Kashmir (Home Dead)
Fra : MARTIN HANSEN

Dato : 17-04-01 21:11

Hej Kashmir fans

Har for 14 dage siden købt den nye cd Home Dead. De første 5 numre er skide
gode, men hvad sker der med de 2 sidste?? Umelodiøst og svær tilgængelig for
os virkelige Kashmir fans!
Det er vist ingen hemmelighed at Kasper Ejstrup er stor Radiohead fan.....så
stor at han er imponeret over deres nyeste cd Kid A, hvilket jeg ikke
forstår! Jeg har selv de foregående plader med Radiohead og syntes de er i
en klasse for sig selv.
Er det mon fra Kid A Ejstrup har hentet inspiration til de 2 sidste numre??

Håber på mange reaktioner

Martin

Fra : Gergen

Dato : 17-04-01 22:57

MARTIN HANSEN <night_train@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Mu1D6.409$Zd1.41902@news.get2net.dk...
> Er det mon fra Kid A Ejstrup har hentet inspiration til de 2 sidste
numre??

Det ved jeg ikke. Men det er i hvert fald ikke nogle deciderede nye numre,
men remix af dj'en/technofyren Opiate (han hedder vist rigtigt Thomas Knak).

--
Christian
-----

Fra : Thomas

Dato : 18-04-01 19:40

MARTIN HANSEN skrev i meddelelsen ...
> [...]
>en klasse for sig selv.
>Er det mon fra Kid A Ejstrup har hentet inspiration til de 2 sidste numre??

Nææ det er det ikke fordi det er ikke Kasper E. der har lavet dem, men
derimod en DJ ved navn Opiate. I øvrigt er jeg enig i at de ikke er særligt
fede!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-04-01 20:48

On Wed, 18 Apr 2001 20:40:15 +0200, thomas heath wrote:

> Nææ det er det ikke fordi det er ikke Kasper E. der har lavet dem,
> men derimod en DJ ved navn Opiate. I øvrigt er jeg enig i at de ikke
> er særligt fede!

For lige at skyde lidt modsatrettet feedback ind: Jeg synes de to
remixes er forbløffende gode - det siger en del om Kashmir at de ikke
holder sig tilbage fra at udfordre deres kernepublikums musiksmag med
nogle _meget_ anderledes remixes.

(Men ok, jeg synes for det meste også at de fleste almindelige remixes
er noget hø

Rygter vil i øvrigt vide at de havde sangene ude til nogle store
kanoner, men at resultaterne ikke var gode nok, så derfor blev det
Opiate...

Mvh.

--
"Reds Win Running Lead In Race To Control Space" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-04-01 21:53

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote in message
> [...]
> remixes er forbløffende gode - det siger en del om Kashmir at de ikke
> holder sig tilbage fra at udfordre deres kernepublikums musiksmag med

Ja, jeg vil tillade mig at give dig ret i, at det faktisk er to meget
interessante remixes, og at de ikke bare viderebringer stemningen i de
oprindelige numre, men udforsker dem yderligere. Desværre er de med til at
gøre EP'en som sådan mere heterogen og usammenhængende; og jeg er en stor
tilhænger af sammenhængende plader og foretrækker at gennemhøre plader fra
start til slut (hvilket måske skyldes at jeg aldrig kan finde remoten).

/Nikolaj

Fra : Claus Jungersen

Dato : 06-05-01 15:00

Er der nogen, der altid har formået at være nyskabende og "kedeligt
inspireret" - så er det så sandelig Opiate. De som tror "Kid A" var noget
nyt og særdeles spændende tager fejl. Det spændende ved den plade var at det
var et stort rocknavn, der sprang ud i electronica-verdenen. "Kid A" er
bestemt en god plade, men bruger mange elementer, der allerede var afprøvet
flere år i forvejen af bl.a. navne som Autechre, Arovane, Donna Regina,
Unkle - og måske Opiate. Jeg siger ikke at Radiohead var direkte inspireret
af Opiate, men det er i hvert fald ikke omvendt. Og hvor numrene på "Kid A"
er utroligt fremadrettede, så synes jeg mere de 2 remixes på "Home Dead",
dvæler, fænger, snurrer og stræber efter en trance agtig tilstand, fremfor
at bygge numret op på traditionel rock-manér.

Hilsen
Claus