copy af fil
Fra : Jan

Dato : 04-02-04 13:49

HJÆLP!

sidder og laver et lille program hvor jeg har brug for at lave en kopi af en
fil fra et serverbibl til brugerens homedir.

går jeg ud i stifinder er der ingen problemer med at kopiere filen.

laver jeg derimod en copyfile i VB får jeg ikke lov at kopiere filen -
forsøger jeg med en anden fil er der ingen problemer.

Laver jeg en:
msgbox dir$(strminfil)

på pågældende fil går programmet ned!

Hvor skal jeg lede efter problemet??

m.v.h.

Jan

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-02-04 14:32

Hvilke(n) fejltekster får du fra programmet, når det går ned?

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jan

Dato : 04-02-04 14:50

Ved dir$ får jeg følgende fejl: (og filen eksisterer det er kontrolleret)

Run-time error '52'
Bad file name or number

m.v.h.

Jan

newsr2uk7eyl0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-02-04 20:53

'Bad file name ' betyder altså, at filen ikke findes

I alt fald ikke der, hvor programmet bliver bedt om at lede efter den.

Så du må checke værdien af strminfil _igen_. Incl. drev, backslash og alt
det der. Er værdien af strminfil en absolut sti eller en relativ? Er den
relativ, så husk: I forhold til hvad?

mvh
Krabsen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-02-04 08:31

Jan skrev:
> Ved dir$ får jeg følgende fejl: (og filen eksisterer det er kontrolleret)
>
> Run-time error '52'
> Bad file name or number

Hvis filnavnet indholder control-tegn (ASCII-værdierne 0-31) så vil du kunne
få ovenstående fejl.

-------
Tomas