Helt afslappet nu !
Fra : RANielsen.

Dato : 15-04-01 22:56

Jo, har lige købt det gamle album 'Moon Safari' von: Franske 'Air'; pris
100,- i Canada.

Havde lige set en film, var derfor kommet lidt bagud med skopudsningen.
Skiven blev lagt i spillen, volumen blev sat lidt lavt, da jeg skulle
tage hensyn til mine med Mennesker, pudsecreme, klude og sko blev kørt i
stilling.

PLAY !

Aldrig har jeg nydt at pudse mine sko så meget, lyden af 'Air' blandet
med duften af læderfedt bragte mig ind i en Verden af ro, omhyggelighed
og fredfyldthed.
Jeg har aldrig troet man kunne nyde musik på en så lav volumen, men med
det rigtige musik, så kan det også lade sig gøre.

Mangler du noget afslappende musik, så hedder gruppen 'Air' og albumet
'Moon Safari' !

Kan stadigvæk ikke finde en ordentlig pangdang til www.imdb.com så, er
der nogen der kan fortælle mig hvilke navnene på 'Air's' øvrige
udgivelser ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.

Fra : Ronja Røver

Dato : 16-04-01 01:22

> Kan stadigvæk ikke finde en ordentlig pangdang til www.imdb.com så, er
> der nogen der kan fortælle mig hvilke navnene på 'Air's' øvrige
> udgivelser ?

Air har udgivet mere end debut'en Moon Safari. Og jeg må give dig ret,, Air består af to geniale franskmænd som man ikke kan få nok af når først de er lukket ind i ens tilværelse!!!

Prøv at finde soundtracket til filmen "The Virgin Suicides" Filmen floppede, men soundtracket, sammensat af Air alene,, er helt fænomenalt! Desuden har de der imellem udgivet Premiers Symptomes,,, ikke helt nye nogle af udgivelserne(98,99,00), men helt sikkert tidløse!!

Man siger at uden Air var fransk house ikke hvad den er i dag, og flere nævner også Air som en stor indflydelse på deres musik,, Daft Punk, Etienne de Crecy, Bob Sinclair og Superfunk...

Tjek desuden et album udgivet af selvsamme Etienne de Crecy, Super Discount. Her medvirker bl.a. Air, Alex Gopher og Etienne de Crecy selv... Mester-Album!!

God lyttelyst!!

Ronja

Fra : RANielsen.

Dato : 16-04-01 01:48

"Ronja Røver" <remove-cafe@paradis.dk> skrev:
> Air har udgivet mere end debut'en Moon Safari. Og
> jeg må give dig ret,, Air består af to geniale
> franskmænd som man ikke kan få nok af når først
> de er lukket ind i ens tilværelse!!!

Jeg har i grunden truet med at købe noget med 'Air' i meget langt tid,
fatter ikke hvorfor de kom nederst i ønske listen hvergang, det er mig
lidt af en gåde lige nu.

> [...]
> imellem udgivet Premiers Symptomes,,, ikke helt nye nogle
> af udgivelserne(98,99,00), men helt sikkert tidløse!!

Filmen floppede måske med sin lidt triste fortælling, men ikke i mine
øjne. Det er nemlig en fin lille film! Men da den ikke just byder på en
'happy ending' så, floppede den 'Med Stats Garanti' ovre i Kamerika.
Jeg funderede ellers et pænt stykke tid over titel numeret i/på filmen,
men under rulletexterne gik det op for mig....... det var jo Franske
Air.

> Man siger at uden Air var fransk house ikke hvad den er
> i dag, og flere nævner også Air som en stor indflydelse
> på deres musik,, Daft Punk, Etienne de Crecy, Bob Sinclair
> og Superfunk...

Købte ved samme lejlighed også de 2 Daft Punk albums (Homework &
Discovery), de er også rigtigt gode, dog ikke så afslappende, men nogle
af numrene lyder rigtigt fedt på høj styrke ude i bilen. :)

> Tjek desuden et album udgivet af selvsamme Etienne de
> Crecy, Super Discount. Her medvirker bl.a. Air, Alex
> Gopher og Etienne de Crecy selv... Mester-Album!!

Sidsts nævnte + 2 gange Air er hermed noteret ned på 'Musik Ønske
listen'. Bob Sinclair og Superfunk menes jeg at have hørt et par gange i
radioen, vil i hverfald overveje dem yderligere nå budgetet tilader det.

Mange Tak og Godnat herfra.

--
Rasmus.

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 16-04-01 07:18

"RANielsen." wrote...

> Sidsts nævnte + 2 gange Air er hermed noteret ned på 'Musik Ønske
> listen'. Bob Sinclair og Superfunk menes jeg at have hørt et par gange i
> radioen, vil i hverfald overveje dem yderligere nå budgetet tilader det.

.... og ifølge Gaffa (april 2001) udsendes det næste 'rigtige' Air-album (som
hedder "10.000 Hz Legend") den 28. maj, så det skal du nok også have med på
budgettet

Hilsen Lars

Fra : RANielsen.

Dato : 16-04-01 13:13

"Lars D. Christensen" <slet-disse-ord-ldch@private.dk> skrev:

> ... og ifølge Gaffa (april 2001) udsendes det næste
> 'rigtige' Air-album (som hedder "10.000 Hz Legend")
> den 28. maj, så det skal du nok også have med på
> budgettet

Ih tak ska' du ha'.
Det ser ud som om min kassekredit skal i brug igen.

--
Rasmus.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 16-04-01 09:04

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Kan stadigvæk ikke finde en ordentlig pangdang til www.imdb.com så, er
> der nogen der kan fortælle mig hvilke navnene på 'Air's' øvrige
> udgivelser ?

www.allmusic.com er en udmærket pendant til IMDb, når det drejer sig om
musik.

--
Anders Ebbesen
John Milton: "Freedom, baby... is never having to say you're sorry."