NYE ANNONCEHAJER PÅ SPIL - Advarsel fra ww~
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 20:47

Redaktionen har i dag føjet to nye virksomheder til listen over firmaer,
hvor man bør spare sine reklamepenge...

YELLOWPAGE.dk: som endelig ikke må forveksles med yellowpageS.dk - er
placeret i Frederiksberggade 3, 1459 København K.
På 3. sal ligger - udover virksomheden Philip Media, som ejer
Yellowpage.dk - også virksomheden Nordisk Erhvervs Forlag, som udgiver den
berygtede "Lokalhåndbogen". Direktør i Nordisk Erhvervs Forlag er Frederik
Zubairy, som tilfældigvis også er registrant for domænet Yellowpage.dk

INFERO:Infero, som endelig ikke må forveksles med Eniro, har de seneste dage
været i kontakt med en række - især københavnske - virksomheder. Infero ejes
af ComOne Group, som optræder på to forskellige adresser i indre København.
Interessant er det dog, at ingen af de telefonnumre, som Com-One Group har
registreret hos TDC rent faktisk er identiske med det telefonnummer, som
opgives på hjemmesiden www.infero.dk. Dette nummer tilhører til gengæld JM
Partner - som ikke kan findes i CVR-registret.

Og så en lidt mere glædelig nyhed: Unfairpris.dk har nu rundet 1000 aktive
brugere, som holder os informeret om udviklingen i annoncebranchen.
Unfairpris.dk fylder iøvrigt 1 år den 20. januar.

Jesper Brock
Chefredaktør, www.unfairpris.dk - fordi annoncehajerne også kommer efter
DIG!

Fra : Per H

Dato : 13-01-04 20:58

On Tue, 13 Jan 2004 20:47:22 +0100, "Jesper Brock"
<jesper.brock(at)mail.dk> skrev:

>Redaktionen har i dag føjet to nye virksomheder til listen over firmaer,

Tak for inf

Vh Per

icq 8212837

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-01-04 21:22

"Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk> wrote in message

> Og så en lidt mere glædelig nyhed: Unfairpris.dk har nu rundet 1000 aktive
> brugere, som holder os informeret om udviklingen i annoncebranchen.
> Unfairpris.dk fylder iøvrigt 1 år den 20. januar.

Tillykke med dagen .

Og må jeg som nyetableret selvstændig befalde det arbejde der bliver lagt i
siden.

Imorges imens jeg var i bad tog min kæreste et opkald fra "K2M" der ville
snakke med mig, uden held, men de ville ringe senere, jeg har ikke haft dem
i røret endnu.

Nogle erfaringer med dem, jeg kan umiddelbart se det minder lidt om noget af
det andet i har fat i, men inden jeg lader geværet med spredhagl, nogle der
kender til dem.

Iøvrigt pudsigt at de ringer, jeg er ikke registreret med hverken fastnet
eller mobil på CVR, men dgs.dk er selfølgelig opfundet.

Mvh.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 22:10

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
> Imorges imens jeg var i bad tog min kæreste et opkald fra "K2M" der ville
> snakke med mig, uden held, men de ville ringe senere, jeg har ikke haft
dem
> i røret endnu.

ooooh ja, jeg kender godt K2M - ikke som annoncør, men derimod som en af de
uheldige potentielle _købere_

K2M fungerer på den mdåe, at virksomhedens "konsulenter" (et andet ord for
sælgere) cirka en gang hver 3. måned ringeruopfordret for at spørge, om jeg
da ikke har brug for et eller andet, som deres leverandører kan tilbyde...

Svaret er hver gang, at "nej det har jeg ikek" - jeg skal nok selv vælge
mine leverandører, når jeg har opgaver, der skal løses. Jeg kunne aldrig
drømme om at lade K2M fidne en leverandør til mig... så ringer de bare igen
en anden gang, og jeg synes ikke, det er service - jeg synes, det er
påtrængende og "skide" irriterende sagt på godt dansk.

Jesper Brock
Direktør i Flashlight-Gruppen.dk - www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Kim

Dato : 16-01-04 09:28

7On Tue, 13 Jan 2004 22:10:28 +0100, "Jesper Brock"
<jesper.brock(at)mail.dk> wrote:

>Med venlig hilsen

>Jesper Brock
>Direktør i Flashlight-Gruppen.dk

Er det muligt at være direktør i en enkeltmandsvirksomhed ?

Mig bekendt er der kun direktører i ( reg. ) selskaber.

--
Kim

Fra : Casten

Dato : 16-01-04 09:49

Kim wrote:
> Er det muligt at være direktør i en enkeltmandsvirksomhed ?
>
> Mig bekendt er der kun direktører i ( reg. ) selskaber.

Mig bekendt er "direktør" ikke en beskyttet titel, så alle kan vel kalde
sig selv direktør?

/Carsten

Fra : H.S.

Dato : 16-01-04 10:03

"Casten" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er "direktør" ikke en beskyttet titel, så alle kan vel kalde
> sig selv direktør?

.... Selvom direktør i en enkeltmandsvirksomhed får mig til at tænke på
dengang man gik i børnehave, og legede 'købmand'

Fra : Casten

Dato : 16-01-04 10:13

H.S. wrote:
> ... Selvom direktør i en enkeltmandsvirksomhed får mig til at tænke på
> dengang man gik i børnehave, og legede 'købmand'

Er det ikke det alle direktører gør?

/Carsten

Fra : H.S.

Dato : 16-01-04 11:23

> Er det ikke det alle direktører gør?

'børnehave' var nok kodeordet *G*

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:49

"Kim" <k@x.x> wrote in message
> Er det muligt at være direktør i en enkeltmandsvirksomhed ?
>
> Mig bekendt er der kun direktører i ( reg. ) selskaber.

Lidt forsinket - men nu svarer jeg lige alligevel

Der kan være direktører i alle slags virksomheder - derimod er det kun
selskaber, der har _administrerende_ direktører.

Det er derfor, at lønstatistikker skal læses med forsigtighed... faktisk er
det ofte sådan at underdirektører har højere genenmsnitsløn end
direktører... netop fordi alle direktørerne i de små virksomheder trækker
ned i direktør-løn-statistikken

Jesper Brock
Administrativ leder, www.Flashlight-Gruppen.dk
Diskoteker * lyd- og lysudlejning * karaokeanlæg

Fra : Peter G C

Dato : 23-01-04 12:58

"Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der kan være direktører i alle slags virksomheder - derimod er det kun
> selskaber, der har _administrerende_ direktører.

Alle kan kalde sig for direktør, herunder adm.direktør.

Der er nogle dog nogle særlige regler for direktører i aps'r og a/s'r.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars Funck

Dato : 14-01-04 08:08

"Jesper Brock" <jesper.brock(at)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Redaktionen har i dag føjet to nye virksomheder til listen over firmaer,
> hvor man bør spare sine reklamepenge...

Hej Jesper

Thumbs up for det store arbejde du udfører. Det uvæsen du kæmper imod kan
næppe bekæmpes bedre end med oplysning. Hver gang du poster et sådant indlæg
bliver det en lille smule mere besværligt at drive uærlig virksomhed i
Danmark, og masser af penge bliver sparet ude i virksomheder.

Godt klaret!

MVH

Lars

Fra : Thore Sorensen

Dato : 15-01-04 14:07

> [...]

>brugere, som holder os informeret om udviklingen i annoncebranchen.
>Unfairpris.dk fylder iøvrigt 1 år den 20. januar.

Tak for arbejdet i det første år, og til lykke med dagen..:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)