E-mail via C5
Fra : Henrik

Dato : 28-01-04 14:53

I C5 version 3 har man mulighed for at sende faktura kopier til en kunde via
e-mail, men ikke uden problemer ...

For det første brokker Outlook (eller er det C5?) sig
"A suspicious acces to your mail system was detected in C5W32"
herefeter kan man så vælge fire muligheder
"Details, Disallow, Allow og Terminate"

Først efter fire (4 !) gange at ha´ trykket "Allow" får jeg en dansk tekst:
"Et program prøver at få adgang til de e-mail addresser, du har gemt i
outlook. Vil du tillade det?
Hvis dette er uventet, er det måske en virus, og så bør du vælge NEJ"

Herefter får jeg følgende valgmuligheder:
"Giv adgang " (for et antal minutter) og
"Ja, Nej og Hjælp"

I det nævnte tilfælde er Kontakperson feltet udfyldt, men hvad hvis nu det
er en anden person i den bagvedliggende kontaktliste man ønsker at maile til
?
En anden pudsighed - er Kontaktperson feltet udfyldt, men kunden samtidig
bundet op til et "hovedfirma" via Fak.konto, sendes mailen til hovedfirmaets
kontaktperson.

Er der en løsning ?

PS Lidt udenfor C5 universet og dog - i den nye version af Outlook (2003) er
kommet en form for CRM light på (så vidt jeg har forstået) i form af Contact
Business Manager - nogen der ved hvordan fungerer .. også i relation til C5
?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-01-04 15:09

Henrik wrote:

> I C5 version 3 har man mulighed for at sende faktura kopier til en kunde via
> e-mail, men ikke uden problemer ...

E-mail fra andre programmer via Outlook er blevet så besværligt, som
du beskriver efter Microsofts nye sikkerhedsopdateringer. (Har selv
prøvet at skulle flette 150 e-mails...).

Så vidt jeg kunne finde frem til, kan man hvis Outlook kører op mod
en Exchange-server lave en indstilling på serveren, som giver "direkte"
adgang. Ellers må man tilbage til en ældre version af Outlook.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Omega Support

Dato : 04-02-04 19:27

Jeg har lige prøvet med C5 version 3 og Outlook XP. Jeg får med det samme
boksen om, at jeg skal tillade adgang til Outlook XP, hvorefter jeg får en
side til indtastning af ny e-mail.

Har du hentet seneste service packs til din Outlook?
Har du fået seneste ændringer til din C5?

mvh

Jørgen Rømming

Fra : Henrik

Dato : 06-02-04 17:05

"Omega Support" <skrev i en meddelelse

> Har du hentet seneste service packs til din Outlook?
> Har du fået seneste ændringer til din C5?

Jeg checker løbende MS hjemmeside for service packs til Outlook, så der må
svaret være ja.

Min C5 version 3 blev installeret i april maj 2003 - følgende kan jeg se
under "Generelt/Kartotek/Tilretninger"
Applikation ver 3.0
Build 48 SPO
Kerne ver 3.0 (build 37)
Compile dato Feb 7 2003

Og nej, jeg har ikke fået tilsendt yderligere rettelser - ved end ikke om
jeg turde lade dem installere - belært af hvor dårlig en service jeg ellers
har oplevet fra softwarehuset (Bredana).

Henrik

PS set i bagspejlet synes jeg mit gamle system version 1.6 kørte mere
stabilt og fejlfrit - er der andre der har oplevet det ligeså ?

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-02-04 10:01

> PS set i bagspejlet synes jeg mit gamle system version 1.6 kørte mere
> stabilt og fejlfrit - er der andre der har oplevet det ligeså ?

Vi kører ver. 2.1. Det syntes jeg er den mest stabile jeg har prøvet.

Per