office 2000: internfejl 2342
Fra : Kafoka

Dato : 18-01-04 08:49

Hej

Jeg har startet en maskine op med win 2000 og skal instalere office 2000 på
den. Men lige efter at jeg har kNGlikket på ikonet for standart instalation
(har også prøvet med den anden) så kommer denne fejl. Internefejl 2342. Jeg
har prøvet med andre cd'er samt at kopiere den ind på Hd og instalere der
fra uden held.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sten

Fra : pre

Dato : 18-01-04 17:06

Den første betingelse for godt resultat er at WIN2000 kører perfekt.
Kontroller i Administrative foldere - specielt event.log. God praksis er at
starte i Safe Mode for at give systemet mulighed for at rette fejl
(automatisk)
Den omtalte fejl kendes ikke som Officerelateret.
pre

Fra : pre

Dato : 19-01-04 12:14

Det kunne se ud til at være et stykke arbejde at løse dit problem. Fejlen
kendes overhovedet ikke hos Microsoft så vi må prøve at lokalisere den på
anden måde. Kom igen gerne med lidt fakta så vi kan lægge en slagpan.
pre

Fra : Kafoka

Dato : 19-01-04 17:04

Hej Pre

Min første løsning er "format c:". Det plejer at klare selv de største
problemer.

Jeg har ikke instaleret meget på maskinen så det prøver jeg.

Hilsen

Sten

Fra : pre

Dato : 19-01-04 19:30

Effektivt, men da jeg ikke anede hvad der ellers er installeret, turde jeg
ikke foreslå det.Held og Lykke.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-01-04 21:33

Jeg fandt lidt om emnet, som dog ikke gjorde mig meget klogere.
Men på dette link
http://groups.google.dk/groups?q=internal+failure+2342&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe
=UTF-8&selm=Xns905ADED0AED3Fbdkv%40207.46.230.185&rnum=2 er der en
henvisning til et ms dokument, som indeholder diverse fejlkoder2342 Could
not update resource for file: [3] GetLastError: [2] Desværre er der ikke
beskrevet nærmere om fejlen, så det gjorde ikke mig meget klogere, da jeg
ikke ved hvad ovenstående er ensbetydende med, og herunder slet ikke hvad
man kan gøre for at forhindre det.

Kurt

Fra : pre

Dato : 19-01-04 21:58

Nu er jeg ikke specielt begejstret for Google søgning som dels har en
uhensigtsmæssig effekt ved at få godtroende brugere til at bruge metoder der
er beregnet for andre versioner, dels er ved at plage livet af MVP´erne der
får hundredvis af poster med "After searching google.groups.com and finding
no answer,..." i stedet for konkrete oplysninger. Heller ikke i dette
tilfælde er der gods at hente og med min egen erfaring med Fejl ved
installation kan jeg kun bifalde brugerens valg. Det virker som om tingene
efterhånden er blevet så over-tekniske at der konstant ligger brok hist og
pist.
pre