/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
brugte eller nye cd'er
Fra : .Erik


Dato : 21-04-01 14:44

Jeg var lige forbi en Tyrker idag, sådan en slags der handler med brugte
plader, blade, og voksenunderholdning.

The game blev 7 brugte cd'er til den nette sum af 260 pisk, eller 37 kr.
stykket. Hvis man kunne købe nye cd'er til den pris ville pladebranchen ikke
behøve at buh-hue så meget over pirateri. Er det ikke 150 en ny cd koster i
en pladebiks ? 7 stk = 1050 dask. Hjemmebrændt 7 stk = 35 dask, hvis man har
pc, internet og printer i forvejen. Hvis man betegner musik sum kunst, er
det så ikke lidt det samme som at påstå at medicinalindustrien er
menneskelig og filantropisk ?

Når man så tager med at brugtbiksene bugner af fed 80'er musik for tiden, er
det bare med at komme op på beatet og få formøblet nogle midler. Tænk sig,
Danseorkesterets første til 39 kr.

mvh Erik



 
 
Martin Moller Peders~ (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 21-04-01 15:14

In <9bs2gd$igk$1@news.inet.tele.dk> ".Erik" <e9m40000j@b9i9g39f449o9o9t.com> writes:

>Når man så tager med at brugtbiksene bugner af fed 80'er musik for tiden, er
>det bare med at komme op på beatet og få formøblet nogle midler. Tænk sig,
>Danseorkesterets første til 39 kr.

Eller LP'er til 5-10 kroner stk.

/Martin




.Erik (21-04-2001)
Kommentar
Fra : .Erik


Dato : 21-04-01 15:34


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
news:9bs4j9$l32$1@news.net.uni-c.dk...
> In <9bs2gd$igk$1@news.inet.tele.dk> ".Erik"
<e9m40000j@b9i9g39f449o9o9t.com> writes:
>
> >Når man så tager med at brugtbiksene bugner af fed 80'er musik for tiden,
er
> >det bare med at komme op på beatet og få formøblet nogle midler. Tænk
sig,
> >Danseorkesterets første til 39 kr.
>
> Eller LP'er til 5-10 kroner stk.
>
> /Martin

.... de er bare for store til "sprækken" i min bilstereo . Det er ærgeligt
at man ikke må lave en digital kopi, selvom det er til eget brug.

Mvh Erik



Adam Sjøgren (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 21-04-01 15:42

On Sat, 21 Apr 2001 16:34:11 +0200, e9m40000j wrote:

[LP'er]

> ... de er bare for store til "sprækken" i min bilstereo . Det er
> ærgeligt at man ikke må lave en digital kopi, selvom det er til eget
> brug.

Øh, det må man godt, må man ikke? Det man ikke må er at kopiere fra et
digitalt medium til et andet.


Mvh.


--
"Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam Sjøgren
say nothing."" asjo@koldfront.dk

Aggy (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Aggy


Dato : 21-04-01 15:56

Jo, det mener jeg da også :)


Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:877l0es4ak.fsf@virgil.koldfront.dk...
> On Sat, 21 Apr 2001 16:34:11 +0200, e9m40000j wrote:
>
> [LP'er]
>
> > ... de er bare for store til "sprækken" i min bilstereo . Det er
> > ærgeligt at man ikke må lave en digital kopi, selvom det er til eget
> > brug.
>
> Øh, det må man godt, må man ikke? Det man ikke må er at kopiere fra et
> digitalt medium til et andet.
>
>
> Mvh.
>
>
> --
> "Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam
Sjøgren
> say nothing.""
asjo@koldfront.dk



Andreas Kleist Svend~ (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 21-04-01 23:13

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

>Øh, det må man godt, må man ikke?

Det kommer an på metoden.

>Det man ikke må er at kopiere fra et
>digitalt medium til et andet.

Ja. Men det er rent faktisk sådan at hvis du først indspiller lyden på
din computer, og derefter brænder en cd, så har du kopieret fra
digital til digital, og det er ikke tilladt. At det så i praksis ikke
er noget nogen vil råbe op over er en anden sag.

Kilde: Politikens computersektion som havde en artikel om vinyl->cd
engang.

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Adam Sjøgren (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 22-04-01 00:55

On Sun, 22 Apr 2001 00:13:27 +0200, Andreas Kleist Svendsen wrote:

>> Øh, det må man godt, må man ikke?

> Det kommer an på metoden.

Jo, det er klart. Det er en del af det tåbelige ved den dér
digital-digital regel.

(Var der i øvrigt ikke noget om at det skulle laves om?! (Eller er
blevet det?))

>> Det man ikke må er at kopiere fra et digitalt medium til et andet.

> Ja. Men det er rent faktisk sådan at hvis du først indspiller lyden
> på din computer, og derefter brænder en cd, så har du kopieret fra
> digital til digital, og det er ikke tilladt.

Mmmh. For at ordkløve: Ingen talte om først at lave en digital kopi og
så derefter at kopiere den digitalt igen...

