VB6: Events i interfaces.
Fra : Mads

Dato : 03-02-04 16:02

Hej

Jeg forsøger at lave et interface til en samling objekter som andre klasser
i mit VB6 projekt skal bruge.
Alle implementerende klasser skal indeholder nogle metoder, nogle properties
og nogle events fra interfacet.
Koden til mit projekt er:

Mit interface - clsInterface:
Option Explicit

Public Event Noget(ByVal strTest as String)

Public Sub Metode1()
End Sub

En implementerende klasse - clsImplementation1:
Option Explicit

Implements clsInterface

Private Sub clsInterface_Metode1()
RaiseEvent Noget("hej")
End Sub

Men når jeg forsøger at oprette et object vha.:
Private WithEvents minTing As clsInterface

Set minTing = New clsImplementation1

Så får jeg fejl 459: "Object or class does not support the set of events."

Hvorledes kan jeg rejse events i en implementerende klasse. Og samtidig
modtage event'en fra objekter det kun har en reference til clsInterface??

Venlig Hilsen
Mads

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-02-04 10:00

Mads skrev:
> [...]

> Set minTing = New clsImplementation1

> Så får jeg fejl 459: "Object or class does not support the set of events."

Den kode du har vist kan ikke give den fejl, som du her angiver.

Mon ikke at du _også_ har indsat en
Public Event Noget(ByVal strTest as String)
i din clsImplementation1?

> Hvorledes kan jeg rejse events i en implementerende klasse. Og samtidig
> modtage event'en fra objekter det kun har en reference til clsInterface??

Tja. Der står i hjælpen til fejl 459 at: "Although you might think you could
sink the events from the implemented object, that isn't automatically the
case. Implements only implements an interface for methods and properties."

Det ser ud til at du ikke får nogen hjælp får fra VB's side...

-------
Tomas

Fra : Mads

Dato : 06-02-04 12:46

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in message

> Den kode du har vist kan ikke give den fejl, som du her angiver.

Jeg havde selvfølgelig også en handler til de events der opstod. Men det var
trivielt, så indkluderede det ikke.

> Mon ikke at du _også_ har indsat en
> Public Event Noget(ByVal strTest as String)
> i din clsImplementation1?

Nej.

> [...]
> case. Implements only implements an interface for methods and properties."
>
> Det ser ud til at du ikke får nogen hjælp får fra VB's side...

Næh, jeg må vist implementere et observer pattern vha. håndkraft.

Hilsen
Mads