Outlook: Import af vCalendar-data
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-01-04 14:21

Jeg forsøger at importere vCalendar-data ind i Outlook og umiddelbart går
det fint, men desværre overser Outlook at begivenhederne har et unikt id og
flytter derfor ikke allerede importerede begivenheder ud fra dette id.

Er der nogen der ved, om man kan få Outlook til det? Eller om Outlook blot
ikke implementerer parameteren "UID"?

Kim

Fra : pre

Dato : 19-01-04 15:19

Hvis du ikke er klar over at Outlook er forskellig i alle versioner og modes
så er det hermed bekendtgjort. Det der kan være fælles for dem alle er
hjælpetekster hvor man kan se mange ting. Netop hvilken du har er ikke til
at se udefra.
pre

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-01-04 18:09

pre wrote:

> [...]
> og modes så er det hermed bekendtgjort. Det der kan være fælles for
> dem alle er hjælpetekster hvor man kan se mange ting. Netop hvilken

Jeg er primært interesseret i Outlook 2002, men også gerne andre.

Anyway, jeg har ikke kunnet finde detaljerede informationer om
vCalendar/iCalendar-kompatiblitet i hjælpeteksterne.

Til gengæld fandt jeg en MVP i et andet forum, som mente, at Outlook
generelt ikke understøtter unikke begivenheder - suk!

Kim

Fra : pre

Dato : 19-01-04 19:38

Nu kender jeg ikke vCalendar, men det må vel være et tredieParts programs
opgave at tilpasse sig til Outlook - se www.slipstick.com for eksempler.
Rent bortset fra det så er Outlooks HelligdagsSystem baseret på en ganske
almindelig tekstfil - og i min Outlook er der endda vejledning i hvordan man
fjerner emner fra kalenderen.
Fakta er at både Outlook og Word er de mest attraktive skuepladser for de
der gerne går utraditonelle veje

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 20-01-04 12:00

pre wrote:

> Nu kender jeg ikke vCalendar, men det må vel være et tredieParts
> programs opgave at tilpasse sig til Outlook - se www.slipstick.com
> for eksempler.

vCalendar er en enkel standard til at flytte kalenderdata mellem systemer,
se fx

http://www.imc.org/pdi/
http://www.imc.org/pdi/pdiproddev.html

Outlook importerer det fint, blot man på desktoppen klikker på den relevante
vcalender.vcs-fil, men understøtter altså ikke unikke begivenheder (nu
bekræftet af Sue Mosher, MVP, der forfatter bøger for Outlook-udviklere).

> Rent bortset fra det så er Outlooks HelligdagsSystem
> baseret på en ganske almindelig tekstfil - og i min Outlook er der
> endda vejledning i hvordan man fjerner emner fra kalenderen.

Ja, men det bliver let for kompliceret med halvt manuelle løsninger, når man
har ~1000 potentielle brugere...

Kim

Fra : pre

Dato : 20-01-04 13:26

Hvis Sue har bekræftet så kan du med sindsro gå ud fra at det er fakta. På
den anden side burde det være muligt at fordele en færdig Helligdagsfil til
alle. I øvrigt var jeg ikke klar over at der var tale om mere end én
installation.

Fra : pre

Dato : 20-01-04 14:14

Efter at ha´ set fakta om vCalendar har jeg noteret at systemet indgår i
IBM´s og andre mail systemer men ikke (endnu?) i Microsoft´s. Altså vil det
være et kreativitets spørgsmål at bruge det lige nu. Som IMC kan man kun
håbe

IMC hopes that all vCalendar developers take advantage of these new open
standards and make their software compatible with both vCalendar 1.0 and
iCalendar

pre

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 20-01-04 16:02

pre wrote:

> [...]
> indgår i IBM´s og andre mail systemer men ikke (endnu?) i
> Microsoft´s. Altså vil det være et kreativitets spørgsmål at bruge

Tja, det gode ved standarder er jo, at der er så mange at vælge mellem...!

Og det går nok for nu, hovedproblemet er løst: Data fra vores
skemalægningsprogram flyttes fint ind i Outlook - blot må folk så leve med,
at de ikke kan synkronisere i forhold til ændringer blot ved at importere
igen.

Kim