"MrM" <no@spam.spam.info> skrev i en meddelelse
news:t5bPb.76437$jf4.4914907@news000.worldonline.dk...
> Jeg har spørgsmål angående regler for hvornår man kan sende folk til
> inkasso.
>
> Vi har en kunde som har købt noget udstyr af os for et beløb af
> betydelig størrelse. Vedkommende har så betalt ca. 80% af beløbet, men
> vil ikke betale resten, selvom vi har prøvet at rykke ham flere gange
> både i telefonen og skriftligt.
>
> Vi har et tilbud og en email hvor han bekræfter ordren. I første stykke
> tid troede kunden at noget af udstyret fejlede, men efter gennemgang af
> en 3. part har det vist sig at udstyret ikke fejlede noget.
>
> Vi har nu, 3 måneder efter hele sagen var begyndt, sendt ham den første
> rykker, med rykkergebyr osv. Han har ikke betalt noget endnu, selvom
> fristen er udløbet.
>
> Jeg ved godt at man altid kan stævne folk og det er også det vi har
> tænkt os hvis alt andet slår fejl - men måske var inkasso en mulighed ?
>
> Hvornår må man sende et andet firma til inkasso ? Kan vedkommende slippe
> for at skulle betale inkasso ved at sige at han f.eks. ikke er enig i at
> han skylder os det angivne beløb ? Hvornår kan man sige at der ikke er
> nogen veje tilbage end at stævne vedkommende ? Hvor stort beløb kan det
> betale sig at stævne nogen for ? Er der nogen der har erfaringer med den
> slags ?
>
> Kort: Efter kunden har bekræftet ordren, har vi leveret udstyr til
> vedkommende. Som en "tjeneste" har vi så hjulpet med at sætte udstyret
> op ved ham, selvom dette ikke indgik i det tilbud han bekræftede - dvs.
> det var noget vi, så dumme som vi nu var, gjorde "gratis" for ham. Han
> mener ikke at vi har gjort det godt nok, og som sagt, fik han 3. part
> til at gøre det senere i stedet for. Vedkommende prøver så nu at slippe
> med at betale for resten af beløb, eller minimere det.... Dårlige kunder..
>
> Jeg har lagt mærke til at der var en tråd herinde for ikke så lang tid
> siden om kunder der ikke betaler regninger - problemet med det her firma
> er, at de er ret kolde over at man ringer til dem eller møder op - de er
> det med ville betegne som kreglere (eller hvordan det nu staves)..
> Ihvertfald har det har været en lærestreg for mig, at det kun er GODE og
> STABILE kunder som får lov til at købe på kredit...
Prøv dette link
http://www.rki.dk/ Du kan også ringe til en af deres
konsulenter. De er meget hjælpsomme og ret dygtige.
Venlig hilsen / Best regards
JLC-Handel
Jimmy L. Christensen
Tel. 20 250 446
------------------------------------------------------------
Din leverandør af gaveartikler, firmagaver m.m.
Se mere på
www.jlc-handel.dk