Web dialer
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 22-01-04 11:14

Hej

En af børnene har fået lagt en web dailer ind på computeren, han siger dog
at den kom helt af sig selv, kan man på en eller anden måde forhindre at
computeren selv henter sådanne programmer? Vi har ADSL kan programmet så
overhovedet ringe op til et telefonnummer?

På forhånd tak!

Fra : KM

Dato : 22-01-04 11:24

Hvis ikke du har et modem installeret og koblet til telesonstikket så kan
webdialeren ikke gøre noget der kan koste penge på telefonregningen.

KM

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-04 18:55

KM skrev:

>Hvis ikke du har et modem installeret og koblet til telesonstikket så kan
>webdialeren ikke gøre noget der kan koste penge på telefonregningen.

Korrekt. I øvrigt hæfter de heller ikke for det forbrug som en
webdialer giver anledning til hvis der er et modem forbundet. Den
er sandsynligvis ikke blevet installeret efter en oplyst aftale,
men smuglet ind via luskede metoder.

--
Bertel

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-01-04 16:29

Jakob Johannessen skrev bl.a.:
> [...]
> anden måde forhindre at computeren selv henter sådanne
> programmer? Vi har ADSL kan programmet så overhovedet ringe op

Nej.
Prøv at kikke på denne side. http://www.spywarefri.dk

/Lars
--
Min kone synes jeg er alt for nysgerrig - Eller det er i hvert
fald hvad hun skriver i sin dagbog.