Udskrive fra Batch-fil
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 26-01-04 11:03

Hej gruppe

Det er første gang jeg er her. Har lige et spørgsmål, som jeg ikke har kunne
finde spørgsmål på, ved søgning på google.

Vi har ca. 200 word dokumenter, som skal udskrives ud fra en dannet batch
(udskriv.bat) fil. Nogle gange skal der kun udskrives 50 af dokumenterne,
mens der andre gange skal udskrives næsten alle dokumenter. Det jeg mangler
er en kommando, som kan skrives i en batch fil, som gør følgende:

- Åbner word
- Udskriver det angivne dokument
- Lukker word igen

Det skal så gentages for alle de dokumenter, som skal udskrives.

Nogen der kan hjælpe mig her? er der måske andre smartere måder at gøre det
på?

Mvh
Jacob Jørgensen

Fra : Mads

Dato : 26-01-04 14:05

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@danwest.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det skal så gentages for alle de dokumenter, som skal udskrives.
>
> Nogen der kan hjælpe mig her? er der måske andre smartere måder at gøre

Jeg tror ikke det kan gøres som du beskriver det.

Men du kan måske gøre følgende:
- Lav en makro der åbner og udskriver dokumenterne. Det kan godt laves sådan
at den læser en (txt-)fil med navne på de dokumenter der skal udskrives.
- Start word med /m switch og navnet på makroen.

Mvh mads

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 26-01-04 16:05

[...]

----------------

Hej Mads

Jeg kender ikke så meget til makrofunktionen. Kan du komme med lidt mere
info om hvordan man får den til at gøre, som du har beskrevet?

Mvh
Jacob

Fra : Mads

Dato : 27-01-04 09:42

> [...]
>
> Jeg kender ikke så meget til makrofunktionen. Kan du komme med lidt mere
> info om hvordan man får den til at gøre, som du har beskrevet?

Makroen kan se ca sådan ud

Sub nm270104()
Dim myFile As String
Dim Txt As String

myFile = "c:\sti\udskriv.txt"
Open myFile For Input As #1
Do While Not EOF(1)
Input #1, Txt
Documents.Open Txt
ActiveDocument.PrintOut False
ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges
Loop
Close #1
End Sub

I text filen udskriv.txt skal word dokumenterne stå med fuld sti med 1 dok
på hver linie f.eks
c:\sti\fil1.doc
c:\sti\fil2.doc

Mvh Mads

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 28-01-04 08:56

> Makroen kan se ca sådan ud

> --- makro snippet væk ---

Hej Mads.

Det ser jo ud til at virke. Mange tak

Lige et sidste spørgsmål: Er det muligt at få den makro til at udskrive til
følgende printer: "HP LaserJet 4050 - Bakke 3" istedet for standard
printeren?

Mvh
Jacob

Fra : Mads

Dato : 28-01-04 11:08

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@danwest.dk> wrote in message

> Det ser jo ud til at virke. Mange tak
Velbekomen.

> Lige et sidste spørgsmål: Er det muligt at få den makro til at udskrive
til
> følgende printer: "HP LaserJet 4050 - Bakke 3" istedet for standard
> printeren?

Ja.

For at skifte printer skal du sætte
Application.ActivePrinter=??
Hvad du skal skrive afhænger af din printer og netværkssetup.
Hint: Skift til printeren. Kør denn makro
Sub PrinterNavn
Msgbox ActivePrinter
End Sub

For at skifte bakke skal du sætte FirstPageTray og OtherPageTray til noget.
Hvad afhænger af din printer. Jeg kender den ikke så du må prøve dig frem.
Dvs indsæt disse to linier
ActiveDocument.PageSetup.FirstPageTray = ??
ActiveDocument.PageSetup.OtherPagesTray = ??

Mvh Mads

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 28-01-04 13:44

> For at skifte printer skal du sætte

Jeg takker mange gange for hjælpen. Håber at kunne hjælpe igen engang.

Mvh
Jacob