Start af virksomhed
Fra : Hjalte

Dato : 13-01-04 23:23

Hej alle...

Jeg skal til at starte en mindre café.

Jeg ved at jeg skal registreres hos told og skat, det er vel bare at
ringe til den lokale KomSkat?
Men er der specielle regler for hvornår jeg skal gøre det? Jeg syntes
jeg har hørt noget om at det skal gøres senest 2 uger efter. Men efter
hvad?
Er det efter jeg åbner, eller efter jeg har betalt første måneds
husleje, eller hvordan hænger det sammen'?

Og så har jeg lige et tillægs spørgsmål; er der andre ting jeg skal
huske på, andre ting der skal gøres, andre steder jeg skal registreres
ell. lign.
Eller er det eneste jeg skal bekymre mig om i den retning, ind til
videre, at registrere et CVR nummer?

MVH.
Hjalte

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-01-04 01:50

Hjalte wrote:

> Jeg skal til at starte en mindre café.

Så går jeg ud fra at du har fået lånt pengene...

> Jeg ved at jeg skal registreres hos told og skat, det er vel bare at
> ringe til den lokale KomSkat?
> [klip flere spørgsmål]

Start her: http://www.startguiden.dk/

Mvh. Michael.

Fra : Andersen

Dato : 14-01-04 20:34

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ell. lign.
> Eller er det eneste jeg skal bekymre mig om i den retning, ind til

Jeg er lidt i tvivl om det her er en "troll", hvis ikke så tror jeg det vare
lidt inden du er kalr til at åbne biksen Hjalte

Fra : Michael Sørensen

Dato : 14-01-04 20:44

> Jeg er lidt i tvivl om det her er en "troll", hvis ikke så tror jeg det
vare
> lidt inden du er kalr til at åbne biksen Hjalte

Hej Andersen,

nu er jeg nysgerrig... Hvad er en "Troll"?

/Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 14-01-04 20:47

Det kan du læse om på <http://info.astrian.net/jargon/terms/t/troll.html>.

--
Jonas Kongslund

Fra : Hjalte

Dato : 15-01-04 00:29

On Wed, 14 Jan 2004 20:34:03 +0100, "Andersen"
<leviatNOSPAMMAILhania@hotmail.com> wrote:

>Jeg er lidt i tvivl om det her er en "troll", hvis ikke så tror jeg det vare
>lidt inden du er kalr til at åbne biksen Hjalte

He he...
Nej det er ikke et "troll-indlæg", det har jeg slet ikke tid til

Ej, jeg kan godt se det lyder lidt kaotisk, men det er ikke så slemt
som det lyder.

Det meste er på plads, jeg har aftaler med leverandører, pengene er på
plads, budgetter fra revisorer, kontakt med advokat.

Jeg har oprettet et CVR-nummer (dvs. jeg har sendt en ansøgning til
Told og skat) og det samme med næringsbrevet.

Men jeg er bange for at der er noget jeg har glemt.

Er der ikke nogle der vil være søde og skrive en lille tjek-liste over
ting jeg skal huske på, og sørge for at få i orden før jeg starter.

Her tænker jeg især på ting som f.eks næringsbrev, som jeg ikke vidste
noget om, før jeg helt tilfældigt faldt over det på nettet.
Og der er garanteret andre ting???

Er det bedre?

MVH.
Hjalte

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-01-04 01:17

Hjalte wrote:

> [...]
>
> Det meste er på plads, jeg har aftaler med leverandører, pengene er på
> plads, budgetter fra revisorer, kontakt med advokat.

Så lyder det som om at du stiller dine spørgsmål til de forkerte
mennesker. Du kan godt få nogle svar her på USENET, men spørg for guds
skyld dine professionelle rådgivere, siden du har dem!

> [...]
>
> Er der ikke nogle der vil være søde og skrive en lille tjek-liste over
> ting jeg skal huske på, og sørge for at få i orden før jeg starter.

Her er min personlige check-liste til dig:

* Lav en checkliste over ting som du skal huske på at få iorden.

Morale: lad være med at starte en virksomhed hvis du forventer at andre
skal tænke for dig.

> Her tænker jeg især på ting som f.eks næringsbrev, som jeg ikke vidste
> noget om, før jeg helt tilfældigt faldt over det på nettet.
> Og der er garanteret andre ting???

Spørg dine rådgivere!!!

Du har ikke råd til at lade være.

Mvh. Michael.

Fra : JørgenE

Dato : 17-01-04 02:39

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev

> Her tænker jeg især på ting som f.eks næringsbrev, som jeg ikke vidste
> noget om, før jeg helt tilfældigt faldt over det på nettet.
> Og der er garanteret andre ting???

Så har du dårlige rådgivere! - Det burde både advokat og revisor have
fortalt dig - det er jo der vi skal hjælpe f.eks.

Mvh.

JørgenE

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 20-02-04 11:52

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> wrote in message

> Er der ikke nogle der vil være søde og skrive en lille tjek-liste over
> ting jeg skal huske på, og sørge for at få i orden før jeg starter.

Det er skrevet før:

www.startguiden.dk

Hvad du ikke kan finde af information der, kan du formentlig finde under
diverse links derinde.

Og skift da så lige de rådgivere ud...

--
Mvh, Lasse K.