Outlook 2003 - bruge Word som email-editor
Fra : Klostervej

Dato : 24-01-04 12:13

Hej!
Jeg tror nok, at Word som standard var sat til at være emaileditor. Det slog
jeg fra for noget tid siden. Nu har jeg fortrudt, og ville sætte det til
igen. Nu virker det bare ikke.
Outlook står bare uden at komme videre med den boks: "Starter Microsoft Word
2003 som din email-editor..." - og derfra sker der intet.
Nogen gode ideér?

--
Mvh Dorthe Baadsgaard
_____________________

Fra : pre

Dato : 24-01-04 13:07

Det egentlige problem er vel om fejlen ligger hos Word eller Outlook.
Situationen er ikke registreret med fejl, og det virker fint her.
Jeg ville nok begynde med Søg og Erstat som kan startes fra Outlooks
Menulinies Hjælp menu. Det er det nemmeste og hurtigste forsøg, det kan evt.
startes fra Word bagefter.
Officielt kan man "spørge om en løsning" i Hjælp. Det er nok lidt svært at
formulere det spørgsmål.
pre

Please don't flame me. I may actually *be* an idiot, but even idiots have
feelings.
(Den tekst har jeg ærligt stjålet)

Fra : Klostervej

Dato : 24-01-04 14:46

> Jeg ville nok begynde med Søg og Erstat som kan startes fra Outlooks
> Menulinies Hjælp menu. Det er det nemmeste og hurtigste forsøg, det kan
evt.
> startes fra Word bagefter.

Jeg brugte "søg og find fejl" - og sagde gendan standarder - ups... nu
forsvandt alle emailkonti og alting. Men jeg havde en backup af min pst, så
der er ingen skade sket.
I tidligere versioner kunne man importere sine emailkonti. Jeg har gemt dem
i en mappe. Er der nogen mulighed for at importere dem til Outlook 2003?
Som std. er word sat som emaileditor, men det ser ikke ud til, at word
åbnes???
Mvh
Dorthe

Fra : pre

Dato : 24-01-04 15:26

Office2003 har en begavet funktion. På Engelsk hedder den "Restore my
settings" og der findes en viewer til den. Mere praktisk ligger teksterne i
en *.ops fil som uden videre kan slettes, og altså opdateres.
Se KB artiklen 826809 - Beskrivelse og brug af guiden Gem mine indstillinger

Normalt importerer Outlook automatisk e-mail konti fra OE og har også en
standard funktion dertil i "Import". Men min version reparerer uden at røre
konti.

Outlook har en indbygget men skjult Word til jobbet.
Automatically repair Office programs
Caution Choosing the Discard my customized settings and restore default
settings option will set the following back to the state they appeared in
when you first installed Office:

a.. The Assistant character selection
b.. Most-recently-used entries on the File menu will be removed
c.. The size of the application window for all applications
d.. Menu and toolbar position and any customizations
e.. The security level for each application
f.. View settings within the application, such as the Calendar view in
Outlook
Your User Name and Initials will also need to be re-entered when you restart
your Office applications.

1.. On the Help menu, click Detect and Repair.
To restore the program shortcuts to the Windows Start menu, make sure the
Restore my shortcuts while repairing check box is selected.
2.. Click Start.

a.. This procedure detects and repairs problems such as missing files and
registry settings associated with all installed Microsoft Office programs.
It will not repair personal files, such as spreadsheets or documents.
b.. If the Detect and Repair command does not fix the problem, you might
need to reinstall Microsoft Office.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

pre © 2004
øretævernes@holdeplads.dk

Fra : pre

Dato : 24-01-04 19:52

Hej

Jeg blev lidt nervøs ved at se din seneste mail og tjekkede lige
situationen. Hvis jeg husker rigtigt bruger du OFXP - og der synes at være
en generel fejl med Søg og Erstat. For en sikkerheds skyld, hvis det er XP,
se http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;299338 ,ellers
skrot dette.
pre © 2004
øretævernes@holdeplads.dk