Danske firmaer i Korea
Fra : Carsten

Dato : 27-01-04 17:46

Hej alle

Jeg vil meget gerne finde et job i Sydkorea, men som en fattig
nyuddannet vil jeg benytte mig af lidt frivillig hjælp på Internettet.
Jeg forventer selvfølgelig ikke at der er nogen der kan finde et job
til mig i Korea, men jeg vil gerne vide om det er muligt for nogen at
søge i en god erhvervsdatabase og som kan fortælle mig hvilke danske
virksomheder der er i Sydkorea. Hermed menes det hvilke afdelinger,
kontorer, datterselskaber o.lign. der findes i Korea. Jeg ved at der
findes mindst 30 danske firmaer i landet, men jeg har kun adgang til
KOB, og den giver ikke mange hits. På forhånd mange tak hvis der er
nogen der kan hjælpe.

MVH Carsten

Fra : BN

Dato : 28-01-04 02:48

Carsten <casse@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bb8d8dc9.0401270846.6799f5f3@posting.google.com...

--
Et direkte hjælp kan jeg ikke, men fra den danske ambassades hjemmeside
(link) kan du se hvillke erhverv vi har succes med- Så kan du vi gå lidt

mvh BN

Fra : Carsten

Dato : 28-01-04 15:38

Jeg takker BN, men jeg har allerede været inde og kigge der.. Det gør
desværre ikke søgningen ret meget nemmere, da der angives ret brede
betegnelser. Det er især også interessant for mig hvem der eksporterer
til Korea, eller har kontorer derovre.

Mvh Carsten

Fra : H.S.

Dato : 30-01-04 13:29

"Carsten" <casse@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> desværre ikke søgningen ret meget nemmere, da der angives ret brede
> betegnelser. Det er især også interessant for mig hvem der eksporterer

A.P. Møller må være et godt sted at starte ?

Fra : Carsten

Dato : 28-01-04 16:19

Hej Lars

Du skrev til mig på min mail, men af uvisse grunde kan jeg ikke
besvare din email (jeg får den tilbage som undelivered). Jeg håber
derfor at du ser dette indlæg.

Ja, jeg vil meget gerne arbejde i Korea, idet jeg er koreansk gift.
Det skal dog helst være relateret til min uddannelse, idet jeg er
uddannet eksportingeniør. Jeg hverken taler eller skriver sproget,
undtagen nogle få fraser og ord.

Mvh Carsten