Kategorier / database o. lign
Fra : Dorkin'

Dato : 22-04-01 17:11

Hej i gruppen
Jeg er i gang med en hjemmeside om planter og mangler hjælp!

Mit ønske er, at besøgende på hjemmesiden skal kunne søge efter bestemte
planter på følgende måde:

Vælg højde: her angives så en prik ud for den ønskede højde
Vælg farve, her kan så angives hvilken farve man ønsker (ligeledes ved hjælp
af alternativknap eller hvad det nu kunne være)
Vælg type, igen kan brugeren indtaste ønsket type
OSV.

Når alle ønsker er angivet skulle det være muligt at trykke på søgeknappen,
hvorefter en liste over de forskellige plantetyper der opfylder
søgekriterierne skulle dukke op med tilhørende links til nærmere beskrivelse
af hver af planterne.

Men hvordan pokker laver man det?

God råd modtages med megen tak.
Venlig hilsen Dorkin'

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 25-04-01 14:14

Dorkin' wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Men hvordan pokker laver man det?

Det mest nærliggende er at benytte en database og noget serverside.

Jeg vil anbefale dig at starte ud med lære lidt ASP og bruge en almindelig
Access database. Det er faktisk ikke så svært. Du finder en ASP tutorial her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/

Hvis du istedet skulle få lyst til at kaste dig over PHP, så kig her:
http://www.webcafe.dk/php/

Mvh
Jonas