> Kilde: Politikens computersektion som havde en artikel om vinyl->cd
> engang.

Urgh.


Mvh.

--
"Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam Sjøgren
say nothing."" asjo@koldfront.dk

Andreas Kleist Svend~ (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 22-04-01 16:28

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote in
<873db1staa.fsf@virgil.koldfront.dk>:

>(Var der i øvrigt ikke noget om at det skulle laves om?! (Eller er
>blevet det?))

Jo, jeg ved ikke om det er sket endnu.

>Mmmh. For at ordkløve: Ingen talte om først at lave en digital kopi og
>så derefter at kopiere den digitalt igen...

Men det har jeg heller ikke påstået. (For nu at kløve lidt videre.)

N/A (25-04-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-04-01 17:49



Adam Sjøgren (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 25-04-01 17:49

On Wed, 25 Apr 2001 16:22:32 GMT, John Thomsen wrote:

> Man må kopiere ALT - så længe det er til eget brug.

Nej. Det er det sjove ved den danske lovgivning: Der er en den
kunstige restriktion at man ikke må kopiere fra et digitalt medium til
et andet.

(Og det er dette der er planlagt at ændre på, så det bliver som du
beskrev for alle medier også digitale, men om denne ændring er gjort
endnu eller ej har vi ikke fundet svar på endnu - læs: ingen har gidet
at finde loven frem).

> Det er hvis du begynder at SÆLGE kopier, til naboen, vennen, svoger
> osv. det bli'r kriminelt.

Naturligvis.

> Når en kunstner udgiver et album, så får vedkommende måske selv ca.
> 15%, resten ryger i pladeselskabet.

Det er kunstnernes problem at de bliver tørret af selskaberne...


Mvh.

--
"Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam Sjøgren
say nothing."" asjo@koldfront.dk

Adam Sjøgren (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 25-04-01 18:15

On 25 Apr 2001 18:48:55 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> Nej. Det er det sjove ved den danske lovgivning: Der er en den
> kunstige restriktion at man ikke må kopiere fra et digitalt medium
> til et andet.

> (Og det er dette der er planlagt at ændre på, så det bliver som du
> beskrev for alle medier også digitale, men om denne ændring er gjort
> endnu eller ej har vi ikke fundet svar på endnu - læs: ingen har
> gidet at finde loven frem).

Nu tog jeg mig sammen og fandt den:

"Kapitel 2

Indskrænkninger i ophavsretten

[...blabla...]

Eksemplarfremstilling til privat brug

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade
fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug. Sådanne
eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at

[...blabla...]

4) fremstille eksemplarer i digital form af andre værker, når
eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af
værket i digitaliseret form."

Fra "Bekendtgørelse af lov om ophavsret":
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19980070629-REGL>

Et forslag om at ændre (bl.a.) ovenstående er under behandling i
Folketinget (det ser ud til at være i udvalg for tiden):

"I lov om ophavsret, jf. lovbekendtgørelse nr. 706 af 29. september
1998, foretages følgende ændringer:

[...blabla...}

2. § 12, stk. 2, nr. 4, ophæves og i stedet indsættes:

»4) fremstille eksemplarer i digital form af databaser, når
eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af
databasen i digital form, eller

5) fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker,
medmindre det udelukkende sker til personlig brug for
fremstilleren eller dennes husstand.«"

Fra "2000-01 - L 141 (som fremsat): Forslag til lov om ændring af
ophavsretsloven. (Digital eksemplarfremstilling til personlig brug,":
<http://www.ft.dk/Samling/20001/lovforslag_som_fremsat/L141.htm>

(Hold da ferie hvor er folketingets website åndet...)


Mvh.

--
"Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam Sjøgren
say nothing."" asjo@koldfront.dk

Anders Ebbesen (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Ebbesen


Dato : 21-04-01 15:54

".Erik" <e9m40000j@b9i9g39f449o9o9t.com> wrote in message
news:9bs5ef$sdg$1@news.inet.tele.dk...
> ... de er bare for store til "sprækken" i min bilstereo . Det er
ærgeligt
> at man ikke må lave en digital kopi, selvom det er til eget brug.

Det må du da godt, LP er analogt.

Til gengæld kan du få et problem med selve indholdet af skiverne.

--
Anders Ebbesen
How does an average guy like me become the number one lover man in his
particular postal district?



Christina Estrup (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Christina Estrup


Dato : 22-04-01 08:05

On Sat, 21 Apr 2001 16:34:11 +0200, ".Erik"
<e9m40000j@b9i9g39f449o9o9t.com> wrote:

>... de er bare for store til "sprækken" i min bilstereo . Det er ærgeligt
>at man ikke må lave en digital kopi, selvom det er til eget brug.

Det må man da godt, så vidt jeg kan se. Loven om ophavsret forbyder
kun digitale kopier af digitale medier:

(http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19980070629-REGL)

§ 12. Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade
fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug. Sådanne
eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at

[klip]

4) fremstille eksemplarer i digital form af andre værker, når
eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af værket i
digitaliseret form.

mvh
Christina

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste