Forarbejde til opstart af virksomhed
Fra : Anita

Dato : 11-01-04 17:31

Kan jeg købe noget til min endnu ikke opstartede (hobby)virksomhed og stadig
gøre det med fordel?

Her tænker jeg eksempelvis på at købe domæner m.m. som jeg i dag køber i mit
navn og senere ønsker at overdrage/sælge til firmaet mod betaling af den
pris jeg har givet for det. Kan det lade sige gøre?

Venlig hilsen Anita

Fra : David Leonard

Dato : 11-01-04 17:52

>Her tænker jeg eksempelvis på at købe domæner m.m. som jeg i dag køber i mit
>navn og senere ønsker at overdrage/sælge til firmaet mod betaling af den
>pris jeg har givet for det. Kan det lade sige gøre?

Som enkeltmandsfirma er der ingen forskel på dig som privatperson og
dig som firma. So what's the point?

Fra : Anita

Dato : 11-01-04 20:10

"David Leonard" <david.leonard@tdtotal.dk> skrev i en meddelelse

> Som enkeltmandsfirma er der ingen forskel på dig som privatperson og
> dig som firma. So what's the point?

Gælder det i alle forhold?

Så fakturaer udsted i mit navn kan godt betales af firmaet, så længe der kan
gøres rede for indkøbet. Og datoen har heller ingen betydning eller hvordan?
(Altså om købet er sket før oprettelsen af firmaet).

Jeg beklager hvis det er "dumme spørgsmål", men jeg er absolut nybegynder på
området.

Venligst Anita

Fra : David Leonard

Dato : 11-01-04 20:22

> Og datoen har heller ingen betydning eller hvordan?
> (Altså om købet er sket før oprettelsen af firmaet).

Det er jeg ikke helt klar over. Jeg mener (er absolut ikke sikker) at man
kan trække firmaudgifter fra i op til 3 måneder før CVRregistreringen.