres i Iterativ, men jeg vil
> prøve at finde ud af det. Skulle det være baseret på en slags opgaveskema
> ala det eksisterende, eller skulle man blot oprette alle informationer om
en
> udført service fra bunden af (med referencer til kartoteker over kunder,
> materialer mm.)
>
> Mht. til eksempelvis materialeforbrug, timer og lign. skal der vel som
> minimum være en regsitrering af materialer, der kan sørge for, at disse
> kobles sammen med de selv samme registreringr i ERP systemet. Og hvis man
> skal kunne lave opsamling (eksempelvis månedsrapporter) for den enkelte
> medarbejder, så skal denne vel også optræde som en reference til et
kartotek
> istedet for som fritekst.
>
> Hmmm meget spændende
>


Jeg har lavet et lille pdf dokument som måske bedre forklarer hvad jeg
mener, så hvis jeg får din mailadresse så kan du se


Nielsen



Soeren (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 02-02-04 18:05

Det er super !!!

Min email er sd SNABELA dalbydata PUNKTUM dk og mit telefonnummer er 22 874
174. Men med mindre jeg misforstår situationen, får du vist også denne via
mail (?) og så kan du blot besvare mailen.

Tusind tak for hjælpen

"Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:401e7a9c$0$29369$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:401d8b5e$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej igen, Nielsen.
> >
> > Det er alt sammen meget spændende informationer. Lige nu kan jeg ikke
> > gennemskue, hvordan ad hoc services kan integreres i Iterativ, men jeg
vil
> > prøve at finde ud af det. Skulle det være baseret på en slags
opgaveskema
> > ala det eksisterende, eller skulle man blot oprette alle informationer
om
> en
> > udført service fra bunden af (med referencer til kartoteker over kunder,
> > materialer mm.)
> >
> > Mht. til eksempelvis materialeforbrug, timer og lign. skal der vel som
> > minimum være en regsitrering af materialer, der kan sørge for, at disse
> > kobles sammen med de selv samme registreringr i ERP systemet. Og hvis
man
> > skal kunne lave opsamling (eksempelvis månedsrapporter) for den enkelte
> > medarbejder, så skal denne vel også optræde som en reference til et
> kartotek
> > istedet for som fritekst.
> >
> > Hmmm meget spændende
> >
>
>
> Jeg har lavet et lille pdf dokument som måske bedre forklarer hvad jeg
> mener, så hvis jeg får din mailadresse så kan du se
>
>
> Nielsen
>
>



Jensen (31-01-2004)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 31-01-04 23:02


"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har haft
> stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
mest,
> er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om at
> download programmet og prøve det gratis i 30 dage.
>
[klip]

Hej Søren

Mine råd ville være
1. Få lavet hjemmesiden bedre og få lavet en onlinemanual. Jeg ville opdele
menuen i startside/introduktion, flere fordele, download prøveversion, køb
her, support, online manual (både som stikord og download som pdf)
kontaktoplysninger. Se evt. den side http://www.siteworkspro.com/ Det
startede som et CMS-program og er nu udviklet til et "imperium" af flere
sider
2. Du mangler at fortælle, hvorfor man skal købe dit produkt. En gentagen
opgave kan også styres i outlook, så hvorfor skal man lægge pengene ved dig
3. I forbindels med søgeord kan du kigge forbi www.joyzone.dk Der er tips og
råd, der måske gør at du får mere ud af dine add-words på Google.
http://www.vertikal har også råd til mennesker der vil opad i søgemaskinerne
4. En anden foreslår, at du programmet kan bruges af mange erhverv. Det er
også rigtigt og kan gøre markedet større, men i starten er det måske mere
smart at satse på een målgruppe og så nogle erfaringer der.
5. Der må være nogle blade, aviser eller magasiner der udgives til
VVS-branchen. Lav en informationsfolder/pressemeddelelse og send til dem.
Mange redaktører - sev proffesionelle - er glade for at få materiale, der
kan gå næsten usakset i bladet. Lav eventuelt en meddelelse til andre
blade/aviser - Jyllands Posten, Erhversbladet, lokalaviserne i dit område
sov.

