Yamaha FZR 600 R el. FZ750 ??
Fra : Frank Jensen

Dato : 22-04-01 17:16

Nu har jeg prøvet et par gange, at spørge folk herinde til råds om hvilken
af ovenstående maskiner jeg skal vælge, eller hvorfor jeg evt. ikke skal
vælge en af dem

Er der dog ingen som kan hjælpe ...... ??

Frank

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 22-04-01 22:14

"Frank Jensen" <8821@e.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge en af dem
>
> Er der dog ingen som kan hjælpe ...... ??

Tja......

Nu er det jo ikke til at vide hvad du vil bruge den til, men.....

Jeg har selv haft en FZR600, hvis du overvejende kører "lidt kvikt", og
styring m.m. betyder mest for dig så er det nok FZR600R du skal vælge, men
er du lidt mere til at køre en længere tur en gang i mellem så er det nok
FZ750 du skal vælge. Den må også siges at være lidt mere komfortabel end
FZR600R.

Men et andet synspunkt er at FZR600R er en nyere cykel og derfor må
forventes at i bedre stand.

P.S. Jeg antager at du tænker på den rigtige "FZR600R", som udkom i '94 og
ikke på US model

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Armand

Dato : 23-04-01 01:49

> [...]
skal
> vælge en af dem
>
> Er der dog ingen som kan hjælpe ...... ??

Det er jo ikke "oplysningen" detteher; men derimod folk der kigger
indenfor ligesom dig selv og som finder at de ligger inde med svar på en
given forespørgsel.
Derfor er der hverken garanti for hastigheden hvormed der bliver svaret,
såvel som om bliver svaret i det hele taget !!

Dine spørgsmål á formiddag og senere ved aftensmad-tid og nu igen et
døgn efter udviser en vis utålmodighed som havde du betalt for servicen.
Selvfølgelig kan man (oftest) have behov for et svar her og nu; men hvis
du kigger listen af indlæg igennem vil du finde at der ikke nødvendigvis
bliver svaret indenfor første døgns tid.
Ligeså tit bliver der slet ikke svaret på essensen i folks spørgsmål,
derved at snakken hurtigt kan bevæge sig væk fra emnet

Endvidere er "brede" spørgsmål, som det du stiller, ikke altid lige
sådan
at forholde sig til (jeg "spolede" selv videre, selvom jeg er berygtet
for at blande mig i alt!), hvorved at de ofte ligger over et stykke tid
indtil én kommer med et svar, som andre så finder bedre lejlighed til at
"fylde på"!

Men for at det ikke skal være irettesættelse alt sammen, vil jeg da godt
give dig et par korte ord om Yamahaerne med på vejen (hvorefter det så
vil vise sig om jeg får lokket nogle til fadet derved!?):

FZ 750'eren er efterhånden en halvgammel model; men eftersom at den er
vandkølet står motoren inde for ihvertfald mere end de første 100.000
km.
Den er unik derved at hver cylinder har fem (5) ventiler, hvilket giver
den et god og jævn effektafgivelse. Ventilerne udemærker sig yderligere
derved at de kun skal serviceres for hver 40.000 km !!!!
Dækdimensioneringen er allerede gået hen og blevet gammeldags (16"
fordæk!), hvorved at der ikke længere er det store udvalg at vælge
imellem!
Den er temmelig tumg efter dagens 7½'er-målestok!

600'eren er væsentlig nyere, og med samme holdbarhed.
Den er mere letkørt og sikkert billigere at forsikre - MEN: Den er
udstyret ed en traktorgearkasse af rang! Dette må forøvrigt også gælde
750'eren selvom jeg ikke lige husker denne detalje som nævnt
deromkring!?
Dækdimensioneringen er mere nutidig, hvorved der er firt valg på hylde
et omkring dæk (-kvalitet)

Jeg er af den indstilling at begge er for store for en begynder, og
eftersom at du virker så uvidende omkring de to modeller regner jeg dig
derved for en sådan, hvorfor du skal være dobbelt tilfreds med at du fik
lokket et svar ud af mig :-/

--
Armand.

Fra : Frank Jensen

Dato : 23-04-01 14:32

Jeg er da ked af hvis du (armand) har misforstået mit/mine spørgsmål her på
newsgruppen, men jeg har haft en del problemmer med at få lortet til at
virke, så hvis mit spørgsmål er kommet på mere end én gang......ja, så har
det ikke været meningen !

ellers tak for rådet!

frank