Genvejstast til Vis/skjul?
Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 16-01-04 11:21

I Word 2000 står der at man kan slå Vis/Skjul til med (Ctrl+Ned,) men
hvordan skal det forstås - jeg kan ikke få det til at virke....

Med venlig hilsen

Tim Bregning Karlsen

Fra : pre

Dato : 16-01-04 12:28

Som det står skal man holde Ctrl nede mens man trykker på PilNed. Der er et
par tricks du kan bruge for at få styr på de mange genveje: I
Funktioner/Tilpas kan du aktivere "Vis skærmtips" - så vil Word vise
genvejen til menuerne hvor Musepilen peger. Du kan få en helt komplet liste
over genveje gennem Funktioner/Makro-, Makro. I boksens øverste linie
skriver du Listcommands ok klikker på Kør. Vælg den øverste af de to
muligheder og du får en tabel med dem alle. Tabellen kan sorteres efter
ønsket kolonne og derved kan kommandoer uden genvej fjernes.

Endelig kan du sætte din egen genvej, også gennem Funktioner/Tilpas.
pre

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 19-01-04 15:16

Hej Pre

Jeg forstår godt det med at man skal holde Ctrl nede mens man trykker
PilNed, men hos mig virker det da ikke. Kan du få det til at virke?

Tim

Fra : pre

Dato : 19-01-04 16:01

Min Word er på Engelsk så det er en anden kombination. Men lad os så prøve
hvad der gælder hos dig.

Det afsløres sådan:
Tryk Ctrl+ALT+x. Nu skulle der være en markør som et firkløver. Træk den
op til det omvendte P på menulinien. Nu kommer der en boks, med den
korrekte tastekombination.

Det gælder dog ikke hvis du har Word2003 (og det kan jeg ikke se herfra),
men i så fald skal du bruge Ctrl+ALT+(plus på numerisk tastatur).

Kom bare igen hvis det stadig driller, der kan ske så mange mærkelige ting
.

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 20-01-04 08:58

Hej Pre

"Firkløveret" viser helt rigtigt at tastekombinationen er (Ctrl+Ned,)
Bemærk at der efter Ned er et "komma". Hvis nu kombinationen faktisk er
Ctrl+Ned og "komma" synes jeg den er ualmindeligt akavet. Jeg har også tænkt
at "Ned" kunne være PageDown?

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Jeg vil lige sige at det ikke er livsvigtigt genvejstasten fungerer lige
netop med denne funktion, men jeg vil jo gerne prøve at forstå det.

Fra : pre

Dato : 20-01-04 10:19

Det er noget rod!

Kommaet bruges i den ene situation og Ned i den anden. I min version bruges
Ctrl+), hvilket faktisk betyder Ctrl+Skift+). Men det virker.

Her er en makro som simpelthen skifter mellem de to funktioner. Jeg kan være
lidt nervøs fordi den er skrevet til 2003, men i værste fald er det kun en
bagatal der skal rettes. Sæt den på en genvej efter eget ønske. Kom endelig
igen hvis der skal pudses hjørner af.

Sub ShowHide()
Windows(1).View.ShowAll = Not Windows(1).View.ShowAll
End Sub

Fra : pre

Dato : 20-01-04 11:33

Øv, der skal pudses. Rutinen virker kun i Dokument 1 når jeg tester tilbage
i versionerne. Så for at gøre kort proces sender jeg en ny som virker.
Forhåbentlig virker din e-mal adresse.
pre

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 21-01-04 12:56

Hej Pre

Tak for din Word-fil med makroen. Jeg har ikke installeret den endnu, men
jeg skal nok lige give dig besked om den virker.

Tim