Held og lykke med projektet

Hilsen
Flemming



Soeren (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 02-02-04 00:35

Hej Flemming,

Tusind tak for dine råd og vejledning. SiteWorks Pro ser meget spændende ud,
og jeg vil bestemt også dyrke de andre links nærmere. Jeg har bestemt også
taget rådet om pressemeddelelser til mig, men jeg er usikker på, om jeg skal
gøre det nu eller vente til produktet er mere modent. Det synes at være et
one-time shot


"Jensen" <kaf@dette_skal_slettes_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bvh8jp$2i0l$1@news.cybercity.dk...
>
> "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har haft
> > stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
> mest,
> > er, at læsere af produktsiden ikke engang benytter sig af tilbudet om at
> > download programmet og prøve det gratis i 30 dage.
> >
> [klip]
>
> Hej Søren
>
> Mine råd ville være
> 1. Få lavet hjemmesiden bedre og få lavet en onlinemanual. Jeg ville
opdele
> menuen i startside/introduktion, flere fordele, download prøveversion, køb
> her, support, online manual (både som stikord og download som pdf)
> kontaktoplysninger. Se evt. den side http://www.siteworkspro.com/ Det
> startede som et CMS-program og er nu udviklet til et "imperium" af flere
> sider
> 2. Du mangler at fortælle, hvorfor man skal købe dit produkt. En gentagen
> opgave kan også styres i outlook, så hvorfor skal man lægge pengene ved
dig
> 3. I forbindels med søgeord kan du kigge forbi www.joyzone.dk Der er tips
og
> råd, der måske gør at du får mere ud af dine add-words på Google.
> http://www.vertikal har også råd til mennesker der vil opad i
søgemaskinerne
> 4. En anden foreslår, at du programmet kan bruges af mange erhverv. Det er
> også rigtigt og kan gøre markedet større, men i starten er det måske mere
> smart at satse på een målgruppe og så nogle erfaringer der.
> 5. Der må være nogle blade, aviser eller magasiner der udgives til
> VVS-branchen. Lav en informationsfolder/pressemeddelelse og send til dem.
> Mange redaktører - sev proffesionelle - er glade for at få materiale, der
> kan gå næsten usakset i bladet. Lav eventuelt en meddelelse til andre
> blade/aviser - Jyllands Posten, Erhversbladet, lokalaviserne i dit område
> sov.
>
> Held og lykke med projektet
>
> Hilsen
> Flemming
>
>



Jensen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 06-02-04 22:32


"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:401d8d3c$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Flemming,
>
> Tusind tak for dine råd og vejledning. SiteWorks Pro ser meget spændende
ud,
> og jeg vil bestemt også dyrke de andre links nærmere. Jeg har bestemt også
> taget rådet om pressemeddelelser til mig, men jeg er usikker på, om jeg
skal
> gøre det nu eller vente til produktet er mere modent. Det synes at være et
> one-time shot
>
>
> "Jensen" <kaf@dette_skal_slettes_mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:bvh8jp$2i0l$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> > news:40199ed7$0$280$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Jeg har nu i et stykke tid forsøgt at sælge et produkt, som jeg har
haft
> > > stor tiltro til. Desværre er det uden succes, og det, der bekymrer mig
> > mest,

[KLIP]

Hej Søren

Selv tak. Jeg har selv et projekt kørende, hvor jeg går med nogenlunde de
samme overvejelser, som dig.
Det er et internetprojekt, indenfor en branche, der er lige så dårlig til at
bruge de nye teknologier, som byggebranchen.

Jeg er dog ikke kommet så langt, som du er. Der er dog et uudnyttet
potentiale, hvilket flere indenfor branchen har bekræftet.

Hilsen
Flemming



steen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : steen


Dato : 11-02-04 12:23

Jeg har med interesse da kikket din site ud-- men desværre så er dit
program/tilbud så mangelfuldt i funktioner set i forhold til mange andre--
dit program ligner mange tillægsmoduler til div. finans-- med tilhørende
data kombalitet osv..

i bund og grund er dit program blot et udvidet kalenderprogram-- og som
flere andre skriver-- hvor lige xx kr. til dig for noget som kan fås
gratis..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste