/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Excel ark i Word dokument - HJÆLP.
Fra : Jane Doe


Dato : 13-01-04 14:56

Jeg bruger et Word dokument til at skrive tilbud i - bagerst i dokumentet er
der indsat et regneark til at lave en udspecificeret regning med.

Ideen er at man så indtaster varenummeret i dette ark og derved indhentes
varetekst og pris automatisk fra vores database - regnearket ligger så de
forskellige beløb sammen og giver en endelig pris.

Regnearket fungerer fint; men vi har desværre nogle problemer med
formatteringen i Word:

1 - Hvis der indtastes tilpas mange vare numre vil regnearket nødvendigvis
blive større end et A4 ark og så vises der kun den del af arket der er plads
til i Word dokumentet.
Er der nogen måde man kan sætte dokumentet op så regnearket vil respektere
marginerne i Word dokumentet blot vil forsætte på næste side?

2 - Er det muligt at fastlåse højden på bestemte rækker i et Excel ark -
eller evt. få højden til at tilpasse sig automatisk til indholdet (igen
dette skal foregå i det regneark som er indsat i Word)

Håber der er nogle kloge hoveder som kan knække den



 
 
pre (13-01-2004)
Kommentar
Fra : pre


Dato : 13-01-04 16:39

Medmindre du har en Oldnordisk version af de to programmer så kan du spille
med dem begge uden videre. Fra Word kan du vælge Indsæt/Regneark ved
simplelthen at klikke på Excel ikonen i menulinien, du kan også bruge
Indsæt/objekt. Resultatet bli´r det samme: Dobbeltklik på regnearket, så
arbejder Excel, klik udenfor arket så kører Word, (som bevarer
indtastningerne)

Var det mig ville jeg nok bruge en af Word´s fakturaskabeloner som nok med
lidt VBA kunne gøre et smartere job. Skabelonerne er i sig selv skabeloner,
en facon til at rumme specielle oplysninger på en hensigtsmæssig måde. Og
de kan alle tilpasses til formålet. Det kan nok være et problem at overskue
de mange skabeloner men du kan evt. få en prøve fra mig.
--
mvh
pre


"Jane Doe" <jane@doe.com> wrote in message news:bu0tda$g96$1@sunsite.dk...
> Jeg bruger et Word dokument til at skrive tilbud i - bagerst i dokumentet
er
> der indsat et regneark til at lave en udspecificeret regning med.
>
> Ideen er at man så indtaster varenummeret i dette ark og derved indhentes
> varetekst og pris automatisk fra vores database - regnearket ligger så de
> forskellige beløb sammen og giver en endelig pris.
>
> Regnearket fungerer fint; men vi har desværre nogle problemer med
> formatteringen i Word:
>
> 1 - Hvis der indtastes tilpas mange vare numre vil regnearket nødvendigvis
> blive større end et A4 ark og så vises der kun den del af arket der er
plads
> til i Word dokumentet.
> Er der nogen måde man kan sætte dokumentet op så regnearket vil respektere
> marginerne i Word dokumentet blot vil forsætte på næste side?
>
> 2 - Er det muligt at fastlåse højden på bestemte rækker i et Excel ark -
> eller evt. få højden til at tilpasse sig automatisk til indholdet (igen
> dette skal foregå i det regneark som er indsat i Word)
>
> Håber der er nogle kloge hoveder som kan knække den
>
>




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste