HJÆLP!!! Office på gammel hd.
Fra : Jemo

Dato : 14-01-04 17:01

Mit styresystem (XP)gik ned, og jeg kunne ikke rep. Så fandt jeg en gammel
lille hd. hvor jeg inst. XP igen, så satte jeg min normale hd. til slave,
alle mine ting ligger der stadig men jeg kan ikke få gang i min ms.Outlook
er der en måde man kan få hele sit office (XP) til at køre under det nye
instaleret styresystem, evt. gost eller tilsvarende program? jeg håber i
hurtigt kan hjælpe mig.
mvh René

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-04 22:43

"Jemo" <redjemo@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der en måde man kan få hele sit office (XP) til at køre under det nye
> instaleret styresystem, evt. gost eller tilsvarende program? jeg håber i

Desværre kan kun en geninstallering hjælpe dig. Det er således at når du
installerer officepakken og i øvrigt også de fleste andre programmer, så
lægges der også en del nødvendige filer ind i windows mappen, hvor de er
nødvendige. Disse filer ligger jo stadig på din gamle hd, så derfor kan den
ikke finde ud af det. De kan ikke bare kopieres over, idet de skal direkte
installeres, således at de bl.a. bliver registreret i registreringsdatabasen
m.m.
Det eneste positive kan være, at når du har geninstalleret, så kan du
kopiere din *.pst fil fra den gamle harddisk over i din nye installation, og
derved få genetableret dine gamle oplysninger/data fra den gamle hd.

Kurt

Fra : pre

Dato : 16-01-04 10:55

???
Hvad skulle der være i vejen for at installere oveni den oprindelige? Det
har "man" gjort i mange år. Om galt skulle være så slet (afhængigt af
version) WINNT, Windows, eller hvad den filgruppe nu hedder. Ved en
geninstallation vil eksisterende "personlige" blive bibeholdt. I samme
øjeblik systemet kører kan evt fejl rettes som sædvanligt. Teksten herunder
er fra 2003 versionen men princippet er det samme.
pre

REPAIRING AN OFFICE INSTALLATION

The Windows Installer maintains a complete record of all Office components
you've installed. If you accidentally delete a file or a Registry entry
becomes corrupted after installation, the Windows Installer can
automatically reinstall the component the next time you try to use it. In
most cases, these repairs are automatic: If a key DLI. for Publisher is
missing when you attempt to launch the program, for example, the Installer
starts automatically and reinstalls the missing file from the original
installation source. You might need to supply the Office CD to continue.

If you suspect that some features of an application might be damaged, you
can force Setup to inspect all essential files for that application and
reinstall any files that are missing or corrupted. To use this option,
choose Help, Detect and Repair.
Detect and Repair will automatically find and fix errors in all Office
files.

The Detect and Repair option works only on the application from which you
run it. If you're unable to start that application, or if you suspect that
several programs are damaged, rerun Setup in Maintenance mode and choose
Repair Office. This option lets you choose whether to completely reinstall
Office using all the settings you originally specified, or whether the
Windows Installer should look for missing or corrupted files and Registry
settings and repair them as needed.