E-handel - konsulenthus - hvem?
Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-01-04 10:54

Hej derude.

Jeg er på udkig efter konsulenthuse som kan levere en e-handelsløsning
til en virksomhed som leverer kontorartikler. Løsningen skal integreres
med et Concorde XAL økonomisystem.

Hvis du kender nogen eller selv repræsenterer en virksomhed som kan, så
send en mail.

Bemærk venligst at jeg forventer mange svar, så der kan gå noget tid før
at jeg vender tilbage.

Der er disse krav til leverandøren:

* Skriv 20040126 i subject ved første henvendelse.
* Skal være en selskab (ApS eller A/S).
* Skal have dokumenteret erfaring med leverance af e-handelsløsninger.
* Skal have mindst 4 ansatte udviklere/konsulenter.

Hvis jeg modtager henvendelser fra kandidater som tydeligvis ikke
opfylder ovenstående kriterier uden begrundelse, forbeholder jeg mig ret
til ikke at svare.

Mvh. Michael.

Fra : JLC-Handel

Dato : 26-01-04 12:34

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg modtager henvendelser fra kandidater som tydeligvis ikke
> opfylder ovenstående kriterier uden begrundelse, forbeholder jeg mig ret

Prøv at henvende dig til www.ks-webdesign.dk Kan varmt anbefales !!

Venlig hilsen / Best regards
JLC-Handel
Jimmy L. Christensen
Tel. 20 250 446
Din leverandør af gaveartikler, firmagaver m.m.
Se mere på www.jlc-handel.dk

Fra : Rene Madsen

Dato : 26-01-04 12:46

Skulle mene at Dandomain skulle kunne klare det, www.dandomain.dk

Rene
asian-movies
www.asian-movies.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-01-04 12:58

JLC-Handel wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at henvende dig til www.ks-webdesign.dk Kan varmt anbefales !!

Tak for forslaget. Sjovt nok så hopper browserens vindue ned under alle
andre åbne vinduer når jeg klikker på links på deres side. Lidt mystisk.

Jeg kigger på det.

Mvh. Michael.

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 26-01-04 12:51

> [...]
> med et Concorde XAL økonomisystem.
>
> Hvis du kender nogen eller selv repræsenterer en virksomhed som kan, så

Der findes mange glimrende løsninger til XAL, og du kunne jo finde
leverandører på MBS' hjemmeside.

AddVision og ApplyIT er nogle af de XAL-huse, der med succés har
implementeret adskillige løsninger. Både deres egne og
MBS-standardløsninger.

ProActive er meget dygtige til eHandel, og har også godt kendskab til
integration til XAL.

Der er mange andre.

Links:
Søg XAL-forhandler: http://www.navision.dk/dk/view.asp?categoryID=801
Docs om XAL e-handel:
http://www.navision.dk/dk/view.asp?documentid=1148&categoryid=394

http://www.addvision-it.dk
http://www.apply-it.com/
http://www.proactive.dk

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-01-04 12:59

nilfri (4000) wrote:

> [...]
> MBS-standardløsninger.
>
> ProActive er meget dygtige til eHandel, og har også godt kendskab til

Tusinde tak. Det er lige hvad jeg ledte efter. De ryger fluks på min liste.

Mvh. Michael.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-01-04 13:04

> [...]
>
> Hvis jeg modtager henvendelser fra kandidater som tydeligvis ikke
> opfylder ovenstående kriterier uden begrundelse, forbeholder jeg mig ret

Vi har nu kørt i 3 år på forskellige versioner af IOS www.ios.dk

Først kørte vi på to forskellige XAL 2.6 versioner op imod samme site.

Nu kører vi på en XAL 3.5 platform med Oracle som motor. IOS-sitet ligger
ovenpå en SQL-server.

Kommunikationen er en slags push-pull. I XAL afvikler vi periodisk et job,
som sender opdateringer ud til sitet og trækker eventuelle ordrer hjem
samtidig. Vi kunne have valgt en anden konfiguration med nogle konstant åbne
porte, men den skitserede løsning opfylder vores krav til sikkerhed imellem
DMZ og vores LAN.

Jeg ved ikke om leverandøren opfylder dine krav, men de opfylder vores og
har gjort det i ca. 3 år. Vi har lagt vægt på en kort respons-tid ved
henvendelser og er ikke blevet skuffet.

Hvis jeg skulle savne noget, er det at førstegangsinvesteringen er temmelig
voldsom. Det koster op imod 50.000 kr. at komme i luften. Det er lige i
overkanten for at gå ind i et nyt område, hvor at der vil gå et stykke tid
før at en sådan investering kan forrente sig.

Carsten Overgaard

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-01-04 19:12

Hej Carsten,

Carsten Overgaard wrote:

> [...]

> Først kørte vi på to forskellige XAL 2.6 versioner op imod samme site.
>
> Nu kører vi på en XAL 3.5 platform med Oracle som motor. IOS-sitet ligger

Det var et godt forslag. Jeg hælder dem fluks på min liste. Hvor bruger
du løsningen henne? (Jeg er nysgerrig efter at se en demo.)

Mvh. Michael.

Fra : Steen Jessen

Dato : 26-01-04 14:41

Hej Michael